Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Op de sleuteldag in Ermelo olie verversen (leuk dat we daar ook weer eens zijn) en de komende maand de voorschermen eens volspuiten met Tectyl ML.
Was ook geen dag te laat om de 340 weer eens te starten, na drie weken stilstand ging het niet echt van harte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar... als je dit op de sleuteldag wilt doen, moet je dan niet de benodigde materialen bij de garage waar we te gast zijn aanschaffen?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dus als je dit serieus wilt doen op n sleuteldag moet er nog wat meer vooroverleg plaatsvinden!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Misschien was het wat onduidelijk maar ik heb nergens geschreven dat ik met de Tectyl ML op een sleuteldag aan de slag wil gaan.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zo'n blik is niet bepaald gratis en veel te veel voor alleen twee voorschermen, je mag best wat van mij hebben als je wilt. Ik kan je mijn blik wel even meegeven op de sleuteldag in Ermelo, of anders via Stefan.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik kijk even hoe ik dat aanpak, ik was van plan die klus morgen al te gaan doen maar weet dat nog niet zeker.
In ieder geval bedankt voor het aanbod, mocht ik er gebruik van willen maken dan laat ik het je natuurlijk even weten.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Om ca 12u begonnen en om 20u was ik weer thuis, natuurlijk met wat pauzes tussendoor, en het belangrijkste, ik ben best tevreden met het resultaat.
Al tijdens de jubileum viering in 2011 zei Anjo tegen me dat het geen kwaad zou kunnen om de voorschermen er eens af te nemen en te zien wat er daarachter zich allemaal afspeelde, natuurlijk doel ik dan voornamelijk op het ons welbekende roestduiveltje. :grr2:
Afijn, dat zakte al weer gauw wat weg totdat ik ons zeer gewaardeerde clubleden Jean-Luc en zeer recent Bart M er mee bezig zag gaan, dat was wel de druppel en zat het in mijn hoofd, en ja als het daar eenmaal zit dan moet het gaan gebeuren ook.
Dus Bart het ??n en ander gevraagd waarop ik zeer heldere antwoorden kreeg en al wat ik nog nodig had was wat strijkkit+kwast, tectyl had ik immers al in huis.
Ondanks de minimale voorbereiding (ik ben zo iemand die eerst precies van de hoed en de rand wil weten, waar elk boutje en moertje zit etc etc) had ik er wel vertrouwen in dat het zou gaan lukken.
Het was ook nog eens heerlijk weer, wat wil een mens nog meer?
Dan schakelen we nu over naar de plaatjes, die vertellen immers vele malen meer dan de praatjes:
Na het nodige schroeven losmaak en kit doorsnijdt werk:
Even een kijkje in de voorbalk:
Hier zat een behoorlijke laag kit:
Beetje zanderig en stoffig:
De beruchte vuilverzamelplek, rechts zat er inderdaad best wat troep, links haast niets.
De kitlaag op de bovenrand:
Alles eerst met een borstel droog weg gehaald en daarna met een sopje en wat borstels het binnenscherm te lijf gegaan, als laatste op de roetsige plekken wat pure roestomvormer van HG aangebracht en even later alles met de broeskop alles goed afgespoeld:
Het buitenscherm natuurlijk ook gedaan:
Ook hier een paar 'pijn' puntjes:
En daarna alles rijkelijk voorzien van Tectyl ML:
Van het aanbrengen van de strijkkit heb ik helaas geen foto's, was toen even overgeschakeld op warpspeed

De linker kant ging in den beginne iets minder voorspoedig, ??n van de imbusboutjes besloot na rijp beraad niet mee te willen gaan werken, en een paar tikken met de hamer zorgde alleen maar voor een bijna compleet dolle binnenkant...grrrr :hmmz2:
Dan dus maar de pin eruit getikt, kost iets meer moeite maar werkt ook wel.
Ik zag Bart B de vraag stellen in het topic van Bart M of een stanley mes welkom was, nou ik kan je zeggen, in mijn geval wel, de kit zat er aan beidde kanten ter hoogte van het knipperlicht tot de voorbalk behoorlijk dik op en moest eerst deels worden doorgesneden alvorens het voorscherm er zonder schade aan te berokkenen vanaf kwam.
Verder heb ik nog kans gezien het trekhaak deel van de Twinny load er even op te zetten (inclusief T-L voor het afstellen)
Meteen even gecontroleerd of de verlichting het doet i.c.m met de er zelf aangezette Je?ger stekker, nu alleen nog een witte plaat en een viertal riempjes waarmee de wielen vastgezet worden en dan kan ik er mee op pad.
Nu de voorschermen nog een keer polijsten en in de wax zetten, is dat voorlopig ook weer klaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;220605 schreef : Ik zag Bart B de vraag stellen in het topic van Bart M of een stanley mes welkom was, nou ik kan je zeggen, in mijn geval wel, de kit zat er aan beidde kanten ter hoogte van het knipperlicht tot de voorbalk behoorlijk dik op en moest eerst deels worden doorgesneden alvorens het voorscherm er zonder schade aan te berokkenen vanaf kwam.
In mijn geval wordt het helaas de slijpschijf, bij de rode 340 althans...
De voorbalk is zo kl*te gerepareerd dat ze de onderrand er af hebben geslepen, en gewoon 2 strips hebben ingelast :snif:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-