Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zijn de waarden in het ledenmenu ?cht kilometers of tellerkilometers? Je zou zomaar eens spot-on kunnen zitten hoor...Wouter76;165510 schreef :
Waarbij het volgens de tabel in het ledenmenu onderstaande waarden moeten zijn:
KNIP
Dus ca 100 t.p.m bij deze snelheden meer dan dat de motor zou moeten draaien.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de bedoeling van de toerentabel is om wat makkelijker uit te kunnen sluiten of een auto al dan niet opschakelt, of zelfs in de bergrem blijft hangen. daarnaast is er adhv de toerentabel ook duidelijk te zien of de riemen gesteld mogen worden(schijfafstand); dit levert ook een toerenverschil van ca 500rpm op.
100rpm meer of minder, daar zou ik me niet druk om maken. er zit ook in de EMVK's een aardig verschil in het afgeregelde vacuum voor de opschakelkant. de nominale waarde is 400mBar, maar ik ben emvk's tegen gekomen die echt helemaal in orde waren (goede o-ringen en klepjes) en slechts 350mBar vacuum opleverden.. aan de andere kant zijn er ook zat EMVK's die ruim 550 mBar uitsturen; die lopen vooral in het 40-80 gebied een stuk zuiniger bij constante snelheid.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dendorssers;165520 schreef : Goh, als ik die toeren zo zie, dan denk ik steeds van, hoe hard is die niet aan het rijden... Ben het ondertussen zo gewoon om met de 1700 te rijden dat de aanblik van toeren rond de 5000 mij echt verbazen!
Het enige moment dat ik die toeren zie verschijnen als ik is echt sportief aan het optrekken ben...
Ja dat is dan best wel een verschil he, ik ben er al helemaal aan gewend, en naast dat er wat meer geluid is in de auto bij snelweg tempo vind de motor het heerlijk hoor, bijna de hele weg (vanaf Amersfoort) ruim 120 gereden en dan 'zingt' de motor als het ware.
Gekke Gerritje;165529 schreef : Altijd lachten als ik in mijn BMW stap, gisteren met de vrouw en de 2 jongsten over de dijken gecruised, bij 80 km ongeveer 1500 toeren, gna gna.
Dat is lekker weinig ja en een moderne diesel begint er vanaf dat toerental ook al best serieus aan te slepen als je gas geeft.
Bodejodel;165540 schreef : Zijn de waarden in het ledenmenu ?cht kilometers of tellerkilometers? Je zou zomaar eens spot-on kunnen zitten hoor...
Iets wat ik me ook even afvroeg, ben van kilometerteller waarden uitgegaan.
AvdAkker;165550 schreef : het is meer een soort van grove indicatie op tellerkilometers..
100rpm meer of minder, daar zou ik me niet druk om maken. er zit ook in de EMVK's een aardig verschil in het afgeregelde vacuum voor de opschakelkant. de nominale waarde is 400mBar, maar ik ben emvk's tegen gekomen die echt helemaal in orde waren (goede o-ringen en klepjes) en slechts 350mBar vacuum opleverden.. aan de andere kant zijn er ook zat EMVK's die ruim 550 mBar uitsturen; die lopen vooral in het 40-80 gebied een stuk zuiniger bij constante snelheid.
Iets om met een volgende sleuteldag eens te meten, had jij die manometer tool nu of was dat iemand anders?
100 r.p.m is inderdaad niet echt veel, daar stond ik ook wel even van te kijken, had wat anders verwacht.
Nou ja, de schijfafstand staat sowieso al op de planning om afgesteld te worden en de luchtspleet van de koppeling kan ik dan net zo goed meteen even nameten als ik dan toch al onder de auto lig (je moet toch wat he als je even zonder vriendin zit..

Die rare plotselinge toerenverhoging waar ik het andere topic een tijdje terug over heb geopend moet toch ergens vandaan komen immers.
- V300 register
- Verbannen
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
??n en ander staat beschreven in de vraagbaak van Olving, ik heb vorig jaar een haynes specifiek toegespitst op o.a. 'onze' carburateurs gekocht om zodoende nog net wat extra informatie te hebben (en ook omdat ik alles wat er over geschreven en getekend word erg interessant vind om te lezen)
Nu ben ik absoluut geen expert op dit gebied maar ik denk dat er voor het afstellen van een carburateur niet zo makkelijk een algemene beschrijving te maken valt omdat veel afhankelijk zal zijn van andere zaken (type motor en de conditie hiervan bijvoorbeeld)
- V300 register
- Verbannen
-
Je hebt (als het goed is.. ) een pb'tje.
Groet,
Erik
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
(lag daar al stof happend te wachten op zijn werkzame leven in een 340)
Het is een dun exemplaar, de huidige is een dikke, ik zal dus een kleine aanpassing moeten maken om ??n en ander passend te maken.
Voordat ik de radiateur ga vervangen eerst nog een aantal nieuwe slangen bij elkaar verzamelen, in ieder geval de onderste radiateur slang en de slang vanaf de waterpomp naar de interieur verwarmings radiator.
Laatst genoemde is had ik per mail begrepen al leverbaar door Robbert-Jan, en ook de onderste slang van de radiateur zal geproduceerd gaan worden mits het aantal stuks aan minimale afname gehaald gaat worden.
Aangezien het dus nog even zal duren voor ik de radiateur ook daadwerkelijk ga vervangen is het misschien wel een verstandig plan meteen de waterpomp ook maar mee te nemen en de huidige als reserve exemplaar te bewaren (na reiniging)
Natuurlijk zoals jullie van me gewend zijn nog even een paar plaatjes: