show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2013 14:44 #932027
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
O Wouter, als mijn 360 eenmaal weer op de weg is moeten wij echt eens een afspraak maken 
GROOT respect voor jouw consistentie wat poetsen betreft!

GROOT respect voor jouw consistentie wat poetsen betreft!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-06-2013 23:33 #932068
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Joost, vandaag is er weinig van poetsen terecht gekomen hoor.
Ja toen de bumper er af lag even het plaatwerk erachter gewassen maar buiten dat niets, morgen de laatste hand leggen aan de bedrading en dan inderdaad de 340 wassen en de werkzaamheden uitvoeren die ik hierboven al even noemde.
Zal weer een lekker vol dagje worden!
Ik had vandaag veel mazzel, mijn ouders kwamen gewoon thuis eten (verblijven de rest van de week op een camping) en heb daar dus van mee mogen genieten en nog lekker wat hulp gehad van mijn vader bij de trekhaak montage, vind ie stiekem toch ook wel leuk om te doen.
Ow ja een keer afspreken voor was en poets werk is prima hoor, roep maar tegen die tijd.
Ja toen de bumper er af lag even het plaatwerk erachter gewassen maar buiten dat niets, morgen de laatste hand leggen aan de bedrading en dan inderdaad de 340 wassen en de werkzaamheden uitvoeren die ik hierboven al even noemde.
Zal weer een lekker vol dagje worden!
Ik had vandaag veel mazzel, mijn ouders kwamen gewoon thuis eten (verblijven de rest van de week op een camping) en heb daar dus van mee mogen genieten en nog lekker wat hulp gehad van mijn vader bij de trekhaak montage, vind ie stiekem toch ook wel leuk om te doen.
Ow ja een keer afspreken voor was en poets werk is prima hoor, roep maar tegen die tijd.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-06-2013 19:11 #932310
door Wouter Borsje
Zo, eens even een update schrijven hier.
Vorige week heb ik dus de trekhaak er onder geschroefd en nog wat andere (was/poets) werkzaamheden uitgevoerd.
Beginnend bij het begin....eerst maar eens de auto op de bruggetjes en de bumper er af gehaald (wat overigens gepaard ging met een hoop; :wtf2: :hmmz: :grr: :grr2: :flame:, kleuten uitlaatdempert):
Die heeft zo te zien een keer een beste tik gehad, de binnenplaat is ietwat krom:
Daar heb ik even lekker op zitten meppen met een hamer (die nog van mij wijlen Opa is geweest)
Het is me redelijk gelukt deze weer wat in vorm te hengsten, zo kon de trekhaak tenminste ook fatsoenlijk gemonteerd worden aan de binnenbalk (de gaten waar normaal de bumpersteunen zitten, zie hieronder)
Die ga ik later mooi opknappen (ontroester en hammerite erover)
Daarna de achterlichten er af gehaald, beetje blote billen gezicht zo:
Natuurlijk heb ik de mogelijkheid meteen benut het even schoon te maken.
Omdat het kon even een foto gemaakt van de loze ruimte achter de kentekenplaat:
Ziet er gelukkig nog aardig uit, alleen wat stoffig.
Dan de trekhaak maar eens door de gaten gepropt en de gaten geboord voor de bevestigingsplaten:
Een stukje uit de bumper gesneden met een Stanley mes:
Op de bumper staat al gemarkeerd waar je moet gaan snijden:
Om vervolgens de trekhaak aan de bumper te monteren en daarna samen met mijn vader het hele zaakje aan de auto gehangen waarbij ik tegelijkertijd de bouten in de bumpermontage punten heb geduwd:
Dan de platen gemonteerd aan de trekhaak in de kofferbak:
De werkplek:
En hoe het er vervolgens aan de onderkant uitziet:
Deze uitlaatophangingsbeugel (scrabble?) heb ik met een hamer even ietsje weg gebogen want het is millimeter werk hier en het paste bij mij dus net niet.
Bij het maken van deze foto's zaten overigens (alle) bouten nog niet vast.
Dan de elektra natuurlijk nog:
Ik heb de kabel midden onder de auto door de doorvoer rubber gehaald waar de vlotter bedrading ook doorheen loopt.
Draadjessoep:
Testing; one, two, trio:
Gisteren heb ik op de camping waar mijn ouders staan de caravan er nog even aan gekoppeld (alleen de stekker
) , en alle verlichting functioneerd naar behoren.
Verder nog een uit Leidschendam meegenomen sigaretten aansteker gemonteerd (waarvoor nogmaals mijn dank Kevin)
Een nieuwe set stadslampjes gemonteerd (er was er ??n kapot, dan meteen maar beidde gedaan)
Die ochtend heb ik nog een liter 80W90 gehaald omdat ik er na het vullen van de secundaire bak in Leidschendam achterkwam dat er een paar druppels olie aan de bak hingen, ik neem daar liever geen risico mee, me eenmaal onder de toen al weer vlak staande 340 gewurmd, en zag toen gelukkig dat na het er af draaien van de vulplug meteen al wat olie naar buiten kwam, gauw die plug er weer op en stevig vastdraaien, als ik deze week nog bezig ga met de auto (klepspeling controleren) deze nog maar een keer natrekken.
Ook heb ik meteen even de einddemper rubbers vernieuwd (tweedehands exemplaren wederom meegenomen uit Leidschendam)
Natuurlijk na alle werkzaamheden de 340 gewassen, de bumpers in de lijnolie gezet net als de grill, spiegels en stootstrips.
Het interieur gestofzuigd en gesopt (dashboard en kunststof delen)
En de ramen aan binnen en buitenkant nog een keer schoongemaakt en droog gepoetst.
De 'na' plaatjes:
Er zijn nog wat klusjes blijven liggen, hopelijk blijft het vrijdag redelijk droog, dan wil ik de volgende dingen nog gaan doen:
- Klepspeling controleren/afstellen
- Bijrijdersstoel schoonmaken (zitten een paar nare vlekjes in)
- Stoelverwarming aansluiten
- Een X aantal lampjes vervangen (lichtschakelaar/schakelpaneel/sigaretten aansteker)
- de originele achterlichten (die dus eigenlijk bij de auto horen) van de massa modificatie voorzien (? Anjo v/d A), polijsten en weer monteren.
- Voorschermen heel misschien nog polijsten en in de wax zetten)
Dat was het weer even voor nu!
Vorige week heb ik dus de trekhaak er onder geschroefd en nog wat andere (was/poets) werkzaamheden uitgevoerd.
Beginnend bij het begin....eerst maar eens de auto op de bruggetjes en de bumper er af gehaald (wat overigens gepaard ging met een hoop; :wtf2: :hmmz: :grr: :grr2: :flame:, kleuten uitlaatdempert):
Die heeft zo te zien een keer een beste tik gehad, de binnenplaat is ietwat krom:
Daar heb ik even lekker op zitten meppen met een hamer (die nog van mij wijlen Opa is geweest)
Het is me redelijk gelukt deze weer wat in vorm te hengsten, zo kon de trekhaak tenminste ook fatsoenlijk gemonteerd worden aan de binnenbalk (de gaten waar normaal de bumpersteunen zitten, zie hieronder)
Die ga ik later mooi opknappen (ontroester en hammerite erover)
Daarna de achterlichten er af gehaald, beetje blote billen gezicht zo:
Natuurlijk heb ik de mogelijkheid meteen benut het even schoon te maken.
Omdat het kon even een foto gemaakt van de loze ruimte achter de kentekenplaat:
Ziet er gelukkig nog aardig uit, alleen wat stoffig.
Dan de trekhaak maar eens door de gaten gepropt en de gaten geboord voor de bevestigingsplaten:
Een stukje uit de bumper gesneden met een Stanley mes:
Op de bumper staat al gemarkeerd waar je moet gaan snijden:
Om vervolgens de trekhaak aan de bumper te monteren en daarna samen met mijn vader het hele zaakje aan de auto gehangen waarbij ik tegelijkertijd de bouten in de bumpermontage punten heb geduwd:
Dan de platen gemonteerd aan de trekhaak in de kofferbak:
De werkplek:
En hoe het er vervolgens aan de onderkant uitziet:
Deze uitlaatophangingsbeugel (scrabble?) heb ik met een hamer even ietsje weg gebogen want het is millimeter werk hier en het paste bij mij dus net niet.
Bij het maken van deze foto's zaten overigens (alle) bouten nog niet vast.
Dan de elektra natuurlijk nog:
Ik heb de kabel midden onder de auto door de doorvoer rubber gehaald waar de vlotter bedrading ook doorheen loopt.
Draadjessoep:
Testing; one, two, trio:
Gisteren heb ik op de camping waar mijn ouders staan de caravan er nog even aan gekoppeld (alleen de stekker

Verder nog een uit Leidschendam meegenomen sigaretten aansteker gemonteerd (waarvoor nogmaals mijn dank Kevin)
Een nieuwe set stadslampjes gemonteerd (er was er ??n kapot, dan meteen maar beidde gedaan)
Die ochtend heb ik nog een liter 80W90 gehaald omdat ik er na het vullen van de secundaire bak in Leidschendam achterkwam dat er een paar druppels olie aan de bak hingen, ik neem daar liever geen risico mee, me eenmaal onder de toen al weer vlak staande 340 gewurmd, en zag toen gelukkig dat na het er af draaien van de vulplug meteen al wat olie naar buiten kwam, gauw die plug er weer op en stevig vastdraaien, als ik deze week nog bezig ga met de auto (klepspeling controleren) deze nog maar een keer natrekken.
Ook heb ik meteen even de einddemper rubbers vernieuwd (tweedehands exemplaren wederom meegenomen uit Leidschendam)
Natuurlijk na alle werkzaamheden de 340 gewassen, de bumpers in de lijnolie gezet net als de grill, spiegels en stootstrips.
Het interieur gestofzuigd en gesopt (dashboard en kunststof delen)
En de ramen aan binnen en buitenkant nog een keer schoongemaakt en droog gepoetst.
De 'na' plaatjes:
Er zijn nog wat klusjes blijven liggen, hopelijk blijft het vrijdag redelijk droog, dan wil ik de volgende dingen nog gaan doen:
- Klepspeling controleren/afstellen
- Bijrijdersstoel schoonmaken (zitten een paar nare vlekjes in)
- Stoelverwarming aansluiten
- Een X aantal lampjes vervangen (lichtschakelaar/schakelpaneel/sigaretten aansteker)
- de originele achterlichten (die dus eigenlijk bij de auto horen) van de massa modificatie voorzien (? Anjo v/d A), polijsten en weer monteren.
- Voorschermen heel misschien nog polijsten en in de wax zetten)
Dat was het weer even voor nu!
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2013 19:42 #932314
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi gedocumenteerd

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-06-2013 19:50 #932316
door Wouter Borsje
Dank je Floris!
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2013 19:55 #932318
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ziet er weer mooi uit! Lekker bezig Wouter!
Wel jammer dat er geen foto van die prachtige sigarettenaansteker te zien is :crock:
Wel jammer dat er geen foto van die prachtige sigarettenaansteker te zien is :crock:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-06-2013 20:06 #932319
door Wouter Borsje
Dank je Kevin, ik zal eens kijken of ik kan onthouden de komende keer een supermacro van het brandende sigaretje op de knop te maken. :photo:

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2013 20:51 #932321
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi dat je dat rare deukje in de achterbumper kwijt bent. Is ie weer een stukje mooier.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-06-2013 21:21 #932322
door Wouter Borsje
Ja inderdaad Niels, zeker weer een stukje beter zo, ik weet nog dat je het een keer eerder opgemerkt had in dit topic, het was ook mij wel een doorn in het oog, de onderkant van de bumper sloot ook niet meer mooi op het zwarte middenstuk aan, dat is nu wel weer zo.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-06-2013 09:12 #932331
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi vastgelegd!
Moderators: Mark Smeets