show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2011 11:33 #890858 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Slangklemmen eens nalopen en goed voelen. Dat lek bij mij laatst op de sleuteldag was toch een slangklem die niet vast genoeg zat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-11-2011 12:33 #890862 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja inderdaad maar eens een keer met draaiende motor aan de de diverse aansluitingen voelen of het niet wat nat word, erg hard loopt het kvs peil ook niet echt achteruit dus een heel groot lek is het niet.

En nu ik er zo over nadenk ook eens een wit stuk karton onder de auto leggen na een rit voor een nachtje.

Anders in het komend voorjaar toch maar de radiateur vervangen, het zou ook nog de interieur radiator kunnen zijn natuurlijk, ik hoop maar van niet....:no:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2011 17:46 #890871 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Als de interieur radiateur lek is, dan moet de vloer bij de voeten ook nat zijn

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-11-2011 10:22 #890896 door Wouter Borsje
In dat geval kan ik misschien toch weer een beetje opgelucht ademhalen want tijdens het stofzuigen donderdag heb ik op het tapijt onder de matten geen natte plekken kunnen ontdekken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2011 12:30 #890902 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
De interieurradiator heeft ook helemaal niets te lijden (i.t.t. de radiateur achter de grille).
Zelfs de meest afgeragde 300 die ik gezien heb, had alle aansluitingen en slangen nog brandschoon.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-11-2011 13:36 #890905 door Wouter Borsje
Het komt misschien ook wel een beetje door wat ik af en toe lees op het 850 forum, daar schijnt de interieur radiator het nog wel eens te willen begeven.

Daar zitten dan ook kunststof kappen op, die in onze auto is vervaardigd uit ??n stuk aluminium...ehhh toch?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-11-2011 16:41 #892627 door Wouter Borsje
Onlangs heb ik een compressie meter mogen lenen van een kennis om daar op het torretje in de 340 eens een compressie test mee te mogen doen.

Vandaag een vrije dag en mooi zonnig weer, dat leek me wel een leuke dag om dat te gaan doen en meteen de winter wielen+banden er weer onder te monteren.

Natuurlijk ben ik zoals zo vaak eerst begonnen met de auto te wassen en een snelle blik op de vloeistoffen onder de kap, waarbij ik de laatste maand het kvs verbruik nauwkeurig bijhoud.

De winterbanden en nieuwe wielmoeren:

Daarna begonnen met de bougies eruit te draaien, ik was vergeten mijn bougiesleutel mee te nemen maar gelukkig had mijn vader nog wat bruikbaars in de schuur liggen:

4 op een rij:

Meteen maar even de elektrode afstand gemeten, die was op alle vier de bougies nog goed.

Vervolgens hebben we de volgende aanblik:

Daarna de voeding van de Renix eruit om te voorkomen dat deze de vernieling in word geholpen tijdens het starten later.

Vervolgens de compressie meter in het bougie gat draaien en volgas starten, hieronder was ik al bezig met de tweede cilinder.

En de af te lezen druk:

Nog even de test resultaten op een rijtje:

Cilinder
1: 14,0 Bar
2: 14,0 Bar
3: 14,5 Bar
4: 15 Bar

Als ik de specificaties uit het groene boekje er op na sla dan zou de compressie ergens tussen de 11 en 14 Bar in moeten zitten, nu heeft het blokje pas krap 70.000 km achter de kiezen maar het is toch fijn te weten dat de compressie waarden zijn zoals ze zouden moeten zijn.

Vervolgens meende ik te moeten denken dat ik de bougie kabels vanaf een willekeurig punt op de verdelerkap weer in de ontstekingsvolgorde kon aansluiten........FAIL!! :o

Starten resulteerde in een hoop gekuchel en geplof maar starten ho maar...

Na een aantal keer op mijn hoofd gekrabd te hebben heb ik de telefoon maar ter hand genomen, Wouter N heeft me per telefonisch consult geholpen door me uit te leggen dat het nokje op de verdeleras er niet zomaar zit...

Na wat aantekening gemaakt te hebben op een kladblokje en Wouter bedankt te hebben voor zijn steun (ik had anders misschien op de fiets naar huis terug mogen gaan :hmmz2:) ben ik weer naar de auto gelopen en alles netjes aangesloten zoals het hoort.

Sleutel omdraaien en kuch..broemmmmmm, ah kijk dat is 100% beter :)

Kortom ik heb voor vandaag mijn lesje autotechniek weer gehad, die fout zal ik niet snel meer maken. :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2011 19:48 #892635 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
mooi dat het dat inderdaad was :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-11-2011 21:31 #892654 door Wouter Borsje
Ja ik was erg blij dat je even de tijd nam om het probleem aan te horen en uitleg te geven. (ik was niet eens zo beleefd geweest je te vragen of je even tijd had voor me :woops:)

EDIT: te aan vulling voor de mensen die het in de toekomst ook handig kunnen gaan vinden; de aansluiting voor de eerste cilinder zit dus op de verdelerkap het dichtst bij de Renix/linker voorwiel.

Beter was nog geweest de bougiedopjes even te merken met een stukje schilderstape voorzien van cilinder nummer...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2011 21:51 #892662 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
het beste is gewoon de verdelerkap met kabels eraf te halen. Vaak zit er wel een vorm in de kabels waar ze horen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC