show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-05-2011 20:20 #873763 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Je slaat de spijker op z'n kop Wouter, een druipertje of oneffenheid is nu en na de laklaag nog wel weg te schuren (primer P600 en lak P1000)

Heel misschien zou P2000 nog kunnen, maar de bedoeling is om de blanke laag alleen nog te polijsten met een fijne korrel polijstmiddel en daarna de velgen in de wax te zetten.

Zojuist ben ik verder gegaan met de achterzijde en velgbed van alle velgen, helaas kwam ik net niet uit met de primer die ik in huis had (1 volle en een bijna volle spuitbus)

Dus eerst weer even een nieuwe bus primer halen en daarna alles weer licht opschuren.

Ik heb met de Volvo garage de afspraak gemaakt om 3 juni de zomer banden te laten monteren dus is er nog ruimt tijd om het eindresultaat zo mooi mogelijk te krijgen.

Afgelopen dinsdag had ik de 340 al weer drie jaar.......wat gaat dat toch snel zeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2011 18:51 #873803 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Netjes hoor Wouter! Echt tof om te zien hoe je je 340 vertroeteld :worship:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-05-2011 21:05 #873815 door Wouter Borsje
Dank je Harry!

Nu is het afwachten wat de taxateur van al dat vertroetelen vind, ik vond het in ieder geval een fijne dag vandaag, mooi weer en Fran?ois heeft ons behoorlijk verwend met oa. echte Limburgse vlaai, morgen maak ik hier even een apart topic voor met een verslagje en een aantal foto's.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-05-2011 20:00 #873872 door Wouter Borsje
Alle velgen staan nu helemaal in de primer, tijdens het schuren straks met waterproof korrel 600 nog even goed kijken of er nog plekken te dun gespoten zijn zodat deze nog bijgewerkt kunnen worden.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-05-2011 16:55 #874827 door Wouter Borsje
Komende maandag de spuitbussen verf en blanke lak halen zodat de velgen eind volgende week helemaal klaar zijn.

Het was vandaag weer prachtig weer waarvan ik gebruik heb gemaakt door lekker met de auto bezig te gaan.

Helaas was ik de camera vergeten dus heb ik het maar gelaten bij ??n plaatje, gemaakt met de telefoon.

Voor het wassen alle randen rondom de ramen, sierstrips, logo's en andere kieren en randen met een half afgeknipte dikke verfkwast schoongemaakt (steeds weer even onderdompelen in het gemaakte was sop)
Vooral van de achterste zij-ramen, sierstrips en de dakgootjes kwam een behoorlijke boel vuil welke met alleen wassen met een washandschoen niet weg gehaald kan worden.

Verder de B-stijl volgespoten met Tectyl ML (nieuwe dopjes geplaatst), een nieuw T-stukje gemonteerd voor de aansluiting van de economy meter en de BDP sensor gedemonteerd en schoongemaakt.

Voor de mensen die dat ook nog eens willen doen, de moer (aan de kant van het motor blok zijn [steek]sleutel maat 13 en de bout (aan de koppelings huis kant) zijn sleutel of dop maat 11.

Voor dat laatste heb ik eerst maar eens de dubbele aansluiting van de puls-air los gemaakt en uit de weg gelegd, ik zit er steeds harder aan te denken vandaag of morgen dat hele puls-air verhaal er compleet af te schroeven en op de plekken waar de aansluitingen op de cilinder kop zitten moeren te monteren met een een soort pakkings ringetje.

De BDP sensor gedemonteerd:

Bij thuis komst trof ik het taxtaie rapport aan in de brievenbus, dit staat verder in het taxatatie topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6986

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-05-2011 19:51 #875134 door Wouter Borsje
Vanmiddag een aantal spuitbussen gehaald en de eerste twee velgen in de kleur zilver (velgenlak) en daarna blanke lak gezet:

Als alle velgen straks klaar zijn ga ik ze nog licht polijsten en daarna in de wax zetten, volgende week vrijdag komen dan de nieuwe banden er op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2011 20:09 #875136 door V300 register
Ziet er echt super uit Wouter! Probeer je in te houden als de bandenboer er de eerste kras op zet met het banden plaatsen...
Je moet gewoon denken: "Tja, die vent is te achterlijk en snapt het dus niet!"

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2011 20:12 #875139 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
...of je neemt de zweep mee van je paard-rijdende nichtje :+

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-05-2011 20:13 #875141 door Wouter Borsje
Dank je Karsten, die bandenboer is de Volvo dealer waar ik goede ervaringen mee heb (zeer ervaren monteurs ook), dus ik heb er vertrouwen in dat het monteren zonder schade zal gebeuren.

Wel is het zo dat deze acryl blanke lak gevoeliger blijft voor krassen en andere beschadigingen dan een 2K lak.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2011 21:53 #875159 door V300 register
Aardig wat oude kranten opgespaard ook! Heb je de hele kamer afgedekt? :D

Vet mooi resultaat dit!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC