Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Er is al bijna 4 maanden niets aan de auto gedaan behalve vaak tanken, olie peilen, vloeistoffen checken en wassen ( 2x door de wasstraat geweest inclusief bodem reinigen......shame on me

Na de laatste keer door de wasstraat is de cvt ook wat nat geworden met een kwispelende toerenteller tot gevolg, was wel grappig eigenlijk om met de teller strak op 55 km/h rond te rijden terwijl het toerental afwisselend laag en wat hoger werd, was na een kilometer even flink het gaspedaal naar beneden trappen weer over :f
Eerst komende zaterdag dat de regenbuien achterwege blijven gaat de poetskrat weer uit de mottenballen, eerst de lak maar weer eens lekker vertroetelen en bij tijd over meteen even de voorbumper eraf.
Als de voorbumper er van af ligt meteen even de temperatuur sensor op een andere plek monteren want bij stilstaan pakt deze nu nog de motorwarmte mee. ( + 15 klein nulletje C op de temp meter terwijl het ijs op de sloten ligt.....:wtf2: )
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het leek mij een goed plan om dit jaar het (polijst)poetswerk iets anders aan te pakken, beginnen aan de voorzijde van de auto en dan stukje bij beetje verder naar achteren werken.
Ben nu dus begonnen met de bumper eraf te halen en de grill om daarna de auto te wassen ( komt aardig wat troep af na een maand niet wassen en 3,5 week stilstaan) en vervolgens het plaatwerk te poetsen en in de was te zetten.
Eigenlijk had ik de koplampen en de knipperlichten er nog af willen halen maar had daar geen tijd meer voor, dat gebeurt dan de eerst volgende keer weer samen met de bumper en grill want aan die beide laatst genoemde onderdelen moet ook het ??n en ander gebeuren.
Ook nog even de stuurkolom kap eraf gehaald om de stekker van de ruitenwisser stengel eens te kunnen bekijken, komt overeeen met wat ik al uit het schema had opgemaakt en kan dan later de wis/was interval relais gaan monteren.
Tijdens het demonteren heb ik alleen het klemmetje van het linker bumper knipperlicht naar de palestijnen geholpen dus nu zit het wel erg ruim in de uitsparing...................:woops:, dat word dus even zoeken naar een nieuwe (tweedehands) want van dingen als tape/lijm etc word ik niet vrolijk.
Ok weer genoeg ge-ouweneeld, de plaatjes:
voor het wassen: ( ik ben vergeten om foto's te maken na het polijsten/waxen :hmmz: )
Na:
En nog even een plaatje van het interieur:
Dat was 'm weer even, word vervolgd!
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Schitterend om te zien dat ook achter de bumper alles spic en span is bij deze auto!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Hij wordt wel echt schitterend, hij glimt en blinkt dat het een lieve lust is:)
@ Niels: bij een 343 is het al helemaal makkelijk: motorkap open, paar boutjes losdraaien (3 dacht ik) en dan laat je de radiateur zo naar beneden zakken om hem achter de voorbalk langs eruit te halen.
Simpeler kan haast niet;D
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; Wouter.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;94350 schreef : Sjongejonge, jij gaat straks zelfs de binnenkant van het asbakje nog polijsten of niet?:humor:
Gokje, nee. Zelf zat ik er aan te denken om de klemmetjes eruit te halen en die eens op te lappen. (dat metale ding om 'm eruit te krijgen) Het ziet er wel weer fris uit als die netjes is als je er je papiertjes in dumpt. (en de eerste die in m'n auto wil roken mag lopen)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Geniet er nog maar van zolang je dat mag zeggen... :humor:huysmans;94544 schreef : (en de eerste die in m'n auto wil roken mag lopen)
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;94573 schreef : Geniet er nog maar van zolang je dat mag zeggen... :humor:
Dat kan ik nogsteeds zeggen zodra Tabitha d'r rijbewijs heeft, alleen hoop ik dan dat zij dezelfde mening heeft over Streepje als ik over m'n wagens heb.

Ik vind het zo smerig, een wagen waar in gerookt is. :barf: