show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-02-2017 20:03 #966516 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hahaha ja inderdaad, liever fatsoenlijk spul in goedkoop plastic verpakt dan andersom :-)

Scherp opgemerkt Joost!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-03-2017 14:46 #966661 door Wouter Borsje
En nog een paar opbergboxen in de kast erbij, deze zijn net een slagje groter.:

Op de bodem wil ik nog graag een tweetal boxen hebben met daarop misschien nog een tweetal kleinere zodat er zo min mogelijk losse spullen in de kast liggen.

Afgelopen dinsdag heb ik Wim uit Oss geholpen met het aanleggen van de elektra in zijn camper (waarvan het interieur er echt al superstrak uitziet)
Als dank daarvoor heb ik een spliksplinternieuwe waterpomp gekregen, is dat nou leuk of is dat nou leuk? :yesyes:

Verder geen nieuws aan het autofront hier, beetje bij beetje komen de voorwielophanging delen binnen vanuit België.

De 340 krijgt hier en daar een verzetje, letterlijk en figuurlijk door een rit hier danwel daarheen, in ieder geval die van het soort waar de motor weer even goed warm kan worden (zoals een retourtje Oss)

Wellicht komende lente weer even een stukje lassen onder de auto met hulp van onze werkplaats chef.

Verder heb ik afgelopen week mogen werken met een roterende polijstmachine bij een bedrijf waar wij zaken mee doen (ik heb hier een roterende+excentrische tezamen), deze brengt een veel groter effect te weeg heb ik nu mogen ervaren, het is alleen de kunst heel erg op te letten dat je de polijstpad blijft bewegen (horizontaal en vertikaal in overlappende banen) want anders verbrand je de lak of sta je zeker de dunner gespoten delen (b.v. deurranden ect) kaal te polijsten.

Dat zet me wel weer aan het denken of het niet handig is om ook eens zo'n apparaat aan te schaffen, vooral de liggende delen (motorkap, dak) zouden daar veel baat bij kunnen hebben, zeker omdat de lak zo belachelijk hard is moet je met wat meer 'geweld' komen om de wat diepere krassen en andere lakdefecten uit te halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2017 15:55 #966662 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Een beetje Poetswouter haalt zo'n ding.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-03-2017 17:20 #966663 door Wouter Borsje
Dat ga ik ook zeker doen Jean-Luc, al zal dat nog even op zich laten wachten, in ieder geval vóór 20 mei :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-03-2017 19:07 #966748 door Wouter Borsje
Zo gezegd, zo gedaan, zelfs al wat sneller dan gedacht...als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb...

Kan ik komend voorjaar eens goed los gaan op motorkap en dak om mee te beginnen, en als het bevalt de Mazda 3 van vriendinlief er ook mee aanpakken.

Alleen nog de juiste pads erbij en een stuk poetsklei (heee dat rijmt :-)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-03-2017 15:09 #966814 door Wouter Borsje
De koffer pas zonet geopend, even een 'exploded view' van de inhoud.

Wat direct opviel is dat de machine goed stevig aanvoelt en ook redelijk zwaar, dit laatste kan een voor zowel als een nadeel zijn.
Het voordeel is de druk die van nature aanwezig is op liggende delen (dak, motorkap, kofferbak deel)
En je voelt hem natuurlijk al aankomen; bij de staande delen kan het relatief hoge gewicht een nadeel zijn.

Daarnaast zijn er redelijk wat hulpstukken al meegeleverd, naast de obligate handgreep ook een beugel voor nog meer controle (vooral bij de liggende delen handig)
Een tweetal polijst pads en ook een setje reserve kookborsteltjestaan ontbreken niet, netjes!

Als vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte wat mijn ervaringen met deze polijst machine zullen zijn.

Volgende week voordat de 340 weer ingezet gaat worden voor een volgende rit eerst maar eens een wasbeurt want dat is al weer even geleden....

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-03-2017 22:38 #966838 door Wouter Borsje
Vandaag de leichtmetaloos weer even in de wax gezet, volgend jaar een nieuw laagje verf erop want heel erg fraai zien ze er niet meer uit na zes jaar.

De banden kunnen in ieder geval nog wel even mee, nog geen droogtescheurtjes oid:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2017 10:15 #966839 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;244695 schreef : heel erg fraai zien ze er niet meer uit na zes jaar.

Ik denk dat menig 300 clublid jaloers is op die velgen en zou tekenen
voor de staat waarin ze nu verkeren.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-03-2017 10:41 #966840 door Wouter Borsje
Dank je François!

Tegen de tijd dat er eens nieuwe banden op gaan laat ik de wielen alsnog poedercoaten, blijven ze hopelijk nog langer mooi.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-03-2017 12:37 #966918 door Wouter Borsje
Zoooooo, het conserveringsseizoen is weer geopend beste V300 liefhebbers en lurkers ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC