show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2009 22:14 #763253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Niels;94328 schreef : Toevallig had ik ook zo'n fraai bumper- en grilleloos vooraanzicht toen ik zondag aan Remy's 360 heb geholpen. Volgens mij kun je bij een B14 de radiateur ook gewoon via de motorruimte eruit trekken, maar nu ik dit zo zie is bumper en grille eraf veruit de makkelijkste methode.

Schitterend om te zien dat ook achter de bumper alles spic en span is bij deze auto!

Sterker nog, je hoeft alleen de gril er uit te halen, en dan kan je er prima bij. Heb dit vorige week zelf gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-03-2009 21:56 #763641 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
KNMI zegt: "zaterdag veel zon en 11 graden, weinig wind"........Wouter denkt: " 340 poetsen!!!"

Zo gedacht zo gedaan en heb zo'n beetje alles wat zich aan de voorzijde van de auto bevind gedemonteerd ( in tegenstelling tot vorige week nu ook de koplampen/knipperlichten) en weer lekker aan het poetsen geslagen:

Achter het plaatje van de bumperophanging:

Voor het reinigen:

Na het reinigen:

Na het poetsen:

En meteen ook de koplampen ontdaan van de knipperlichten, alles schoongemaakt, glas van de lampen afgehaald en gepolished, ook de reflector behoedzaam schoongemaakt.

Alles terug gemonteerd en de zon ging weer heel langzaam onder....

Eigenlijk had ik de grill en bumper ook nog willen doen.........andere keer weer.....

Word vervolgd!

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2009 22:00 #763642 door V300 register
Heb je de achterlichten ook al een keer aangevallen? Hoe krijg je de zut achter de 'flapjes' aan de zijkant eruit?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-03-2009 22:21 #763645 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi gedaan Wouter! In jouw achterlicht zit dezelfde glans als in de lak van de auto! :yummie:

Wel nog even je voorband oppompen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2009 22:24 #763646 door V300 register
Durf jij nog met deze auto te rijden? :wtf:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-03-2009 22:38 #763648 door Wouter Borsje
De achterlichten heb ik inderdaad al een keer "aangevallen" Jan en heb toen volgens mij met een tandenborstel en kwast het vuil verwijderd.

Scherp opgemerkt Mark, de banden en vooral de voorband moeten weer op druk gebracht worden maar het is me tot nu toe steeds ontschoten als ik weer in de auto zit (heb de afgelopen twee maanden nauwelijks gereden )

Ja hoor Jos, ondanks het ontbreken van ABS, ESP, SIPS, airbags etc durf ik het nog wel aan..............:D

Grapje natuurlijk, ik zou het liefst een garage gehad hebben om de auto in te zetten zodat de roest wat minder kans krijgt maar ondanks mijn poets-hobby vind ik het toch vooral heel fijn om mee te rijden, die lekkere stoel, de CVT...

Heb je de 360's van Doeke en Ronald al eens gezien?, die staan er echt superstrak bij na de restauratie!

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2009 22:43 #763650 door V300 register
Ik bedoel niet zozeer de veiligheid Wouter, als ik mijn auto goed was durf ik de oprit niet meer af omdat daar zand en andere vuiligheid ligt. Laat staan dat je de auto zo poetst als jij doet!
De 360 's van Doeke en Ronald staan er prachtig bij, maar jij doet hard je best om in de buurt te komen. En als ik naar jouw voorbalk kijk is de roest bij deze auto nog niet echt toegeslagen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-03-2009 22:47 #763652 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;95424 schreef : Ja hoor Jos, ondanks het ontbreken van ABS, ESP, SIPS, airbags etc durf ik het nog wel aan..............:D

SIPS = side impact protection system, staat vaak als reclame op de 850. Maar volgens mij is dat gewoon die dikke balk in de voordeur die een 340 / 360 ook heeft :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2009 22:54 #763654 door V300 register
de prut in die spleet van de achterlichtunit kun je wegkrijgen door er met een water/perslucht nevel in te blazen.

dus zo'n verstuiver met voorraadfles op de perslucht, of een "meerfunctiespuit" zoals de tandarts die gebruikt.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-03-2009 23:08 #763655 door Wouter Borsje
Dat je de veiligheid niet bedoelde had ik begrepen Jos vandaar de smilie :D.

Ja inderdaad de voorbalk ziet er nog prima uit, wielkastranden en nog wat andere plekjes verdienen wel wat aandacht in de toekomst.

Gr; Wouter.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC