Weer een 340 op de parkeerplaats!
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; Wouter.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Met het dit voorjaar ingezette drie stappen plan: cleanen, polishen en in de wax zetten:
Verder nog wat lopen meten aan de audio installatie i.v.m een soms optredende dynamoruis en wat "zoek" geluiden van de c-d speler als de motor niet draait.
De spanning op de remote aansluiting van de actieve subwoofer was wat aan de lage kant (11V zonder laadspanning), maar de weerstand ten opzichte van aarde komt op het verdeelblok en de subwoofer niet boven de 200 mOhm uit dus dat is gewoon in orde.
Volgende keer nog wat meer metingen verrichten en evt toch de aarde maar van een ander punt dan rechtstreeks van de accu afhalen (= tevens aarde van het blok cq dynamo....) :wtf2:
Om de remote spanning weer wat op te krikken wil ik een relais gaan gebruiken die dan door de remote spanning gestuurd gaat worden en de te schakelen spanning haal ik dan van de geschakelde 12V af, de remote spanning van de radio stuurt nu de actieve subwoofer en 2-kanaals versterker aan.
Ben ik alleen nog vergeten om even de spanning op de EMVK te meten i.v.m. het niet geforceerd terugschakelen.
Word vervolgd!
Gr; Wouter
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- 6 liter koelvloeistof.
- Koelsysteem reinigingsmiddel.
- Thermostaat 89 ?C.
- Trechter.
Nu alleen nog op zoek naar een geschikte kunststof bak om onder de auto te zetten waarin de k(n)oe(i)[l]vloeistof opgevangen kan worden.
En daarna een dag plannen om op mijn gemak de koelvloeistof en thermostaat te vervangen en het koelsysteem door te spoelen.
Ben ik weer een sleutel ervaring rijker straks.
Ik heb al wel een stappenplan gemaakt om te zorgen dat ik in de goede volgorde werk en niets vergeet.
Mochten jullie nog tips hebben, graag!
Gr; Wouter.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zo'n bak die je onder een wasmachine kunt zetten voor het geval hij lekt is ideaal hiervoor. Lekker groot en vrij laag.Wouter76;104456 schreef : Nu alleen nog op zoek naar een geschikte kunststof bak om onder de auto te zetten waarin de k(n)oe(i)[l]vloeistof opgevangen kan worden.
Mochten jullie nog tips hebben, graag!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb een lage afwasbak uit de bijkeuken gebietst en eronder gezet. Er lag een heel klein plasje in na het vervangen.