show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2011 19:45 #884499 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
In eerste instantie om te poetsen :yesyes: :wtf2: wie weet kan een fotosessie ook nog

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 00:48 #884529 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ja wouter, ik wil 'm auto ook heel graag een keer (semi) professioneel poetsen. Heb jij toevallig zin om (evt tegen vergoeding, etc) met mij aan de slag te gaan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 01:50 #884530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Voordat ik een cursus semi-professioneel poetsen ga volgen ga ik eerst een cursus "hoe maak je lekker een wilde duif klaar?"-cursus volgen. Anders heeft het toch geen zin

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-09-2011 09:42 #884535 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hahahaha ja zeg dat wel Wim, soms lijkt het wel of het duivengilde een georganiseerde terreur groep is :grr: :)

Ondertussen zijn er toch wel aardig wat mensen die ge?nteresseerd zijn in een poets sessie, ondertussen heb ik al aardig wat kunnen oefenen op mijn 340 en misschien komende twee maanden nog op de auto van mijn vader omdat hij ook wel ziet wat je zelfs op een 23 jaar oude auto nog kunt bereiken.

Ik ben voornemens volgend jaar mijn detail set nog verder uit te breiden om nog betere resultaten te bereiken en ook de harde lak op onze auto's aan te kunnen (bij mij blijven de dieper gelegen swirls er tot nu toe nog inzitten)

Het word misschien wel eens tijd een soort van groupbuy te maken maar dan op poets gebied voor iedereen die serieus ge?nteresseerd is in het laten (of samen) detailen van zijn V300.

Mocht ik dit goed van de grond kunnen krijgen (organiseren en de zakelijke kant aan dit soort dingen zijn niet echt mijn sterkste kant) dan zou dit dus over de lente/zomer periode gaan van 2012.

Mark S en Harry H hebben dit jaar al eerder aangegeven samen met mijn hun auto onder handen te willen nemen en dat zal dus ook nog gaan gebeuren, belofte maakt schuld immers. :yesyes:

Paar kanttekeningen wil ik nog wel maken, mijn 340 was vanaf aankoop in mei 2008 al in de basis een heel nette auto die alleen 'wat' aandacht nodig had om van een jongen in een wit T-shirt een man in wit maatpak te maken.

Ook ben ik er natuurlijk al ruim drie jaar mee bezig en zo steeds een stapje verder kunnen gaan, ??n lange dag (ca 09-21u) detailen zal dus zeker resultaat boeken (helemaal met z'n twee?n) maar mijn 340 als voorbeeld nemen is dus ietwat euhh irre?el ;)

Daarbij ben ik nogal ehhh detail gericht en redelijk perfectionistisch, de 340 wassen neemt al gauw 1,5 uur in beslag, ook omdat ik altijd de binnenkant van deuren, dorpels, kofferbak en motorkap rand meeneem en bijvoorbeeld ook de wielen en wielkast randen goed meeneem.

Wellicht een goed idee een nieuw topic aan te maken hiervoor....?
Dan kan ik eens zien of er meer gegadigden zijn en eens kijken hoe we ??n en ander in vaten kunnen gieten.

Ik ben er enthousiast over maar het is alleen zoals gezegd het organiseren/zakelijke gedeelte/praktische uitvoering zijn de factoren waar ik wat tegenaanloop.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 11:49 #884540 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
We hebben het al een keer de dag na de BBQ gedaan met Stefan. Dat was ook een groot succes. Ik heb nog nooit zoveel glimmende 300's bij elkaar gezien!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 12:08 #884545 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;183399 schreef : Hahahaha ja zeg dat wel Wim, soms lijkt het wel of het duivengilde een georganiseerde terreur groep is :grr: :)

Ondertussen zijn er toch wel aardig wat mensen die ge?nteresseerd zijn in een poets sessie, ondertussen heb ik al aardig wat kunnen oefenen op mijn 340 en misschien komende twee maanden nog op de auto van mijn vader omdat hij ook wel ziet wat je zelfs op een 23 jaar oude auto nog kunt bereiken.

Ik ben voornemens volgend jaar mijn detail set nog verder uit te breiden om nog betere resultaten te bereiken en ook de harde lak op onze auto's aan te kunnen (bij mij blijven de dieper gelegen swirls er tot nu toe nog inzitten)

Het word misschien wel eens tijd een soort van groupbuy te maken maar dan op poets gebied voor iedereen die serieus ge?nteresseerd is in het laten (of samen) detailen van zijn V300.

Mocht ik dit goed van de grond kunnen krijgen (organiseren en de zakelijke kant aan dit soort dingen zijn niet echt mijn sterkste kant) dan zou dit dus over de lente/zomer periode gaan van 2012.

Mark S en Harry H hebben dit jaar al eerder aangegeven samen met mijn hun auto onder handen te willen nemen en dat zal dus ook nog gaan gebeuren, belofte maakt schuld immers. :yesyes:

Paar kanttekeningen wil ik nog wel maken, mijn 340 was vanaf aankoop in mei 2008 al in de basis een heel nette auto die alleen 'wat' aandacht nodig had om van een jongen in een wit T-shirt een man in wit maatpak te maken.

Ook ben ik er natuurlijk al ruim drie jaar mee bezig en zo steeds een stapje verder kunnen gaan, ??n lange dag (ca 09-21u) detailen zal dus zeker resultaat boeken (helemaal met z'n twee?n) maar mijn 340 als voorbeeld nemen is dus ietwat euhh irre?el ;)

Daarbij ben ik nogal ehhh detail gericht en redelijk perfectionistisch, de 340 wassen neemt al gauw 1,5 uur in beslag, ook omdat ik altijd de binnenkant van deuren, dorpels, kofferbak en motorkap rand meeneem en bijvoorbeeld ook de wielen en wielkast randen goed meeneem.

Wellicht een goed idee een nieuw topic aan te maken hiervoor....?
Dan kan ik eens zien of er meer gegadigden zijn en eens kijken hoe we ??n en ander in vaten kunnen gieten.

Ik ben er enthousiast over maar het is alleen zoals gezegd het organiseren/zakelijke gedeelte/praktische uitvoering zijn de factoren waar ik wat tegenaanloop.

Tja Wouter, jij poetst je auto altijd zo verschrikkelijk mooi op dat iedereen daar jaloers op wordt :D

Is het misschien een idee om een "how-to" te maken waarin je de lezer aan de hand van een stappenplan laat zien hoe jij je auto wast? Dus iets van "begin hier met dit en dat middel, was dan de x met poetsmiddel y gedurende z minuten volgens beweging a" etc. etc.

Ik wil je natuurlijk geen hoeveelheid werk aanpraten, maar ik denk dat je op bovenstaande manier al een heel eind tegemoet komt aan het gemiddelde clublid, wat natuurlijk als effect heeft dat je -als het poetsevenement t.z.t. doorgaat- straks op zo'n poetsmeeting je kostbare tijd niet aan het "verdoen" bent met wassen van binnenzijdes van portieren, b-stijlen etc. maar direct aan het "echte" werk zoals kleien, polijsten etc. kunt beginnen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-09-2011 12:18 #884547 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja dat is op zich best een goed idee Joost om daar eens een how-to van te maken met de nodige foto's.

Voor diegene die alvast zijn/haar licht op wil steken aangaande het wassen en detailen van de auto en alles wat er bij komt kijken:

Het_Carclean_forum

Zo'n meeting zie ik alleen niet zitten, liever per persoon en dan op de stoep/parkeerplaats/oprit bij betreffende clublid thuis.

Dat zorgt bij mij voor meer overzicht, kan me dan volledig concentreren op ??n auto, en ik kan me zo voorstellen dat het voor de persoon wiens auto onder handen genomen word ook prettiger is.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-09-2011 18:24 #884586 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;183399 schreef : Mark S en Harry H hebben dit jaar al eerder aangegeven samen met mijn hun auto onder handen te willen nemen en dat zal dus ook nog gaan gebeuren, belofte maakt schuld immers. :yesyes:

Dit betrof mijn 760, maar aangezien jij (helaas) geen deukjes kunt wegpoetsen en hij 99,99999% zeker helemaal gespoten wordt, denk ik dat het cleanen van 25 jaar oude lak dadelijk niet meer nodig is :f
Mocht tie nu volgende zomer al ontzettend vies zijn, dan gaan we als nog poetsen :yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 19:03 #884591 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
poetsen en in de was zetten is juist een slechte zaak als de auto gespoten moet worden! de meeste middelen bevatten silicone of silicone-achtigen en als je pech hebt en die de lak ingeschuurd worden hecht de verf niet zo goed als je zou willen, paar maanden van tevoren al niet meer in de was zetten is dan al het beste; en als de mooie "druppelvorming" zoals bij een auto die verst in de was staat op je lak verdwijnt kun je aan de gang.

maare, ik denk dat er zowieso wel interesse is voor een poetsclinic, je kunt evt eens met Stefan Boogaard hierover discussi?ren. een aan te schaffen pakketje van goede spullen die niet te gek duur zijn is toch wel een must op zo'n evenement, per persoon in een goodie-bag om ook mee naar huis te nemen ofzo, enige nadeel is dat de evenementkosten dan relatief hoog zijn maar als je je auto zelf wilt poetsen moet je het toch een keer gaan kopen dus lijkt me dat dat niet zo heel veel uitmaakt.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-09-2011 19:33 #884594 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Het ging juist over NA het spuiten ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC