show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2016 11:54 #965050
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Goed hoor! Ook fijn te lezen van samenwonen. Ik weet uit recente ervaring dat de 340 een fijn werkpaard is voor verhuizen en naar het grof vuil rijden enzo. En heerlijk als je ook een trekhaak hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-09-2016 18:23 #965097
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Jean-Luc, zeker weten, gaat een hoop in en inderdaad eventueel een boedelbakje erachter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-10-2016 19:45 #965142
door Wouter Borsje
Beetje regenachtig middagje vandaag, goed moment om eventjes wat verder te gaan met het: 'schakelconsolepaneelomhulselemvkcontrolelampjesprojectje'.
Welke als volgt in werking gaande trede; men ontneme de auto zijn schakelconsolepaneeltje, bore hier vervolgens met een meerstappenboor twee gaten in en montere hier vervolgens één tweetal licht emitterende diodes in.
Ok,ok, de foto's dan maar:
Snoertjes eraan met amp connectortjes van 4,8mm, stukkie krimpkous, een wat langer stukkie 'snakeskin' en klaar is Klara.
Wordt vervolgd...
Welke als volgt in werking gaande trede; men ontneme de auto zijn schakelconsolepaneeltje, bore hier vervolgens met een meerstappenboor twee gaten in en montere hier vervolgens één tweetal licht emitterende diodes in.
Ok,ok, de foto's dan maar:
Snoertjes eraan met amp connectortjes van 4,8mm, stukkie krimpkous, een wat langer stukkie 'snakeskin' en klaar is Klara.
Wordt vervolgd...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2016 13:32 #965148
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ben benieuwd naar het resultaat. Ziet er een leuke en handige upgrade uit.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-10-2016 19:23 #965152
door Wouter Borsje
De ledjes die ik heb uitgezocht staan in ieder geval heel keurig naar mijn vaak onbescheiden mening, leuk om zo te zien wat de emvk doet natuurlijk, het groene led licht past ook goed bij o.a. de tellerbak verlichting.
Het belangrijkste is in ieder geval op korte termijn toch wel het kunnen controleren van de emvk werking, dit in verband met het probleem dat de 340 al zo lang ik hem bezit boven de ca 130 km/h (op vakantie heuvelop zelfs al bij ca 100 km/h) ineens in de toeren gaat klimmen en de snelheid zakt.
Zie voor dit onderwerp: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6295
Ik hoop zo een stapje dichter bij een goede diagnose te komen, mocht de emvk netjes doen wat de bedoeling is ( en dus tevens de aansturing door het tacho relais) dan laat ik de ledjes wel gewoon zitten, hooguit dat ik ze met een weerstandje wat minder fel laat branden.
Het belangrijkste is in ieder geval op korte termijn toch wel het kunnen controleren van de emvk werking, dit in verband met het probleem dat de 340 al zo lang ik hem bezit boven de ca 130 km/h (op vakantie heuvelop zelfs al bij ca 100 km/h) ineens in de toeren gaat klimmen en de snelheid zakt.
Zie voor dit onderwerp: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6295
Ik hoop zo een stapje dichter bij een goede diagnose te komen, mocht de emvk netjes doen wat de bedoeling is ( en dus tevens de aansturing door het tacho relais) dan laat ik de ledjes wel gewoon zitten, hooguit dat ik ze met een weerstandje wat minder fel laat branden.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2016 20:17 #965154
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Aha, dus zo werkt het. Kon het zo gauw al niet plaatsen :+
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2016 20:34 #965155
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Een goedbedoeld advies: de kleur van de krimpconnector zegt wat over de draaddiameter. Als je een rode kan gebruiken is een blauwe zeker te groot, en zal niet goed vastzitten. Wellicht goed genoeg in dit geval, maar het gaat je overkomen dat je de draad er moeiteloos uit kan trekken en als dat kan is de krimp niet voldoende.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-10-2016 22:50 #965157
door Wouter Borsje
Jip, helemaal bekend Floris, al stel ik je advies zeker op prijs.
Bij de blauwe ging de draad er inderdaad ietsje makkelijker in, heb met opzet ook de isolatie er een stukje ingedrukt zodat er wat meer klemkracht is en de draad er niet zomaar 'uitwandelt'
Mocht dat toch gebeuren steek ik de draad er iets langer gestript dubbelgevouwen in.
Onder de kap ga ik op de EMVK wel dezelfde kleuren krimpconnectoren gebruiken omdat daar de omstandigheden wat 'pittiger' zijn.
Op de ledjes heb ik het zo gedaan om verwisseling van polariteit te voorkomen.
Bij de blauwe ging de draad er inderdaad ietsje makkelijker in, heb met opzet ook de isolatie er een stukje ingedrukt zodat er wat meer klemkracht is en de draad er niet zomaar 'uitwandelt'
Mocht dat toch gebeuren steek ik de draad er iets langer gestript dubbelgevouwen in.
Onder de kap ga ik op de EMVK wel dezelfde kleuren krimpconnectoren gebruiken omdat daar de omstandigheden wat 'pittiger' zijn.
Op de ledjes heb ik het zo gedaan om verwisseling van polariteit te voorkomen.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2016 18:19 #965164
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Had ik ook wel verwacht
top :y:

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-10-2016 19:35 #965207
door Wouter Borsje
Inmiddels zit de nieuwe hogedruk remschakelaar op zijn plekkie, even een nieuw koper ringetje gebruikt voor de afdichting en de schroef bijna helemaal ingedraait, de druk waarop de schakelaar 'opent' zal nu dus zo'n 18 Bar zijn.
Daarna meteen de boel ontlucht via de remklauwen, riep de monteur drie jaar geleden nog bij de A.P.K dat de ontluchtingsnippel links met geen mogelijkheid los te krijgen was, na een hoop kruipolie (griffon imal) gebruikt te hebben (een periode elke keer als ik met de 340 bezig ging wat kruipolie op de ontluchtingsnippels laten lopen en erin.)
ging het nu met een griptang erop prima.
Het ontlucht/vul apparaat maar even lekker de boel meteen laten spoelen, vorig jaar was dat bij de remtrommels al gebeurt, is de remvloeistof in het hele systeem ook meteen weer wat frisser.
Verder (lees vooral verder, echt spannend joh!) nog het lampje vervangen van de verlichtings schakelaar (12V 1.2 Watt, hopelijk houdt deze het wat langer vol...)
Wel lekker zo op je rug boven je macht hengelend.
Owww ja en de schijfafstand meteen gecontroleerd toen de 340 toch in de lucht hing voor het ontluchten van de remmerij.
Rechts ca 1,4 mm en links ca 1, heb het maar even gelaten voor wat het is.
Helaasch geen foto's dit keer lieve menschen, is er niet van gekomen.
Daarna meteen de boel ontlucht via de remklauwen, riep de monteur drie jaar geleden nog bij de A.P.K dat de ontluchtingsnippel links met geen mogelijkheid los te krijgen was, na een hoop kruipolie (griffon imal) gebruikt te hebben (een periode elke keer als ik met de 340 bezig ging wat kruipolie op de ontluchtingsnippels laten lopen en erin.)
ging het nu met een griptang erop prima.
Het ontlucht/vul apparaat maar even lekker de boel meteen laten spoelen, vorig jaar was dat bij de remtrommels al gebeurt, is de remvloeistof in het hele systeem ook meteen weer wat frisser.
Verder (lees vooral verder, echt spannend joh!) nog het lampje vervangen van de verlichtings schakelaar (12V 1.2 Watt, hopelijk houdt deze het wat langer vol...)
Wel lekker zo op je rug boven je macht hengelend.
Owww ja en de schijfafstand meteen gecontroleerd toen de 340 toch in de lucht hing voor het ontluchten van de remmerij.
Rechts ca 1,4 mm en links ca 1, heb het maar even gelaten voor wat het is.
Helaasch geen foto's dit keer lieve menschen, is er niet van gekomen.
Moderators: Mark Smeets