Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Soms wordt me al gevraagd of ik de Volvo zo langzamerhand eens ga verkopen....die hebben het niet begrepen.....
Ik snap het wel, zo werkt het in de hoofden van velen, paar jaartjes gestuurd, uitgekeken ,snel weer wat anders.
Natuurlijk zijn er ook vele andere situaties bedenkbaar, maar toch, je snapt vast mijn insteek wel.
De dag dat de 340 en ik gescheiden worden is een hele trieste omdat de auto dan onherstelbaar beschadigd is....
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Dat groepje staat al vast

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
En met ons nog een aantal, Jean-Luc onder andere. (Zo stellig durf ik dat wel over hem te zeggen)
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;245434 schreef : 3 serie die hards :yesyes:
En met ons nog een aantal, Jean-Luc onder andere. (Zo stellig durf ik dat wel over hem te zeggen)
Klopt als een bus!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Alle andere onderdelen (Vele Onderdelen) Liggen VerderOp, namelijk in grote bakken op de zolder.
Komende zaterdag op het werk de 340 weer even de lucht in gooien om op diverse plekken de Tectyl ML rijkelijk te laten vloeien.
Ja en ergens vóór zaterdag 20 mei de auto in ieder geval goed wassen, anders vallen mij allemaal teleurgestelde of zelfs boze blikken ten deel van de mede clubleden en gasten.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Daarmee heb ik de kokerbalken links en rechts, voorbalk en deuren volgespoten.
Lekker kledder karweitje...
Op onderstaande foto's kun je zien dat de voorbalk er nog niet heel dik in zit, de onderste rand wel maar de rest van deze holle ruimte verdient nog wel even de nodige aandacht, wellicht gewoon even met de standaard op de spuitbus zittende spraykop proberen.
Daarnaast vielen mijn ogen weer op de volgende zaken:

De krukaskering....die ga ik zeker dit jaar nog vervangen met de hulp van onze werkplaatschef, ik ben al bezig met de nodige documentatie te verzamelen.
Mochten de technisch onderlegden onder ons hier nog adviezen, goede raad en tips bij hebben; graag!
Zo schijnt onder andere de diepte waarmee je de krukaskering plaatst nogal belangrijk te zijn...
En dan meteen een nieuwe (gereviseerde) koppelinsplaat erop, is het aan te bevelen bepaalde lagers ook meteen mee te vervangen?
Verder nog een lichtelijke lekkage hier:
Voor zover ik er kaas van heb gegeten denk ik dat de kering van de ingaande as op de primaire bak ook zijn beste tijd wel heeft gekend.
Last but not least is er van de week nog een tweetal stuks gereedschap binnen gekomen, de uitvoering van 17 mm had ik een tweetal jaar geleden al eens aangeschaft voor het vervangen van de bladveer rubbers.
Dat was weer dat voor vandaag, volgende week de 340 maar eens goed wassen,stofuigen en de ramen van binnen goed schoonmaken, zaterdag de 20e immers de V3C ForumWTFLOLROFLBBQ !!!! (Copyright: JvB)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Komende zaterdag zoals hierboven ook al vermeld de V3C en andere lotgenoten BBQ, gisteren dus de auto maar eens uitgebreid gewassen, uitgezogen etc...
De bumpers en alle andere kunststoffen in, op en aan de auto heb ik behandeld met Cartec vinyl, dit goedje gebruiken we op het werk ook en bevalt me eigenlijk prima, enig nadeel kan zijn dat het voor zover ik weet siliconenhoudend is.
Anyways, een hele zonnige en warme dag gepoetst dus (op een twee uur lange lunchbreak bij een hele leuke uitbater aan de overzijde van de IJssel na, blijft leuk zo'n overvaart met het pondje)
Valt verder ook niet zo bar veel over te vertellen, de obligate plaatjes dan maar weer:
Leuk hoor.....leuk drie keer bijna dezelfde foto...neeee en bedankt hè!
Waar blijven nu die foto's van de kont en het interieur????
Heuhhhh, kont; te donker......interieur; vergeten....
Heeeeel misschien zaterdag ochtend nog even een paar plaatjes daarvan schieten, moet toch nog even de achterlichtjes er goed recht inhangen en wat andere kleine dingen die ik gisteren dan wel vergeten, of geen tijd meer voor had.
Of je komt gewoon alsnog naar de V3C BBQ, daar zal de 340 naast vele andere Volvo's uit de 3 serie te bewonderen zijn.
Dan nog even dit, omdat ik hem/haar...best wel stoer vind, en het naar mijn niet altijd even malse mening ook een heerlijke rijdersauto is die ook nog eens best zuinig is voor een twa liter (gem 1:15), nog even twee plaatjes van mijn vriendin haar bolide:
Nou..lekkere update weer Woutje, beetje jouw 340 gesopt, drie dezelfde foto's erbij en als klap op de vuurpijl een Japans koekblik wat op dit forum en al helemaaaal in deze rubriek geen hol te zoeken heeft.
Volgende keer wat meer relevante zaken graag, dankuwel, graag gedaan...
- V300 register
- Verbannen
-