Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;185131 schreef : je boort bij het tappen ?ltijd eerst het gaat naar de voorboordiameter, dit is afhankelijk van je draadmaat; bijv bij metrisch normaal draad: ?5 voor M6, ?6,8 voor M8, ?8,5 voor M10 etc.
simpele vergelijking is dat als een tap op de dikste snij-diameter zit hij per omwenteling de spoed dieper gaat, bijv voor M8 1mm dieper per omwenteling. een boortje zal per snijvlak per omwenteling grofweg 0,05mm verspanen,een combinatie van boren en tappen met hetzelfde gereedschap is dus heel moeilijk te realiseren (maar wel mogelijk, denk bijv aan parkers; een kopje om te boren en vervolgens conisch draad om dun plaatmateriaal te "tappen")
vervolgens heb je een conventionele/normale tap, deze verspaand wat uit het gat en in het gat tijdens het tappen, voor een normaal open gat is dit prima maar voor een blind gat is dit ongewenst omdat de bramen zich tussen de tap en het diepste punt van het gat ophopen. daar is de blind-gat tap voor. deze ziet er idd uit als een boor, maar dit is alleen maar bedoeld om (net als een boor) de spanen direct naar boven uit het gat en van de tap weg te laten gaan.
het resultaat van niet voorboren met een blinde tap is ?f helemaal geen gat maar een verbrande tap ?f een gebroken tap, ?f een gat van de draaddiameter die je wilt hebben met 1 half gaar gangetje draad erin (afhankelijk van het materiaal)
kijk maar naar de punt van de tap zelf, zitten geen spaanvlakken aan; alleen centrering, daarna de snijvlakken voor de tap zelf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ow ja, en een lampje van de kentekenverlichting is vervangen.
Over het minimale 'verbruik' van remvloeistof zijn geen opmerkingen gekomen, zoals me al werd aangeraden zal ik met het wisselen der wielen later dit jaar de rubber kapjes op de wielremcilinders wel even naar achter halen om te kijken of ze daar wat lekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn wielremcilinders lekten daar wel. vervangen is easy, zorg alleen dat je de aansluitingen op je remleiding de dag van te voren en een paar uur voordat je ze losdraait goed insmeert met WD40, anders kunnen ze erg vast zitten en draai je ze mss kapot
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En als het toch misgaat moet je met een felssetje nieuwe nippels aan je remleiding draaien. Nippels heb ik wel, maar felssetje niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
flyhart;185782 schreef : Gefeliciteerd.
Mijn wielremcilinders lekten daar wel. vervangen is easy, zorg alleen dat je de aansluitingen op je remleiding de dag van te voren en een paar uur voordat je ze losdraait goed insmeert met WD40, anders kunnen ze erg vast zitten en draai je ze mss kapot
Dank je Jos, en bedankt voor je advies, het is iets wat ik bij de meeste verbindingen die los moeten ook doe, even wat inspuiten van te voren kan net even dat beetje schelen, en inderdaad zoals Jean-Luc opmerkt, het juiste gereedschap is enorm belangrijk (ben ik na wat schade en schande ook wel achter gekomen), helemaal als het om de remmen gaat natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.