Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;176471 schreef : Dank je Jeroen;
Ik stond even vreemd te kijken van de kleur die ik aantrof op de isolator neus maar de motor loopt verder prima over het hele toerenbereik, misschien komend najaar samen met de oliewissel weer even een fris setje er in draaien, en dan meteen de juiste (was geloof ik de NGK BPR5, had Wouter N me ooit uitgelegd)
zie ledenmenu voor de tabel per motortype. voor de jouwe is het waarschijnlijk NGK ZGR5B
het is normaal dat cilinder 1 en 4 eruit zien alsof de motor wat te rijk staat, terwijl de middelste 2 wel mooi 'koffie met veeeel melk' zijn.
dit komt door de vorm van het inlaatspruitstuk. De motor is afgesteld zodat de binnenste 2 cilinders nooit t? arm lopen. Dit betekent dat de buitenste 2 vaak wat aan de rijke kant lopen.
Zwaardere benzine druppeltjes kiezen de buitenbocht... daarom meer benzine naar 1 en 4.
Bij de 2 liter carburateurmotoren is de vorm van het spruitstuk behoorlijk anders en is dit verschil dus veel minder aanwezig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik zal een briefje meenemen naar de autmaterialen zaak met het juiste type komend najaar, wellicht zal het nog wel wat verschil maken in hoe rustig de motor loopt.
@J-L; ik heb de GLT velgen laten richten bij autobedrijf Heino in de gelijknamige plaats (tussen Raalte en Zwolle in), maar er zal er in de buurt van Nijmegen ook vast wel een bedrijf zijn die dat goed kunnen voor een niet al te gek bedrag.
Ik kan me wel voorstellen dat je jouw probleem zo snel mogelijk wil oplossen, elke dag (een aardige afstand) naar je werk in een auto die alle kanten uit trilt als een [ik citeer] 'verwen artikel' is bepaald niet prettig voor bestuurder zowel als de auto. (misschien alleen nog enigzins prettig voor een vriendin die naast je zit....:yeah:)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wat worden die velgen mooi zeg, vind dit toch al de mooiste 300 velg maar met deze zou ik amper durven te rijden, netjes hoor!!
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;176978 schreef : Ik kan me wel voorstellen dat je jouw probleem zo snel mogelijk wil oplossen...
Het is redelijk weg nu ik de banden heb verwisseld. 1 velg is nu verdacht.

Voor m'n vriendin heb ik geen hulpmiddelen nodig. Foei Wouter!

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dutchie;176980 schreef : Bij elk fatsoenlijk bandenbedrijf kunnen ze velgen richten. Bijvoorbeeld bij Profile Tyrecentre op de Energieweg, dat zijn ook nog es aardige lui!
Ah kijk eens aan, dat wist ik dan weer niet, keuze zat dus.
Gekke Gerritje;176981 schreef : Wouter, ik had die 4 NGK ZGR 5B bij mijn automaterialenman vandaan voor in totaal 13,30 euries en tot zover doen ze het prima.
Wat worden die velgen mooi zeg, vind dit toch al de mooiste 300 velg maar met deze zou ik amper durven te rijden, netjes hoor!!
Dank je Gerrit, ik zal zoals Wouter N aangaf even de documnetatie er op naslaan welke er in een B14.4s gaan......zal meteen eens even gaan kijken, monumentje.....
B14.4 motor na 1987 -> ZGR5B met 0.8 mm elektrode afstand, precies wat Wouter N al aangaf.
@J-L: Ja dat was eigenlijk wel een beetje een belediging aan jouw adres, een beetje kerel zorgt natuurlijk dat zijn meisje niets te wensen over heeft op dat gebied

- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Met nog als mazzeltje dat er ? 70,- korting zit op het ER als ik naar een door Unive aangewezen schade bedrijf ga, en laat daar nu net een bedrijf tussen zitten wat hier heel vlak in de buurt zit en waar ik de twee keer dat ik er geweest ben met schade hele goede ervaringen heb (klein bedrijf welke heel goed werk levert en met goede service)
Nou, is dat ook maar weer geregeld, is wel een rustgevend gevoel.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-