show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2011 19:21 #860476 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Die ziet er netjes uit. Jouw auto waardig dus!

Krijg je geen problemen met de koeling als je een dunner exemplaar plaatst?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-01-2011 20:21 #860482 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Jeroen, en diezelfde vraag, alsmede de vraag; "past het wel" ? stelde ik mijzelf ook.

Na wat rondspitten op het forum en PB contact met Anjo werd me duidelijk dat het dunne exemplaar genoeg koel capaciteit heeft, daar heb ik me eerst zeker van gemaakt alvorens ik heb aangegeven de radiateur graag te willen kopen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2011 21:47 #860488 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
In Zutphen, nou dat is mooi Wouter, dichterbij kan haast niet. Succes met inbouwen, dit is misschien gelijk een mooie gelegenheid om het koelsysteem eens goed door te spoelen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-01-2011 22:28 #860493 door Wouter Borsje
Dat ga ik ook zeker doen Joost, de laatste keer was in 2009 (samen met het vervangen van de bovenste radiateur slang en thermostaat)
En er word door het instructieboekje geadviseerd om eens in de twee jaar het koel systeem door te spoelen.

Er was destijds trouwens nog iets met zwaar inferieure pisbakken stalen slangklemmen, en iemand die dan nog zo dom was om die dingen te kopen, ja zelfs ook nog te gebruiken...:f

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-01-2011 18:49 #861374 door Wouter Borsje
Zonet de meeste spullen alvast bij elkaar gepakt om morgen lekker aan de slag te kunnen, de volgende dingen wil ik komende twee dagen gaan doen:

- CVT (schijfafstand) afstellen
- Fast idle afstellen (verhoogd stationair toerental bij koude start)
- Stuur rechtzetten (poging 3...:hmmz:)
- Afschermkappen waar het service luik mee vast zit er af halen en schoonmaken
- schroeven waar service luik etc mee vast zitten in de ultrasoon schoonmaken (ontroesten)

De alvast verzamelde spullen bij elkaar:

Ik had nog een doosje M8 borg moeren liggen dus die kunnen dan meteen de huidige moeren op de secundaire bak gaan vervangen.

Vanmiddag nog wat aceton gehaald om de cvt schijven mee te reinigen/ontvetten.

Nu maar hopen dat na de laatste WD40 inspuit ronde de moeren zonder teveel schelden en tieren los gaan komen. :f

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-02-2011 16:13 #861469 door Wouter Borsje
Zo, net weer terug van een middagje bezig zijn met de 340 waarin ik de voorbereidende werkzaamheden heb verricht om morgen de cvt af te gaan stellen.
Het was ondanks dat het best aan de frisse kant was vandaag toch aardig te doen, was alleen vergeten bij het inpakken van de auto mijn gereedschap mee te nemen :woops:

De nieuwe ratel en doppen had ik wel meegenomen in de krat, dus met wat gereedschap van m'n pa het service luik en de afschermkap van de cvt verwijderd.

Het losdraaien van de moeren op de secundaire 'bak' ging prima, hoewel...de bouten draaiden al vrij snel mee, morgen even met een ringsleutel de bout bovenop tegenhouden en dan de moeren nog iets verder lossen.

Kun je nagaan, met de el-cheapo ratel kreeg ik er geen beweging in, was nu verlengstuk en dop erop, ??n keer een beetje kracht zetten en los...:)
Niemand die mij meer hoeft te overtuigen wat voor verschil het betere gereedschap kan uitmaken bij het klussen aan je auto :nono:

De afschermkap met daarop iets roze wat verdacht veel lijkt op een snoepje...:wtf2: :

De aanblik onder de 340 zonder het kunststof:

Bij een nadere inspectie van de nu zichtbare delen stuitte ik op het volgende:

Lekkage aan de kopse kant van de primaire 'bak', keerring overleden?

De doorvoerpotjes aan beidde kanten:

De leidingen die het vacu?m verdelen over de twee helften, beetje aangetast door de tand des tijds:

Verder viel me deze ongebruikte moer op aan de bodem van de auto, word deze gebruikt voor het subframe bij een handgeschakelde auto?

Met een tuinstoel kussen, licht en warmte van de halogeenlamp en werk handschoenen aan was het ondanks de kou goed te doen:

Morgen weer lekker verder, de auto op assteunen zetten zodat de wielen vrij draaien, en dan de schijfafstand correct te zien krijgen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 17:18 #861472 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;166894 schreef : Verder viel me deze ongebruikte moer op aan de bodem van de auto, word deze gebruikt voor het subframe bij een handgeschakelde auto?

is een van de achtergordel bevestigingspunten

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-02-2011 22:33 #861544 door Wouter Borsje
Ah juustem, weet ik dat ook weer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2011 22:37 #861545 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Jeee wat ziet die auto er nog goed uit zeg op de bodem. Ben je daar ook aan het poetsen geweest?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-02-2011 23:31 #861548 door Wouter Borsje
Dank je Jos.

Nou ehhh de bodem heb ik (nog) niet gepoetst, de onderkant pak ik wel vaak mee bij het wassen (met de tuinslang afspoelen, en heel af en toe met de HD reiniger)

De cvt heb ik wel schoongemaakt vorig jaar voor zover ik overal bijkon, morgen ga ik de schijven wel poetsen....(nou ja, schoonmaken met aceton :))

De afscherm plaat van de cvt heb ik vandaag ook schoon gemaakt (kon de verleiding niet weerstaan :crazy1:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC