Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel;242990 schreef : Mijn hemel wat is dat ding toch brandschoon
Dank je Joost, ik doe mijn best :+
volvomania;242991 schreef : Wel de ogen op de weg houden tijdens het rijden he......het zou zonde zijn....:y:
Dat is boven de 130 km/h inderdaad wel een kleine uitdaging, ik zal een rustig stuk snelweg uitkiezen...
Recht voor den neus zou wel een wat handiger plek geweest zijn, ware het niet dat ik hier geen goede optie kon vinden.
Nicholas;242992 schreef : Mooie foto's! Ik ben benieuwd of het probleem opgelost geraakt!
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar Nicholas!
Mocht bij het optreden van het probleem het groene lampje blijven branden dan is de EMVK meteen de hoofdverdachte rekening houdende met eerder getrokken conclusies in dit verhaal.
Lucluc;242993 schreef : Ziet er goed uit! Blijft toch mooi die variomatique.
Dank je Jean-Luc, jazeker, en zodra het probleem verholpen is alleen nog maar mooier.
Ik ben sowieso eigenlijk van plan de EMVK er eens af te plukken komende winter en te kijken of ik de vacuüm begrenzing van de opschakelkant wat ruimer kan zetten, het zou mooi zijn om bij 50 km/h op de teller een motor te hebben die 2000 r.p.m. draait i.p.v nu ca 2200 r.p.m.
En dan wellicht meteen een revisiekitje toepassen.
Overigens heb ik het lampje in de schakelconsole ook vervangen door dezelfde als die ik boven de lichtschakelaar heb gemonteerd, brandt alles in ieder geval weer wat er hoort te branden.
Overigens heb ik geen vreemde luchtjes (nee, ook de inzittenden niet...) geroken tijdens de trip heen en weer naar/van Heerenveen.
En dan doe ik met name op de lucht van smeltend/verschroeiend kunststof, oftewel; het lampje van de lichtschakelaar gloeide zijn licht en warmtegloed tevreden en met een in toom gehouden enthousiasme door de venstertjes 0,1,2 en het lichtsymbooltje op de schakelaar zelf heen.
Man wat kan een mens daar toch gelukkig van worden, lampjes die je tegemoet gloeien, muziekje aan, lieve vrouw naast je, wat wil je nu nog meer?
(ok,ok, vast nog wel wat zaken, maaarrr, alles is relatief..)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Al het plastic uitgeboord en het kleine schroefje zichtbaar gemaakt, maar of ik hem nou de ene of de andere kant opdraaide, merkte totaal geen verschil.
Niet meer dan een stuk of 5 slagen gedraaid, beide kanten op, leek me meer dan genoeg.
Of ik deed iets niet goed

Ik zag de vacuüm meter wel wat doen maar het had geen invloed op de CVT zelf. Zeker in toeren niet. Tot zover mijn ervaring :+
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Wat betreft het na-branden van de rode zijde (terugschakelen): herken ik (zij het zonder deze feeërieke aanpak, maar met multimeter).
Bij mij bleef ie ook wat hangen. Euvel was geheel verdwenen na de voetjes van het zware blokje op de tachorelais printplaat een na te verwarmen met de soldeerbout. Hoewel er geen zichtbare scheurtjes waren, zat er kennelijk toch een breukje in.
Wellicht het proberen waard...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Steven340;242997 schreef : Heb dat ook al eens geprobeerd die vacuüm begrenzer af te stellen.
Al het plastic uitgeboord en het kleine schroefje zichtbaar gemaakt, maar of ik hem nou de ene of de andere kant opdraaide, merkte totaal geen verschil.
Niet meer dan een stuk of 5 slagen gedraaid, beide kanten op, leek me meer dan genoeg.
Of ik deed iets niet goed
Ik zag de vacuüm meter wel wat doen maar het had geen invloed op de CVT zelf. Zeker in toeren niet. Tot zover mijn ervaring :+
Dat is toch apart te noemen Steven, of bij jou stond hij misschien al tegen maximaal aan???
Ik heb nog twee reserve EMVK's liggen, kan het dus in ieder geval even proefondervindelijk gaan proberen.
BartJu;242998 schreef : Mooie disco-verlichting, of kerst-verlichting zo ge wilt!
Wat betreft het na-branden van de rode zijde (terugschakelen): herken ik (zij het zonder deze feeërieke aanpak, maar met multimeter).
Bij mij bleef ie ook wat hangen. Euvel was geheel verdwenen na de voetjes van het zware blokje op de tachorelais printplaat een na te verwarmen met de soldeerbout. Hoewel er geen zichtbare scheurtjes waren, zat er kennelijk toch een breukje in.
Wellicht het proberen waard...
Ah ja, de voetjes van het relais zelf, ik kan me zo gauw niet meer herinneren of ik die ooit al heb doorgesoldeerd, maar zeker de moeite waard om het nog eens te doen onder het motto; baat het niet....
- V300 register
- Verbannen
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Afgelopen maand hebben we bij een winkel in nieuwe en tweedehands kantoormeubilair een archiefkast met roldeuren gekocht om daar mijn auto spullen in op te kunnen bergen.
Het is een Mewaf (voor de kenners onder ons) geworden, die op mij degelijker overkwamen als de Ahrend kasten die er stonden, na goed zoeken en vergelijken is het deze geworden:
Hij staat nu nog in de gang bij ons thuis, zodra de nieuw te bouwen garage af is komt hij daar in te staan.
Me is one very happy sucker zou je wel kunnen zeggen

- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Die gaan bij mij straks ook in dozen hoor, weliswaar dichte dozen, dat dan weer wel.

De nieuwe onderdelen, gereedschap/special tools, bouten/moeren/schroeven/slangklemmen ed, vloeistoffen, soldeer en elektronica materialen, poets spullen etc komen straks in bovenstaande kast terecht.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik berg mijn onderdelen nog altijd op via het befaamde Ludolf-systeem.