show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2011 23:33 #885926
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hierna heb je nog 4 zwarte puntjes uit het tapijt gepoetst + 2 zwarte vegen op de muur?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
27-09-2011 08:51 #885933
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nehhhh :nono: het lijnoli?n heb ik niet binnen gedaan maar op het balkon :yesyes: 
Nu even ontbijten en dan pleitten, een dagje de 340 vertroetelen :yeah:

Nu even ontbijten en dan pleitten, een dagje de 340 vertroetelen :yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
28-09-2011 12:55 #886036
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Het was een heerlijke sleutel en poetsdag gisteren, niet te warm ook.
Wat heb ik zoal gedaan:
- Onderkant van de deuren, voorschermen en C-paneel de complete poets behandeling gegeven.
- Fast idle schroefje 1/2 slag terug gezet.
- Tijdelijk krimpkousje om de slangpilaar gekrompen i.v.m benzine lekkage.
- ??n tapeind van de luchtfilter bevestiging naar de eeuwige jachtvelden geholpen...
- Kick-down schakelaar continue met massa verbonden.
- Brandstofpomp moeren wat strakker aangedraaid i.v.m olie lekkage langs de pakking.
Bij een kleine inspectie van de motor ruimte kwam ik er achter dat er wat olie lekkage was langs de pakking van de brandstofpomp:
Hierop heb ik de moeren maar een een stukje strakker vastgedraaid, hopelijk is dat afdoende en anders eens zien of ik hier een nieuwe pakking moet gaan monteren.
Daarna het luchtfilterhuis eraf gehaald om de fast-idle schroef een 1/2 slag terug te draaien i.v.m een te hoog stationair toerental bij warme motor
(welke niet meer af te regelen is met de stationair schroef)
Daarbij kwam ik er ook achter dat er vuil zat op de carburateur onde de slangpilaar:
Het was me al eerder opgevallen dat er altijd nog een benzine geur hing in de motorruimte en dat de slangklem niet strak genoeg om de slang sluit (ik moet nog eens een setje kleinere slangklemmen halen)
Als tussen oplossing maar even een krimpkousje om de slang pilaar gekrompen:
Het krimpkousje wat hierboven te zien is heb ik er weer afgehaald omdat een iets kleinere doorsnede krimpkous ook nog bleek te passen.
Nu sluit dat in ieder geval weer goed strak af in afwachting van een kleinere slangklem en/of een stukje 5mm slang.
Wellicht ben ik hiermee ook af van het leeglopen van het benzine filtertje...
Alles weer monterende (met nieuwe borgmoertjes op het luchtfilter) liep ??n van de tapeindjes op een gegeven moment gewoon mee.....scheisse!!
Nou ja, daar ga ik eens even een nieuw topic voor openen om te brainstormen over een goede oplossing.
Het tapeind zit nu vast genoeg om voorzichtig aan nog een keer naar mijn ehh "werkplek" te rijden en dat defintief op te lossen.
Eenmaal alles weer gemonteerd verder gegaan in het interieur met het verwijderen van de schopplaat aan de bestuurders kant om zodoende bij de kick-down schakelaar te kunnen komen.
Eerst even meten, paar keer de kick-down schakelaar bedienen (met een nogal nat inlaat spruitstuk tot gevolg mocht later blijken
)
Mjah dat is dus steeds oneindig op de multimeter, pas na veel heen en weer bewegen weer 200 milli Ohm of wat hoger, tijd om die schakelaar voor eens en altijd aan massa te 'leggen'.
Dit heb ik als volgt gedaan:
Als massa punt neme men het moertje naast de bevestiging van de ruitenwisser motor:
Vervolgens haal je de stekker van de kick-down schakelaar af:
Dan even een kabeltje gemaakt, met een oogje aan de ene zijde en een kabelschoentje met paltte steker aan de andre kant:
De uiteinden van het koperdraad wat langer gelaten om dit te solderen op de kabelschoentjes:
En dan is het een kwestie van het oogje om het draadeind, moertje er weer op, kabel netjes achter het isolatie materiaal wegwerken en de andere zijde aansluiten op het kick-down stekkertje:
Voor de zekerheid nog een klein stukje isolatie tape om het uiteinde, en een ty-wrappie om het kabeltje netjes op zijn plaats te houden:
Tussendoor natuurlijk regelmatig doormeten zodat je zeker weet dat alles goed contact maakt.
Daarna volgde een wasbeurt en het vervolg van de detail ronde, de onderzijde van de auto mocht er ditmaal aan geloven, dit was nog wel even een werkje, vooral in het 'cleanen'van de lak ging wat tijd zitten i.v.m de vele teer/asfalt spetters.
Het resultaat:
Nu alleen nog de motor starten en warm laten draaien om te zien of ik het stationair toerental wat aan kan passen nu de fast-idle schroef iets terug was geschroeft, dit heb ik gefilmd, het aanpassen van het staionair toerental staat er niet op omdat er niets aan af te stellen viel, daar ga ik een volgende keer eens wat meer aandacht aan besteden.
Enige wat ik nog heb gedaan is de CO schroef 1/4 slag naar links (rijker) gezet zodat de motor net wat mooier blijft draaien bij vacu?m gebruik.
Het filmpje:
[youtube]ECjxrPSZndw[/youtube]
Wat heb ik zoal gedaan:
- Onderkant van de deuren, voorschermen en C-paneel de complete poets behandeling gegeven.
- Fast idle schroefje 1/2 slag terug gezet.
- Tijdelijk krimpkousje om de slangpilaar gekrompen i.v.m benzine lekkage.
- ??n tapeind van de luchtfilter bevestiging naar de eeuwige jachtvelden geholpen...

- Kick-down schakelaar continue met massa verbonden.
- Brandstofpomp moeren wat strakker aangedraaid i.v.m olie lekkage langs de pakking.
Bij een kleine inspectie van de motor ruimte kwam ik er achter dat er wat olie lekkage was langs de pakking van de brandstofpomp:
Hierop heb ik de moeren maar een een stukje strakker vastgedraaid, hopelijk is dat afdoende en anders eens zien of ik hier een nieuwe pakking moet gaan monteren.
Daarna het luchtfilterhuis eraf gehaald om de fast-idle schroef een 1/2 slag terug te draaien i.v.m een te hoog stationair toerental bij warme motor
(welke niet meer af te regelen is met de stationair schroef)
Daarbij kwam ik er ook achter dat er vuil zat op de carburateur onde de slangpilaar:
Het was me al eerder opgevallen dat er altijd nog een benzine geur hing in de motorruimte en dat de slangklem niet strak genoeg om de slang sluit (ik moet nog eens een setje kleinere slangklemmen halen)
Als tussen oplossing maar even een krimpkousje om de slang pilaar gekrompen:
Het krimpkousje wat hierboven te zien is heb ik er weer afgehaald omdat een iets kleinere doorsnede krimpkous ook nog bleek te passen.
Nu sluit dat in ieder geval weer goed strak af in afwachting van een kleinere slangklem en/of een stukje 5mm slang.
Wellicht ben ik hiermee ook af van het leeglopen van het benzine filtertje...
Alles weer monterende (met nieuwe borgmoertjes op het luchtfilter) liep ??n van de tapeindjes op een gegeven moment gewoon mee.....scheisse!!
Nou ja, daar ga ik eens even een nieuw topic voor openen om te brainstormen over een goede oplossing.
Het tapeind zit nu vast genoeg om voorzichtig aan nog een keer naar mijn ehh "werkplek" te rijden en dat defintief op te lossen.
Eenmaal alles weer gemonteerd verder gegaan in het interieur met het verwijderen van de schopplaat aan de bestuurders kant om zodoende bij de kick-down schakelaar te kunnen komen.
Eerst even meten, paar keer de kick-down schakelaar bedienen (met een nogal nat inlaat spruitstuk tot gevolg mocht later blijken

Mjah dat is dus steeds oneindig op de multimeter, pas na veel heen en weer bewegen weer 200 milli Ohm of wat hoger, tijd om die schakelaar voor eens en altijd aan massa te 'leggen'.
Dit heb ik als volgt gedaan:
Als massa punt neme men het moertje naast de bevestiging van de ruitenwisser motor:
Vervolgens haal je de stekker van de kick-down schakelaar af:
Dan even een kabeltje gemaakt, met een oogje aan de ene zijde en een kabelschoentje met paltte steker aan de andre kant:
De uiteinden van het koperdraad wat langer gelaten om dit te solderen op de kabelschoentjes:
En dan is het een kwestie van het oogje om het draadeind, moertje er weer op, kabel netjes achter het isolatie materiaal wegwerken en de andere zijde aansluiten op het kick-down stekkertje:
Voor de zekerheid nog een klein stukje isolatie tape om het uiteinde, en een ty-wrappie om het kabeltje netjes op zijn plaats te houden:
Tussendoor natuurlijk regelmatig doormeten zodat je zeker weet dat alles goed contact maakt.
Daarna volgde een wasbeurt en het vervolg van de detail ronde, de onderzijde van de auto mocht er ditmaal aan geloven, dit was nog wel even een werkje, vooral in het 'cleanen'van de lak ging wat tijd zitten i.v.m de vele teer/asfalt spetters.
Het resultaat:
Nu alleen nog de motor starten en warm laten draaien om te zien of ik het stationair toerental wat aan kan passen nu de fast-idle schroef iets terug was geschroeft, dit heb ik gefilmd, het aanpassen van het staionair toerental staat er niet op omdat er niets aan af te stellen viel, daar ga ik een volgende keer eens wat meer aandacht aan besteden.
Enige wat ik nog heb gedaan is de CO schroef 1/4 slag naar links (rijker) gezet zodat de motor net wat mooier blijft draaien bij vacu?m gebruik.
Het filmpje:
[youtube]ECjxrPSZndw[/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
30-09-2011 21:57 #886230
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
En jawel, het is dan toch echt zover, na 3 jaar en vijf maanden ben ik sedert 19:30u heden avond in het bezit van een tweetal achterbank gordels!! yeehaa!
Laurens, enorm bedankt voor jouw hulp en tijd die hierin gestoken hebt, als ik nog eens wat nodig heb weet ik wel wie ik ga bellen/mailen.
Aangezien ik toch al besloten had morgen met de auto bezig te gaan (iets met een kapotte tap :f) komt dat goed uit, en natuurlijk dan meteen even de voorbalk en dorpels cleanen, polijsten en in de wax zetten, dan is de 340 in de dat opzicht weer helemaal klaar.
Word vervolgd...
Laurens, enorm bedankt voor jouw hulp en tijd die hierin gestoken hebt, als ik nog eens wat nodig heb weet ik wel wie ik ga bellen/mailen.
Aangezien ik toch al besloten had morgen met de auto bezig te gaan (iets met een kapotte tap :f) komt dat goed uit, en natuurlijk dan meteen even de voorbalk en dorpels cleanen, polijsten en in de wax zetten, dan is de 340 in de dat opzicht weer helemaal klaar.
Word vervolgd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
01-10-2011 19:53 #886270
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
......Aldus geschiedde;
Vandaag de gordels gemonteerd, nu alleen de kapjes die ik over heb van de vorige set aanpassen zodat ze hier over het bovenste bevestigings punt passen.
Verder de voorbalk en de dorpels gepolijst en in de wax gezet en de banden behandeld met banden conditioner.
En last but mot least de rand van de motorkap in de Tectyl ML gezet, nu de voorbalk nog.
Het draadeind heb ik maar even gelaten voor wat het is, ik had voordat ik bezig ging met de auto nog even een doosje M5x40 met zeskant kop gehaald (en alvast borgmoeren M6 om te gebruiken na het tappen) , maar bij nadere inspectie bleek het tapeind toch nog goed vast te zitten, die overleeft het nog wel even.
Vandaag de gordels gemonteerd, nu alleen de kapjes die ik over heb van de vorige set aanpassen zodat ze hier over het bovenste bevestigings punt passen.
Verder de voorbalk en de dorpels gepolijst en in de wax gezet en de banden behandeld met banden conditioner.
En last but mot least de rand van de motorkap in de Tectyl ML gezet, nu de voorbalk nog.
Het draadeind heb ik maar even gelaten voor wat het is, ik had voordat ik bezig ging met de auto nog even een doosje M5x40 met zeskant kop gehaald (en alvast borgmoeren M6 om te gebruiken na het tappen) , maar bij nadere inspectie bleek het tapeind toch nog goed vast te zitten, die overleeft het nog wel even.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
01-10-2011 20:00 #886271
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hij is weer glimmend wit Wouter!
Welke banden conditioner gebruik je, als ik vragen mag?
Welke banden conditioner gebruik je, als ik vragen mag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
01-10-2011 20:29 #886274
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Joost!
Ik gebruik die van de Halfords (eigen merk)
Ik gebruik die van de Halfords (eigen merk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-10-2011 14:37 #886375
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ondertussen zijn het bllinde machine tapje M6 en de tap olie ook gearriveerd:
Nu nog even kijken of ik een geschikt moment kan vinden om alles in ??n keer aan te pakken
(drie gaatjes tappen, kleinere slangklemmen om slangpilaar en het afstellen van het gasbedieningsmechanisme n.a.v het te hoog stationair draaien)
Nu nog even kijken of ik een geschikt moment kan vinden om alles in ??n keer aan te pakken
(drie gaatjes tappen, kleinere slangklemmen om slangpilaar en het afstellen van het gasbedieningsmechanisme n.a.v het te hoog stationair draaien)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2011 18:21 #886384
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Je pakt het professioneel aan! Had best wat minder gekund maar hier heb je wel langer plezier van

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-10-2011 18:29 #886385
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Jos!
Zo veel mogelijk de dingen goed aanpakken is wel mijn streven, vandaar ook dat ik in dit geval in het daarvoor gemaakte topic veel heb gevraagd over hoe en wat, en daarbij gelukkig weer veel hulp kreeg van Anjo en ook van Erick.
Zo veel mogelijk de dingen goed aanpakken is wel mijn streven, vandaar ook dat ik in dit geval in het daarvoor gemaakte topic veel heb gevraagd over hoe en wat, en daarbij gelukkig weer veel hulp kreeg van Anjo en ook van Erick.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets