show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2011 18:53 #876421 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik ga aanstaande vrijdag op weg naar Veldhoven even langs Hooge Mierde. Twee nieuwe remschijven ophalen voor 39 Euro.
Zal ik voor jou ook een set meenemen, Wouter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-06-2011 20:25 #876430 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

volvofiel;177426 schreef : Dat ziet er allemaal weer blinkend uit Wouter! Die velgen zijn goed gelukt ;)

Als de remklauwen nog goed functioneren, goed los zijn en de geleidepennen ook nog prima werken, zou ik er voorlopig niets aan doen.
Als een van bovenstaande niet het geval is, zou ik er echter zo snel mogelijk wat aan doen :D
Maarja, nieuwe remklauwen kosten een bult geld...

Dank je Joost, mjah goed los...beidde remschijven waren met de hand lastig rond te krijgen, de remmen 'slepen' dus wat en misschien dat dit juist wel ligt aan geleidepennen die hun werk niet meer goed doen of helemaal verstoken zijn van vet.

Als ik er aandacht aan ga besteden doe ik het liefst in ??n keer goed maar besef me ook dat het dan wel aardig in de papieren gaat lopen, eerst maar eens kijken of de remklauwen na wat onderhoud gewoon goed hun werk doen.

v0lv0freak;177429 schreef : Schijven voor de V40 waren 50 het stuk, en ik neem aan dat ze voor een 300 goedkoper zijn, alhoewel achter bij een V40 ook niet geventileerd is ;)
Maar Wouter, kijk ook eens op ebay. Ik geloof dat iemand je nog wat tips had gegeven over aanmelden en dat soort dingen :+

Hahahaha ja klopt als een zwerende vinger Mark, ben ik zal daar dan ook zeker nog eens gebruik van gaan maken al had ik in dit geval als eerste koop adres Daf hobby in mijn hoofd, daar kosten twee schijven 65,-
Dat leek me op zich al een heel goede prijs.

Ik lees net dat Wim me ook een aanbieding doet, blijft toch ook een mooi iets he zo'n forum waar je elkaar af en toe de helpende hand reikt :yesyes::y:

Lucluc;177436 schreef : Stuur recht zetten gebeurt bij uitijnen van de auto. Goed om dat met verse banden te doen! En natuurlijk de vraag die je van mij kan verwachten: is de auto trillingsvrij met dit set wielen?

Dat zou helemaal niet verkeerd geweest zijn om de uitlijning meteen te laten controleren, iets voor op de to-do lijst voor de garage samen met de a.p.k later dit jaar, overigens zien de winterbanden er nog heel netjes uit qua slijtage patroon.

Zodra ik dat wat betreft het trillen weet zal ik het hier laten weten J-L, het is iets waar ik ook benieuwd naar ben, komende zaterdag richting Veldhoven dus dan kan ik dat eens even goed testen (ik haal voor dat ik weg ga alle wielmoeren ook nog even ter controle een keer aan)

flyhart;177438 schreef : Ik denk dat hij gewoon het stuur een keer er vanaf heeft gehaald JL:P ik heb ook een tijdje met een 10graden scheefstaand stuur gereden:P

Dat klopt inderdaad Jos, het stuur in mijn 340 komt oorspronkelijk uit een 360 en heb het stuur nooit echt strak netjes in het midden gekregen, zelfs na 3 pogingen :o

eipmiw;177439 schreef : Ik ga aanstaande vrijdag op weg naar Veldhoven even langs Hooge Mierde. Twee nieuwe remschijven ophalen voor 39 Euro.
Zal ik voor jou ook een set meenemen, Wouter?

2 stuks voor maar 39 euro, dat klinkt aanlokkelijk ware het niet dat ik daar op dit moment even geen geld voor heb.

Mocht je ze voor me wil bewaren voor me dan houd ik me zeker aanbevolen Wim, misschien even verdere info uitwisselen per PB?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 21:07 #876437 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Schijfremmen horen altijd wat te slepen, dat is geen probleem zolang je je wielen maar zonder weerstand kunt ronddraaien.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-06-2011 21:13 #876442 door Wouter Borsje
In dat geval, niets aan de hand dus wat dat betreft in ieder geval, dank je Jeroen, als je direct aan de naaf of schijf gaat draaien gaat het natuurlijk allemaal een stukkie zwaarder, met het wiel er op heb ik niet getest maar dat zal dan vast wel goed zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2011 23:32 #876458 door V300 register
met 't stuur heb ik ook ongelofelijk moeite gehad
Tip is als volgt: auto laten uitlijnen (anders doe je dat later een keer, en staat je stuur alsnog scheef) hoewel het ook niet zoveel moeite is om 't na het uitlijnen weer te doen..

Dan recht naar achter rijden.. dan staan de wielen recht, hoppa dekje eraf, sleuteltje 24, recht zetten, en rijden maar;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 23:34 #876460 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mijn garagist zet het stuur bij het uitlijnen altijd netjes recht. Na het uitlijnen een paar keer heen en weer en rechtstand van het stuur controleren. Als hij niet recht staat doet ie het nog een keer...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2011 00:30 #876461 door V300 register
Dat kan ook wel, maar wordt wel heel lastig als je zelf het stuur scheef zet:P

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-06-2011 11:01 #876473 door Wouter Borsje
Ja ik heb het mezelf moeilijk gemaakt door het 360 stuur er niet precies zo op te zetten als dat het originele stuur er af kwam, de afwijking (nu naar links) is klein maar genoeg om me toch steeds weer op te vallen.

Nou ja zo belangrijk is het natuurlijk ook weer niet, als er tijd voor over blijft met de sleuteldag nog eens doen en dan tot het goed is.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-06-2011 19:45 #876512 door Wouter Borsje
Gisteren nog even een poging gewaagd de roestige wielmoeren die de stalen velgen op hun plek hielden van roest te ontdoen, zie hieronder:

Voor:

Tijdens:

Na:

Verschil: -1

M.a.w., dat schoot niet echt op, iemand nog een goed idee hoe ik ze weer roestvrij kan krijgen?

Nu was ik toch al van plan om voor de stalen velgen een nieuw setje gewone stalen wielmoeren te halen dus ze hoeven er niet direct meer op van de winter, het is de bedoeling de huidige wielmoeren er als reserve bij te houden.

Verder kreeg ik van Wim H gisteren echt een ontzettend aardig aanbod waar ik heel blij van werd, hierover later meer!

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 19:48 #876513 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dasty of hoe heet dat grei....heb er ook ooit is velgen compleet mee schoongemaakt in een groot bad. Doe wel handschoenen aan iig :p

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC