Weer een 340 op de parkeerplaats!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Gefeliciteerd iig, je kunt weer legaal een jaartje laagvliegen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Nog even afwachten wat het nieuwe reservebandje me gaat kosten, is dezelfde band als nu onder de auto liggen (Uniroyal Rain expert) maar dan een paar maatjes smaller :yeah:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Nu lopen de prijzen nogal wat uiteen en ik vraag me even af wat een juiste keus zou kunnen zijn, zouden jullie me willen helpen door even mee te kijken?
Komen ze:
www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-terugslagkl...g-oe-ref-564607.html ? 8.80
www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...nfo&products_id=1867 ? 17.50
www.keverland.nl/contents/nl/p2386.html ? 24.53
Als ik er eenmaal eentje heb besteld en gemonteerd ben ik wel benieuwd of het effect ook echt merkbaar is, als ik Anjo mag geloven (en dat doe ik al vrij vlot) dan is dat het zeker wel.
En om hier nog even op terug te komen:
Wouter76;221913 schreef : Nog even afwachten wat het nieuwe reservebandje me gaat kosten, is dezelfde band als nu onder de auto liggen (Uniroyal Rain expert) maar dan een paar maatjes smaller :yeah:
Daarvan was de prijs incl BTW: ? 75,-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Let alleen even op de slangdiameter.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvomania;222302 schreef : Volgens mij is dat 3 keer hetzelfde.
Let alleen even op de slangdiameter.
Zoiets vermoedde ik al, dank je Robbert-Jan.
Bart Manders;222304 schreef : Heb het eens even nagezocht. In mijn 360 zit zo'ding in die slang. Geen ideen of het standaard is op een injectie. Op de vorige 360 (carburateurversie) zat ie niet.
Op een B14 zit die klep als ik het goed heb op de buitenkant van de rembekrachtiger, eigenlijk ge?ntegreerd dus.
Inmiddels heb ik die uit de bovenste link besteld, ik ben benieuwd of het wat uitmaakt, de eerst volgende wat langere rit zal waarschijnlijk die naar Enschede worden, hopelijk kan ik er daarna wat zinnigs over zeggen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Vandaag er weer eens ingedoken, kijken of ik er nu een antwoord op kon vinden, zoeken op het forum leverde me de vraag op of mijn remklauwen niet voor een Volvo 440/460 zijn.
Dat blijkt dus het geval te zijn, even een afbeelding van mijnautoonderdelen.nl:
En wat er nu bij mij in de kast ligt:
Nou ja, niets aan te doen, volgend voorjaar maar eens op zoek naar een paar gebruikte remklauwen die van een V340 af komen om te reviseren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik zal van het weekend eens kijken naar de 460 van mijn moeder, of die dezelfde klauwen heeft. Er zal nog wel verschil zitten tussen wel/geen ABS.
Heb je deze klauwen echt helemaal gereviseerd dan? Of alleen de buitenkant schoongemaakt?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik zei in mijn vorige post wel dat ik volgend voorjaar op zoek wil gaan naar een goede set remklauwen maar het is verstandiger om eerst maar eens de roest op mijn linker achterscherm/wielkastrand aan te laten pakken volgend jaar zomer, is al duur zat.
Ik heb ze gereinigd, en de cilinder licht opgeschuurd, zuigertjes op van wat groffer naar fijn opgeschuurd en daarna gepolijst.
Klauwen van een nieuw verfje voorzien.
Vanaf hier en verder te lezen Joost, kun je precies zien wat ik er allemaal mee heb gedaan: forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=195061&postcount=1645
- V300 register
- Verbannen
-
Maak er een fijne dag van!