Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Leuk dat je de foto goed genoeg vind om te plaatsen op de front page van de website Joost!
Zondag heb ik op de ALV een cardanas overgenomen van Mark die gaat dienen als reserve, het viel me meteen op dat de as bij mij wat minder ruimte had in de kofferbak

Leuk om nu eens van dichtbij te kunnen zien hoe zo'n as in elkaar steekt, toch anders dan ik aanvankelijk had gedacht.
Natuurlijk even aangevallen met wat schoonmaakmiddelen, de spievertanding aangevallen met een oude tandenborstel en wat jif:
Close up:
En nog closer up, door wat licht de andere kant van de as binnen te laten schijnen kun je hier de binnenkant ook zien.
De twee 'bultjes' zijn de ponagels waarmee het balanceer plaatje vast zit:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Bij de BMW K75 motorfiets (en familie) hangt de cardan ook 'droog' in de spiebanen, dwz gesmeerd met een bepaald vet in plaats van continu badend in olie. Volgens mij is het nooit zo aan bod gekomen, maar is het raadzaam om de vertanding van de cardanas van een 34x ook licht in te vetten met een soort Staburags bij montage?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Wouter76;169100 schreef : Zondag heb ik op de ALV een cardanas overgenomen van Mark die gaat dienen als reserve, het viel me meteen op dat de as bij mij wat minder ruimte had in de kofferbak
Haha ik stond er zelf ook van te kijken dat hij gewoon in de breedte achterin ging! Ik had het skiluik al open gemaakt, toch wennen, die zee?n aan ruimte :+
Maar mooi gepoetst! Want hij glimde totaal niet :woops:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
alles wat je er teveel op smeert wordt weggeslingerd als je een paar keer goed gasgeven hebt, de hele tunnel zit dan onder:D
het nut is dat je de volgende keer de aandrijfas er wat makkelijker af krijgt.
welk vet het precies is weet ik niet uit m'n hoofd, dacht volvo high tack grease?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
@Anjo; Goed om even zeker te weten dat mijn vet idee een goede was, bij de Volvo garage hier in Deventer weten ze misschien nog wel welk soort vet
(chef werkplaats heeft nog gewerkt met vario's)
- V300 register
- Verbannen
-

ik ben ook nog op zoek naar een handzaam tubetje van dat spul om in de TC toolbox te doen trouwens!
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
En bedankt voor de poets tip Wouter, ik zat al te denken aan commandant om de as nog net iets mooier te krijgen maar twijfelde of daar geen stoffen in zitten die het aluminium aantasten.