show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2011 23:32 #861549 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vooral die foto met die geoxideerde slangkoppelingen. Dat groene stuk en de kleur van die bouten, dat heb ik echt nog nooit zo netjes gezien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-02-2011 23:39 #861550 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dat groene plaatje viel mij inderdaad ook al op, zo te zien zitten daar rubber ringen onder voor het dempen van vibraties veroorzaakt door de cvt.

Dat het daar nog zo schoon is komt denk ik door twee dingen; de afschermplaat van de cvt die zorgt dat er maar weinig vuil en vocht kan komen en de auto heeft de afgelopen 23 jaar nog maar krap 65.000 km gereden waarvan hij ook nog zo'n 10 jaar binnen heeft gestaan in de garage bij de eerste eigenaresse wanneer hij niet werd gebruikt.

Ik vind het dan ook wel jammer dat de 340 nu buiten staat, aan de andere kant zie ik de toekomstige roest bestrijding/herstel ook wel als een uitdaging.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2011 23:44 #861551 door V300 register
Ik kan alleen maar zeggen: blijf hem verzorgen zoals je nu doet en stel roestpreventie in holle ruimtes niet uit :) Hij ziet er echt nog goed uit.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-02-2011 18:50 #861593 door Wouter Borsje
Dat ben ik ook zeker van plan, de eerste bus tectyl ML zit al in de dorpels, de rest volgt nog.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2011 19:06 #861597 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Die groene dingen. Zijn de rubberen ophangpunten van de vario. Om de vervelende schokken op te vangen. Deze willen nog wel eens in twee stukken splijten. Maar aan deze mankeert niets

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-02-2011 19:18 #861598 door Wouter Borsje
Vanochtend ben ik weer verder gegaan, wigjes onder de voorwielen en de krik onder de achteras, ondanks dat ik al wat plankjes op elkaar had gelegd kwam de krik toch wat hoogte te kort om de auto van de oprijdbruggen te tillen, na een kleine speurtocht een stevig blok hout en een stuk tegel gevonden om zodoende de auto toch omhoog te krijgen, ik vond het eigenlijk wel wat tricky maar het ging prima zo.
Bij genoeg hoogte meteen de as steunen er onder en afstellen maar!

Waar ik gisteren nog een beetje huiverig voor was verliep prima, de moeren kwamen vrij gemakkelijk los en met de how-to van Anjo erbij was het verder een klus die prima verliep.
Borgmoer eind terug en wegdrukken maar die secundaire bak, met de hand de primaire poelies draaien, meten en de hele riedel weer herhalen totdat ik wel tevreden was met aan beidde kanten 1,7mm schijf afstand (was 0,0 en 1 mm)
Die 1,7 mm werd overigens bereikt na het weer vast zetten van borgmoer en secundaire bak, tijdens het afstellen zelf kwam ik op 1,5 mm aan beidde kanten.

De flanken van de riemen heb ik nog even schoongemaakt met een microfiber doekje gedrenkt in een afwas middel sopje om eventueel vuil en vet te verwijderen, het doekje werd er in ieder geval best zwart van.

Daarna de schijven van zowel primaire als secundaire bak ontvet met aceton, ook van de schijven kwam nog de nodige smerigheid af, ook zag ik op de rechter secundaire buitenste schijf een heel kleine roestplek (leek erop dat er een stukje chroom had losgelaten daar :hmmz2:

Close up van de schijf helften met de zichtbare afstand hiertussen:

Primaire schijven rechts:

Primaire schijven links:

Secundaire schijven links:

Secundaire schijven rechts:

De gisteren al even vlot schoongemaakte afschermkap en inspectie luik erop, en rijden maar weer!

Voor het afstellen van de choke had ik geen tijd meer en dat vond ik niet erg ook, ik vond het wel mooi geweest voor vandaag.

De rubbers van de eind demper had ik nog willen vervangen maar daar werd ik pas weer aan herrinnerd toen ik het zakje zag liggen bij het thuis weer uitpakken van de krat met spullen.

Volgende keer weer een goede was beurt en dus de choke (fast-idle) afstellen. :yesyes:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-02-2011 19:21 #861600 door Wouter Borsje

elpee;167028 schreef : Die groene dingen. Zijn de rubberen ophangpunten van de vario. Om de vervelende schokken op te vangen. Deze willen nog wel eens in twee stukken splijten. Maar aan deze mankeert niets

Kijk aan, dank je Laurens, weet ik dat ook weer, en gelukkig zien die rubbers er inderdaad nog best fris uit.
Dat kan ik van sommige rubbers in/aan de ophangings delen niet zeggen, er gaat je toch het ??n en ander opvallen als je een tijdje tegen de onderkant van je auto aan ligt te loeren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2011 19:29 #861603 door V300 register
Ik wil nou niet vervelend doen Wouter, maar zien die bumpertjes niet een beetje flets uit, nogal grijs!:yummie:;)

Grapje he Wouter (wel nou niet helemaal, eerlijk is eerlijk), maar voor de rest ziet hij er echt showroom uit!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-02-2011 19:36 #861604 door Wouter Borsje
Grappig dat je dat zegt Karsten, dat viel me ook al snel op bij het bekijken van de foto's op de pc nadat ik ze van de camera had gehaald.

Het word hoog tijd dat de lente weer aanbreekt, dan ga ik zeker weer de nodige aandacht aan de buiten en binnenkant besteden (lees: het betere poetsie-poets werk) :yeah:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2011 22:06 #861619 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ohw ik dacht een andere camera aanschaffen met een beter filter:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC