show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 12:19 #876191
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vast niet... geen smiley = serieus... :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-06-2011 12:44 #876196
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nou ja als het wel als grap bedoeld was (je kunt me op technisch gebied nog best het een en ander wijsmaken tot op zekere hoogte [lees; in de maling nemen]:rolleyes:) dan kan het in ieder geval geen kwaad om die rubbers in de zuurvrije vaseline te zetten. :nono:
Waarschijnlijk bedoel jij Wouter dat met kracht water op de remcilinders zetten schade kan opleveren, dan zal vaseline op de afdicht rubbers ook niet veel nut meer hebben.
Waarschijnlijk bedoel jij Wouter dat met kracht water op de remcilinders zetten schade kan opleveren, dan zal vaseline op de afdicht rubbers ook niet veel nut meer hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 12:45 #876197
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
idd, heb dat de vorige keer ook gedaan; zuurvrije vaseline zal de afdichtrubbers/stofkapjes niet aantasten, is makkelijk aan te brengen en als het erop zit kun je gerust de hele zooi natspuiten/schoonmaken
als je klaar bent met schoonmaken wel even de vaseline eraf vegen anders blijft het remstof eraan plakken:)
als je klaar bent met schoonmaken wel even de vaseline eraf vegen anders blijft het remstof eraan plakken:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-06-2011 12:52 #876200
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ah daar is het antwoord al 
Dat laatste (vaseline nadien verwijderen) zet ik bij deze ook even op het to-do lijstje (werk volgorde) van morgen.

Dat laatste (vaseline nadien verwijderen) zet ik bij deze ook even op het to-do lijstje (werk volgorde) van morgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2011 13:34 #876208
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Goed bezig! Ik heb m'n remcilindertje lek, LA.
Krijg volgende week twee (beide kanten binnen) zla dan een verslagje posten hoe je ze kan vervangen
Krijg volgende week twee (beide kanten binnen) zla dan een verslagje posten hoe je ze kan vervangen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2011 15:15 #876219
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Da's een leuk klusje! Heb je meteen de vloeistof vervangen na ontluchten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-06-2011 15:25 #876220
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
@Jos, dat zou heel mooi zijn zo'n how-to, daar kunnen we er nooit genoeg van hebben denk ik maar zo. :y:
Misschien had je daar al aan gedacht, veel foto's maken bepaalde werkzaamheden meestal zoveel duidelijker, hopelijk ga jij dat ook doen.
Ik kom net terug van de Volvo dealer waar de nieuwe zomerbanden gemonteerd zijn op de GLT velgen, ik ben er bij blijven staan en meteen even een praatje gemaakt met de monteur welke nog zeer veel parate kennis had over de 300 serie (zelfs uit zijn hoofd de door Volvo voorgeschreven lucht druk in de banden bij mijn 340 :yummie:)
Daar heeft hij zich overigens niet aan gehouden, in alle banden zit nu 2,3 Bar en dat is ook ongeveer de luchtdruk in de winterbanden nu, vind ik zelf ook prettiger.
De loodjes zitten allemaal mooi aan de binnenkant van de velgen, en ik kreeg zelfs nog wat tips mee over op welke plekken ik goed op roestvorming moet letten.
Ik betaal misschien wat meer bij de dealer maar zoals ik al eens eerder heb gezegd; die mannen weten (hier in Deventer in ieder geval) nog waar ze mee bezig zijn als het gaat om de 300 serie!
Misschien had je daar al aan gedacht, veel foto's maken bepaalde werkzaamheden meestal zoveel duidelijker, hopelijk ga jij dat ook doen.
Ik kom net terug van de Volvo dealer waar de nieuwe zomerbanden gemonteerd zijn op de GLT velgen, ik ben er bij blijven staan en meteen even een praatje gemaakt met de monteur welke nog zeer veel parate kennis had over de 300 serie (zelfs uit zijn hoofd de door Volvo voorgeschreven lucht druk in de banden bij mijn 340 :yummie:)
Daar heeft hij zich overigens niet aan gehouden, in alle banden zit nu 2,3 Bar en dat is ook ongeveer de luchtdruk in de winterbanden nu, vind ik zelf ook prettiger.
De loodjes zitten allemaal mooi aan de binnenkant van de velgen, en ik kreeg zelfs nog wat tips mee over op welke plekken ik goed op roestvorming moet letten.
Ik betaal misschien wat meer bij de dealer maar zoals ik al eens eerder heb gezegd; die mannen weten (hier in Deventer in ieder geval) nog waar ze mee bezig zijn als het gaat om de 300 serie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2011 20:51 #876248
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
:pics:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
03-06-2011 21:47 #876256
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Geduld Jos, geduld
, morgen worden er traditie getrouw weer de nodige plaatjes geschoten :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
04-06-2011 21:49 #876325
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zooooowwwww, het was vandaag echt een prachtige dag om lekker buiten te zijn en bezig te zijn met de auto!
Allereerst natuurlijk een wasbeurt alvorens de krik en de assteunen eronder gingen om de stalen wielen met de winterbanden er af te halen:
Daarna eens kijken of de rem trommels er een beetje soepel vanaf willen, en dat was gelukkig ook het geval:
Nog wat foto's van de achterkant, misschien dat anderen hier nog wat aan hebben bij het werken aan de tremtrommels:
Daarna alles voorzichtig schoongemaakt met de overgebleven auto was sop, een kwastje en borstel en alles daarna laten drogen:
Vervolgens heb ik de remschoentjes en de trommels aan de binnenzijde opgeschuurd met een droog velletje korrel 150:
De stalen velgen ook meteen even grof schoongemaakt, er zat toch best weer wat roest op de binnenkant van de wielen (en de voorste natuurlijk een laag remstof)
En dooooorrr naar de GLT velgen met nieuwe banden, ik dacht er gisteren nog net op tijd aan om te vragen of er plaklood aan de binnenkant aangebracht kon worden:
Een nylon kous over de dop om beschadiging van de wielmoeren en wielmoergat te voorkomen:
Toen de achterwielen er op zaten meteen door naar de voorkant alwaar ik er aan herinnerd werd dat de schijven hun beste tijd wel hebben gehad:
Op de blokjes zat nog genoeg 'vlees' :
Raad het onderstaande onderdeel
:
Dit was een "op goed geluk" foto van de achterkant van de schijf, maar nu staat de beschermplaat erop, lijkt wel een maanlandschap....
Ja Wouter leuk en aardig allemaal, maar hoe staan die opgeknapte GLT velgen nu met de 185/60 banden, welnu als volgt:
De 'werk' plek:
En nogmaals getracht het stuur nu eens recht te zetten (staat nu merkte ik op de terug weg weer iets naar links.....scheisserei :grr2:)
Nou ja doen we dat nog een keertje over op de sleuteldag.
Al die wat te drinken gaan halen uit de koelkast groeten u!
Allereerst natuurlijk een wasbeurt alvorens de krik en de assteunen eronder gingen om de stalen wielen met de winterbanden er af te halen:
Daarna eens kijken of de rem trommels er een beetje soepel vanaf willen, en dat was gelukkig ook het geval:
Nog wat foto's van de achterkant, misschien dat anderen hier nog wat aan hebben bij het werken aan de tremtrommels:
Daarna alles voorzichtig schoongemaakt met de overgebleven auto was sop, een kwastje en borstel en alles daarna laten drogen:
Vervolgens heb ik de remschoentjes en de trommels aan de binnenzijde opgeschuurd met een droog velletje korrel 150:
De stalen velgen ook meteen even grof schoongemaakt, er zat toch best weer wat roest op de binnenkant van de wielen (en de voorste natuurlijk een laag remstof)
En dooooorrr naar de GLT velgen met nieuwe banden, ik dacht er gisteren nog net op tijd aan om te vragen of er plaklood aan de binnenkant aangebracht kon worden:
Een nylon kous over de dop om beschadiging van de wielmoeren en wielmoergat te voorkomen:
Toen de achterwielen er op zaten meteen door naar de voorkant alwaar ik er aan herinnerd werd dat de schijven hun beste tijd wel hebben gehad:
Op de blokjes zat nog genoeg 'vlees' :
Raad het onderstaande onderdeel

Dit was een "op goed geluk" foto van de achterkant van de schijf, maar nu staat de beschermplaat erop, lijkt wel een maanlandschap....

Ja Wouter leuk en aardig allemaal, maar hoe staan die opgeknapte GLT velgen nu met de 185/60 banden, welnu als volgt:
De 'werk' plek:
En nogmaals getracht het stuur nu eens recht te zetten (staat nu merkte ik op de terug weg weer iets naar links.....scheisserei :grr2:)
Nou ja doen we dat nog een keertje over op de sleuteldag.
Al die wat te drinken gaan halen uit de koelkast groeten u!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets