show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-02-2011 15:15 #865029 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja dat is een goede opmerking Karsten, en ook niet geheel onbelangrijk; zet bij het doorspoelen de interieur verwarming op standje: "Lava warm"???, zet de kachel van een Volvo 3 serie eens open!"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2011 17:20 #865037 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik heb de boel al gespoeld met Wynns reiniger maar er zat gewoon heel veel troep in en het meeste is er nu uit na ongeveer 10x spoelen en 2e verversen. Meeste drab had zich opgeslagen in het tankje, een soort caramel vla. Thermostaat en slang heb ik ook beide keren schoongemaakt maar wil de thermostaat nog wel een keer in de schoonmaakazijn leggen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-02-2011 16:32 #865519 door Wouter Borsje
Het was weer prachtig weer vandaag, in de zon zelfs lekker warm!

Aan de slag dus, met de volgende dingen; wassen, fast-idle afstellen, nieuwe einddemper rubbers plaatsen.

Mijn handen jeuken steeds meer om de 340 weer eens echt goed aan te pakken voor wat betreft het exterieur maar ook zeker het interieur, helemaal nu de zon zijn best deed alles te laten zien op de auto...

Nou ja, dat komt allemaal nog wel, voor nu even goed wassen en daarna de motorkap eens open zetten.

Eigenlijk....eigenlijk was het de bedoeling om het afstellen van de fast-idle te filmen (had zelfs het statief meegenomen), maar zoals dat wel vaker gaat, niet meer aan gedacht in het heetst van de afstel strijd....:woops:

Het is in ieder geval goed gelukt voor zover ik kan beoordelen, steentje koud starten met de choke vol uitgetrokken kan nu weer gewoon zonder het gaspedaal te gebruiken om het torretje op toeren te brengen, hehe lekker hoor, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat :yeah:

Waar heb je dan eigenlijk wel opnamen van Wouter, hoor ik jullie nu vragen, welnu van het meest spannende wat ik vanmiddag heb gedaan, het plaatsen van nieuwe einddemper ophang-rubbers :+:

De oude 'leven'nog wel maar zien er niet al te best meer uit, ik bewaar ze toch maar voor de zekerheid.

Verder nog een paar plaatjes gemaakt van de startmotor, ik was wel benieuwd hoe deze er uit zou zien na bijna 23 jaar trouwe dienst, mjah beetje roestig hier en daar.
Lijkt me wel een goed plan de startmotor eens te demonteren en in ieder geval de aansluitingen van roest te ontdoen en misschien meteen maar helemaal reviseren.

De foto's:

Komende maand eerst eens een goed adres zoeken om de twee licht beschadigde GLT-2 velgen te laten repareren.

En dan net als met de stalen velgen gedaan is; schuren en in een mooi kleurtje spuiten (poedercoaten word helaas te duur)
Dan kunnen daar in mei een paar mooie zomerbanden op in de maat 185/65R14.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 13:24 #865763 door V300 register

Wouter76;168622 schreef : En dan net als met de stalen velgen gedaan is; schuren en in een mooi kleurtje spuiten (poedercoaten word helaas te duur)
Dan kunnen daar in mei een paar mooie zomerbanden op in de maat 185/65R14.

Ik ga binnenkort (lees: waarschijnlijk zaterdag a.s.) een bulk zooi naar de poedercoater brengen, en twee extra GLT-velgen kunnen nog wel mee. Ik verwacht niet dat dat heel veel gaat kosten... PB maar bij belangstelling.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-02-2011 20:16 #865813 door Wouter Borsje
Dank je Harry; ik moet het herstel en het daarna opknappen van de velgen in stappen doen i.v.m de financi?n, anders had ik graag op je aanbod ingegaan!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-02-2011 13:42 #865882 door Wouter Borsje
Gisteren na de ALV nog even een defecte tacho relais opgehaald bij Piet in Hoog Soeren, waarvoor nogmaals bedankt!

Daarna binnendoor via Apeldoorn terug getokkeld naar het schone stadje aan de Ijssel, eenmaal bij mij in de straat waren alle parkeerplekken bezet, dus maar even de auto langs de weg onder een lantaarnpaal geparkeerd.

Toen ik thuis uit het slaapkamer raam keek, leek het me wel leuk er even een foto van te maken, dus statief erbij gesleept, raam open en afdrukken maar:

Nadien in RAW nog een pietsje bewerkt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 14:27 #865887 door V300 register

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2011 16:11 #865898 door V300 register
Heej, da's niet eerlijk! Dat is een modelautootje! :+

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-02-2011 17:03 #865899 door Wouter Borsje
Zou je haast denken he, alsof dit een model is uit madurodam :) , heeft denk ik te maken met het perspectief.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2011 19:11 #865920 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Die foto mag in hi-res op de voorpagina van de website!! :)

(wel even het lichtgevende deel van de lantaarn eraf knippen, leidt iets teveel af)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC