show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-04-2009 20:18 #771413
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Alle onderdelen van de luchtinlaatbak heb ik gisteren gepoetst, de metalen onderdelen met commandant en daarna in de wax, de kunststof onderdelen met plastishine.
Verder heb ik het filter vervangen voor een microvezel panty (marine blauw:))
De aansluitpennen van de weerstanden heb ik schoongemaakt met commandant en daarna ingewreven met een beetje zuurvrije vaseline, wat contactspray op de stekkers en monteren maar weer.
Overzicht van de gepoetste onderdelen:
Het marine blauwe panty filter ( nu maar hopen dat de pollen er een beetje door tegen gehouden worden.....)
En weer terug in de auto gemonteerd:
Het volgende onderdeel word de zekeringen/relais kast, deze word dan ook gedemonteerd en poets het plaatwerk erachter/omheen.
Ook de zekeringen/relais kast zelf word dan gepoetst en de contacten schoongemaakt.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
Verder heb ik het filter vervangen voor een microvezel panty (marine blauw:))
De aansluitpennen van de weerstanden heb ik schoongemaakt met commandant en daarna ingewreven met een beetje zuurvrije vaseline, wat contactspray op de stekkers en monteren maar weer.
Overzicht van de gepoetste onderdelen:
Het marine blauwe panty filter ( nu maar hopen dat de pollen er een beetje door tegen gehouden worden.....)
En weer terug in de auto gemonteerd:
Het volgende onderdeel word de zekeringen/relais kast, deze word dan ook gedemonteerd en poets het plaatwerk erachter/omheen.
Ook de zekeringen/relais kast zelf word dan gepoetst en de contacten schoongemaakt.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2009 22:20 #771466
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
jij gaat je vario ook nog poetsen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2009 08:53 #771501
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Inclusief de riemen.

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2009 14:39 #771537
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja, en dan komt er ineens een topic in de afdeling CVT "De riemen slippen door" :humor:
Maar om terug te keren op de poetsresultaten van Wouter: prachtig weer! Ik ben benieuwd of je wat merkt met dat nieuwe filter.
Maar om terug te keren op de poetsresultaten van Wouter: prachtig weer! Ik ben benieuwd of je wat merkt met dat nieuwe filter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-04-2009 16:08 #774855
door Wouter Borsje
Het mooie weer lijkt hier maar niet op te houden en ben gisteren ook weer even lekker aan het poetsen geweest, ditmaal op de achterklep en de "aanlegrand" van de achterklep.
De rubberrand heb ik verwijderd en schoongemaakt, het plaatwerk daarachter was behoorlijk smerig en heb daar flink op moeten zwoegen om het weer glimmend te krijgen.
Op deze foto kun je door het zonlicht goed de swirls in het plaatwerk van het scherm zien:
Niet echt een duidelijke foto......
Leuke macro:
Ook ben ik vandaag nog even bezig geweest op de lasrand van de stalen velgen met een staalborstel in de accu boormachine:
Volgende week met korrel 120 watervast schuurpapier verder, en de EMVK demonteren omdat ik erachter ben gekomen dat het terugschakelvacu?m niet meer werkt, het donkerpaarse vermoeden bestaat bij mij dat het klepje net als vorig jaar bij de opschakelkant eraf ligt.
Even een druppie seconde lijm erop, dan gaat het hopelijk weer een tijd mee.
Gr; Wouter.
De rubberrand heb ik verwijderd en schoongemaakt, het plaatwerk daarachter was behoorlijk smerig en heb daar flink op moeten zwoegen om het weer glimmend te krijgen.
Op deze foto kun je door het zonlicht goed de swirls in het plaatwerk van het scherm zien:
Niet echt een duidelijke foto......
Leuke macro:
Ook ben ik vandaag nog even bezig geweest op de lasrand van de stalen velgen met een staalborstel in de accu boormachine:
Volgende week met korrel 120 watervast schuurpapier verder, en de EMVK demonteren omdat ik erachter ben gekomen dat het terugschakelvacu?m niet meer werkt, het donkerpaarse vermoeden bestaat bij mij dat het klepje net als vorig jaar bij de opschakelkant eraf ligt.
Even een druppie seconde lijm erop, dan gaat het hopelijk weer een tijd mee.
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2009 16:38 #774862
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
nope, als het klepje aan de terugschakelzijde los zit dan blijft hij continue in bergrem hangen. zal w.s. in de elektrische aansturing zitten, even meten of je wel spanning krijgt op de spoel bij hard remmen, vol gas, of bergremschakelaar omzetten:)
poetswerk ziet er weer goed uit wouter!
poetswerk ziet er weer goed uit wouter!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-04-2009 17:01 #774870
door Wouter Borsje
Dat zal ik dan zeker eerst nog even controleren Anjo, even de bergrem aan en de multimeter pennen over de spoel aansluitingen.
Bedankt voor het compliment!
Gr; Wouter.
Bedankt voor het compliment!
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2009 22:26 #774920
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
als het klepje los zit, blijft dat plakken tegen de binnenkant van de EMVK (het midden dus, "daar waar het vacuum uit komt")
m.a.w. klepje los = geen bergrem actie
m.a.w. klepje los = geen bergrem actie
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-04-2009 23:05 #774922
door Wouter Borsje
Ja Zo zat ik dus gisteren ook te prakkeseren (klepje plakt door vacu?m tegen de "klepzitting"), spanning meten is zo gedaan maar heb nog steeds het ernstige vermoeden dat het klepje los is.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2009 23:13 #774924
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
in de kaduke emvk's die ik wel eens openschroef met continue bergrem en niet opschakel-activiteiten blijft op de een of andere manier altijd het klepje aan opschakelzijde plakken, en het klepje aan bergremzijde valt eraf. misschien door toedoen van de terugslagklep, of toeval maar heb dat nu al een x aantal keer gezien..
Moderators: Mark Smeets