show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-04-2011 20:16 #870623 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Gerrit!

@Jeroen; ja ik begin het schuren nu ook wel een beetje zat te worden hoor, nou ja, als straks het resultaat er ook naar is dan was het dat ook wel waard.

De prijs van de banden valt me eigenlijk best wel mee, de Uniroyals zitten inclusief b.t.w, montage, ventielen en balanceren op ? 93, p.s.

Misschien had ik wel wat goedkoper uitgeweest bij een bandenboer of een universele garage, de Volvo dealer is voor mij echter een bekend adres, ik word er altijd keurig geholpen en de mannen in de garage leveren ook keurig werk, dat zijn voor mij de redenen om ook een set banden daar te kopen en laten monteren.

De winterbanden die er nu op zitten (Goodyear Ultragrip 175/70R13) heb ik ook bij de Volvo dealer gehaald en waren (in 2009) ? 90,- p.s.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2011 22:21 #870630 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik had 4x die uniroyal 15", inclusief balanceren voor 320e, dat is dus maar 10e meer per band. en ik zat bij een universele Bovag garage

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2011 22:39 #870635 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, ik zag deze advertentie en moest toch even aan je denken :D

link.marktplaats.nl/443200720

Goed om te horen dat je een keuze hebt kunnen maken v.w.b. de banden. Je velgenproject ziet er goed uit, ik kan me voorstellen dat je onderhand genoeg krijgt van al het schuurwerk. Heb je je al verdiept in welke primer je gaat gebruiken?
Zijn de naafdopjes nog mooi of ga je op zoek naar nieuwe?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-04-2011 23:33 #870642 door Wouter Borsje
Net even de link bekeken, staat er nog erg fraai bij zeg deze 360, op ??n of andere manier word ik toch altijd een beetje hebberig van zo'n 360, zeker als het zo'n mooi exemplaar is.

De Continentals waren niet heel veel duurder hoor (? 2,-) maar ja er moet toch een keus gemaakt worden en de banden op mijn lijstje doen niet veel voor elkaar onder in prestaties volgens de ADAC/ANWB.

Dus dan toch maar de net iets goedkopere h?, je bent een Hollander of je bent het niet, of om een leuke quote te gebruiken die ik bij DWDD zag vanavond:
"het is er met de paplepel in geslagen" :D

De primer....is nog een lastige keus, een primer/filler die nog wat kleine oneffenheden kan opvangen die ik niet weg kan schuren.

Of de gewone primer in meerdere laagjes opbrengen en tussendoor licht opschuren (ik heb ook nog een bus gewone primer staan)

De naafdopjes zijn nog prima, die schuur ik ook licht op en spuit ze dan in dezelfde kleur als de velgen, de letters Volvo wil ik dan met een watervaste zwarte pen gaan kleuren
(als ik dat zo schrijf krijg ik ineen een flash back naar de jaren "80 ....niet buiten de lijntjes kleuren jongens en meisjes) :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2011 12:15 #870656 door V300 register
Nou Wouter, goede keuze want aan die Conti's mis je niks, heb er voor nog steeds 2 omliggen maar wordt er niet vrolijk van, zijn altijd van die stugge banden.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 10:45 #873079 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Als je dan toch bij de Volvo banden wilt bestellen moet je eens naar Gislaved vragen, de zweedse kloon van Michelin en al sinds 1927 leverancier bij Volvo. Ik heb deze banden onder Cybille en een 480 liggen en ben er wel over te spreken (al de rest heeft Michelin eronder).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 11:20 #873081 door V300 register
Ik rij, zoals jullie weten, veel kilometers, dus heb al aardig wat bandjes versleten. Michelin Energy blijft gewoon het fijnst! Huidige set heeft er ruim 50.000 op zitten en is nu wel aan vervanging toe. Maar nog steeds goed grip en geen enkele trilling door hoogteslag, cuppen, of al die ellende. Verder heb ik ook Toyo, Conti, Dunlop en Vredestein gehad. Vredestein winterbandjes vind ik wel echt top!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-05-2011 19:51 #873729 door Wouter Borsje
Zo hehe, het schuurwerk zit er eindelijk op (hoewel... straks na de primer laag en de velgenlak natuurlijk nog met korrel 600 en 1000)

Voor de laatste restjes ingevroten remstof nog wat velgenreiniger gebruikt, de velgen zijn nu helemaal schoon en klaar om ontvet te gaan worden om daarna voorzien te worden van de eerste laag primer.

Ook heb ik ondertussen de naafkapjes geschuurd, deze spuit ik dan in dezelfde kleur als de velgen en maak de letters en de randjes later zwart.

Voorbeeld van een naafkapje voor en na:

Komende vrijdag naar de taxatie dag bij Fran?ois, ik ben reuze benieuwd!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-05-2011 16:39 #873757 door Wouter Borsje
Eigenlijk was het de bedoeling komend weekend de wielen van de eertse laag primer te gaan voorzien......maar dit ongeduldige mannetje kon niet wachten en had zin om er vanmiddag nog even lekker mee bezig te gaan:

De "spuitcabine" :

Wielmoergat geval dinges:

Vanavond de andere kant.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2011 20:11 #873761 door V300 register
dat gaat helemaal goed komen zo te zien.

het moeilijkste deel van het spuitwerk is iig de blanke toplaag. Die moet in 1 keer goed :P

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC