show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2009 15:53 #777168
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
dat reinigingsmiddel heeft ie niet omdat ie alleen de thermostaat wil vervangen, Joost...
Het doel is denk ik om alle vloeistof te verversen, het systeem te spoelen, en te reinigen. Als dat allemaal weer zo fris is als de buitenkant van de auto, misstaat een nieuwe thermostaat ook niet.
Het doel is denk ik om alle vloeistof te verversen, het systeem te spoelen, en te reinigen. Als dat allemaal weer zo fris is als de buitenkant van de auto, misstaat een nieuwe thermostaat ook niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-05-2009 15:56 #777169
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik heb de tekst even aangepast zodat duidelijker word wat ik wil gaan doen.
Met een afwasteiltje ga ik dat dan niet redden
Ja een nieuwe thermostaat kost een tientje dus dat zijn de kosten niet, ook blijft de huidige thermostaat open staan.
Gr; Wouter.
Met een afwasteiltje ga ik dat dan niet redden

Ja een nieuwe thermostaat kost een tientje dus dat zijn de kosten niet, ook blijft de huidige thermostaat open staan.
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2009 16:12 #777172
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ah, ik dacht dat je in eerste instantie de thermostaat wilde vervangen en op een later tijdstip alles wilde gaan reinigen. My bad...
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2009 22:26 #777239
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
je kunt ook een tuinslang in het koelvloistofvaatje hangen en dan laten stromen
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-05-2009 23:29 #777256
door Wouter Borsje
Bedankt voor de tip Laurens!
Gr; Wouter.
Gr; Wouter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-05-2009 16:50 #777557
door Wouter Borsje
Nu was ik toch wel erg nieuwsgierig naar de reden van het niet terugschakelen bij remmen/volgas/bergrem aanzetten dus vandaag maar eens een multimeter aan de EMVK gehangen met bergrem uit.......yep, 0,0V.
Bergrem aan.......14,2V dus dat werkt in ieder geval en had al een donkerpaars vermoeden wat ik tegen zou komen bij het uit elkaar halen van de EMVK...:rolleyes:
En jawel hoor een losliggend klepje dat precies mooi van het asje was afgebroken, het zag er zelfs nog zo netjes uit dat ik me afvroeg of het in eerste instantie wel lekker vast heeft gezeten.....:wtf2:
het klepje, asje en klepzitting even ontvet/schoongemaakt, druppie seconde lijm op het klepje en weer heel voorzichtig op het asje drukken.
Even laten drogen en dan de EMVK weer in elkaar gezet.
Ook nog even wat slangklemmen in elkaar gezet voor de komende koelvloeistof en thermostaat vervangingsklus:
Nu alleen nog even naar de DHZ zaak voor een WM lekbak.
Verder kwam ik er vandaag achter dat na het dichtdoen van de achterklep het linker achteruitrijlampplasticglaasje geen zin meer had om bij de rest van de lamp unit te blijven en het gras achter de auto opzocht als nieuwe verblijfsomgeving.......:wtf:
Het lijkt me wel een goed idee om deze weer even vast te zetten met transparante kit zodat het meteen ook weer mooi afdicht ( er zat al een tijdje vocht achter), mochten jullie daar betere oplossingen voor hebben dan lees ik het natuurlijk ook graag!
Gr; Wouter.
Bergrem aan.......14,2V dus dat werkt in ieder geval en had al een donkerpaars vermoeden wat ik tegen zou komen bij het uit elkaar halen van de EMVK...:rolleyes:
En jawel hoor een losliggend klepje dat precies mooi van het asje was afgebroken, het zag er zelfs nog zo netjes uit dat ik me afvroeg of het in eerste instantie wel lekker vast heeft gezeten.....:wtf2:
het klepje, asje en klepzitting even ontvet/schoongemaakt, druppie seconde lijm op het klepje en weer heel voorzichtig op het asje drukken.
Even laten drogen en dan de EMVK weer in elkaar gezet.
Ook nog even wat slangklemmen in elkaar gezet voor de komende koelvloeistof en thermostaat vervangingsklus:
Nu alleen nog even naar de DHZ zaak voor een WM lekbak.
Verder kwam ik er vandaag achter dat na het dichtdoen van de achterklep het linker achteruitrijlampplasticglaasje geen zin meer had om bij de rest van de lamp unit te blijven en het gras achter de auto opzocht als nieuwe verblijfsomgeving.......:wtf:
Het lijkt me wel een goed idee om deze weer even vast te zetten met transparante kit zodat het meteen ook weer mooi afdicht ( er zat al een tijdje vocht achter), mochten jullie daar betere oplossingen voor hebben dan lees ik het natuurlijk ook graag!
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2009 22:09 #777678
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Als je hem vastkit met transparante kit mag je 'm na de eerste de beste drempel al uit het profiel van je banden peuteren; houdt niet.
Probeer eens modelbouwlijm. Wel eerst goed droogmaken en ontvetten.
Probeer eens modelbouwlijm. Wel eerst goed droogmaken en ontvetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-05-2009 23:33 #777689
door V300 register
Voor de slangenklemmen een tipje: Gebruik er steeds twee achter elkaar! Ik had dat eerst niet gedaan en er lekte steeds een klein beetje koelvloeistof weg! Nu heb ik er overal nog een bij gezet en is alles potdicht!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-05-2009 15:18 #777724
door Wouter Borsje
Bedankt voor de tips Joost en Karsten, ik ben nu helemaal overtuigd want het idee van 2 slangklemmen was ook al in mij opgekomen om evt lekkages te voorkomen.
Overigens werkt na ruim een jaar de EMVK nu echt precies zoals hoort en er is nu kennelijk ook wat meer vacu?m op de opschakelkant want het toerental bij 80 km/h was altijd ca 3600 en nu ca 3100.
Gr; Wouter
Overigens werkt na ruim een jaar de EMVK nu echt precies zoals hoort en er is nu kennelijk ook wat meer vacu?m op de opschakelkant want het toerental bij 80 km/h was altijd ca 3600 en nu ca 3100.
Gr; Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2009 18:27 #777742
door V300 register
Op het werk (Belgische spoorwegen) worden alle klemmen op de treinen dubbel uitgevoerd. WC, afvoer... Altijd alles dubbel! Heb het nu zelf ook zo zitten en het lekt geen druppel meer!
Ben jou vandaag een beetje aan het nadoen geweest met schoonmaken, maar ik werk iets meer in fases! Eerst een algemene schoonmaak en de detail en dieptereiniging komt dan nog wel! Is wel een werkje om alles schoon te krijgen he!
Ben jou vandaag een beetje aan het nadoen geweest met schoonmaken, maar ik werk iets meer in fases! Eerst een algemene schoonmaak en de detail en dieptereiniging komt dan nog wel! Is wel een werkje om alles schoon te krijgen he!
Moderators: Mark Smeets