Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dat het daar nog zo schoon is komt denk ik door twee dingen; de afschermplaat van de cvt die zorgt dat er maar weinig vuil en vocht kan komen en de auto heeft de afgelopen 23 jaar nog maar krap 65.000 km gereden waarvan hij ook nog zo'n 10 jaar binnen heeft gestaan in de garage bij de eerste eigenaresse wanneer hij niet werd gebruikt.
Ik vind het dan ook wel jammer dat de 340 nu buiten staat, aan de andere kant zie ik de toekomstige roest bestrijding/herstel ook wel als een uitdaging.
- V300 register
- Verbannen
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bij genoeg hoogte meteen de as steunen er onder en afstellen maar!
Waar ik gisteren nog een beetje huiverig voor was verliep prima, de moeren kwamen vrij gemakkelijk los en met de how-to van Anjo erbij was het verder een klus die prima verliep.
Borgmoer eind terug en wegdrukken maar die secundaire bak, met de hand de primaire poelies draaien, meten en de hele riedel weer herhalen totdat ik wel tevreden was met aan beidde kanten 1,7mm schijf afstand (was 0,0 en 1 mm)
Die 1,7 mm werd overigens bereikt na het weer vast zetten van borgmoer en secundaire bak, tijdens het afstellen zelf kwam ik op 1,5 mm aan beidde kanten.
De flanken van de riemen heb ik nog even schoongemaakt met een microfiber doekje gedrenkt in een afwas middel sopje om eventueel vuil en vet te verwijderen, het doekje werd er in ieder geval best zwart van.
Daarna de schijven van zowel primaire als secundaire bak ontvet met aceton, ook van de schijven kwam nog de nodige smerigheid af, ook zag ik op de rechter secundaire buitenste schijf een heel kleine roestplek (leek erop dat er een stukje chroom had losgelaten daar :hmmz2:
Close up van de schijf helften met de zichtbare afstand hiertussen:
Primaire schijven rechts:
Primaire schijven links:
Secundaire schijven links:
Secundaire schijven rechts:
De gisteren al even vlot schoongemaakte afschermkap en inspectie luik erop, en rijden maar weer!
Voor het afstellen van de choke had ik geen tijd meer en dat vond ik niet erg ook, ik vond het wel mooi geweest voor vandaag.
De rubbers van de eind demper had ik nog willen vervangen maar daar werd ik pas weer aan herrinnerd toen ik het zakje zag liggen bij het thuis weer uitpakken van de krat met spullen.
Volgende keer weer een goede was beurt en dus de choke (fast-idle) afstellen. :yesyes:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
elpee;167028 schreef : Die groene dingen. Zijn de rubberen ophangpunten van de vario. Om de vervelende schokken op te vangen. Deze willen nog wel eens in twee stukken splijten. Maar aan deze mankeert niets
Kijk aan, dank je Laurens, weet ik dat ook weer, en gelukkig zien die rubbers er inderdaad nog best fris uit.
Dat kan ik van sommige rubbers in/aan de ophangings delen niet zeggen, er gaat je toch het ??n en ander opvallen als je een tijdje tegen de onderkant van je auto aan ligt te loeren.
- V300 register
- Verbannen
-

Grapje he Wouter (wel nou niet helemaal, eerlijk is eerlijk), maar voor de rest ziet hij er echt showroom uit!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het word hoog tijd dat de lente weer aanbreekt, dan ga ik zeker weer de nodige aandacht aan de buiten en binnenkant besteden (lees: het betere poetsie-poets werk) :yeah:
- Laurens Post
- Nieuw lid
-