Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Teller 55 - 50 GPS
Teller 88 - 80 GPS
Teller 108 - 100GPS
Teller 130 - 120GPS
De hoogste snelheid die ik tot nu toe op de GPS (tomtom) heb gehaald is 143, i.v.m de plotselinge toerenverhoging, waarvoor ik nog steeds op zoek ben nar de oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Voor: Na:
Waar ik even geen rekening mee gehouden had is dat dit exemplaar uit een diesel 340 komt en het tweede nippeltje dus ook open is.
Het plan is nu om voordat ik de werkzaamheden aan het koelsysteem komende zomer ga uitvoeren het expansievat dat nu in de auto zit eerst tijdelijk te verruilen voor deze, en de originele een net zo grondige schoonmaakbeurt te geven zodat deze tijdens de werkzaamheden weer terug geplaatst kan worden.
Voor het afsluiten van de tweede nippel zoek ik dan even een tijdelijke oplossing.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Excuus, heb je hem voor niets gekocht...
- V300 register
- Verbannen
-

Hoe heb je dat gedaan? wij hebben 'm met een vaatwasblok erin in de vaatwasser gezet, en daarna met een afwasborstel van binnen schoopngemaakt:)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel;167903 schreef : Oei, daar heb ik ook helemaal niet op gelet Wouter! Ik wilde nog vergelijken met mijn eigen auto, maar die heeft een heel ander expansievat (zelfde als 200-serie) dus dat ging niet.
Excuus, heb je hem voor niets gekocht...
Ja dat wisten we allebei niet, maakt verder ook niet uit joh, buiten het schoonmaak verhaal wat ik hierboven heb getypt dient het vaatje daarna gewoon als reserve exemplaar of als iemand met een diesel/1700 met een kapot expansievaatje zit.
@Jos: vaatwasser heb ik ook nog aan zitten denken, maar is er niet van gekomen (zou dat dan bij mijn ouders moeten doen), ik heb wat afwasmiddel gebruikt en rijst [huh??, ja je leest het goed] beetje heet water erbij en schuddelen maar.
Daarna nog een nachtje in een emmer met soda water gezet, het word natuurlijk niet meer als nieuw maar ben blij met het resultaat.
Werkte het vaatje in de vaatwasser zetten ook goed?
@Niels; voor wat betreft de teller afwijking, en de hoeveelheid verschil die een bepaalde maat band daarin kan maken.
Ik heb op de site van miata ( www.miata.net/garage/tirecalc.html ) even gekeken naar welke maat zomerband er straks het beste is en er van uitgaande dat 155/80R13 de originele maat is voor de 1400 340's dan is de afwijking op de teller nu 0,5 % te snel (de winterbanden zijn 175/70R13)
Als ik kies voor een zomerband 185/60R14 dan is het verschil nog maar 0,1 procent tegenover de originele banden, daarom lijkt 185/65 me ook wel wat om de motor bij snelweg tempo net iets minder toeren te laten draaien.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Die "tip" kreeg ik ook nog toen ik zei dat de radiateur iets lekt, maar dat is vind ik pure symptoon bestrijding, liever in de tussentijd af en toe wat kvs bijvullen en dan straks het probleem goed aanpakken.
Ik heb in de zomer van 2009 een middel gebruikt uit een blikje om het systeem mee te reinigen (toevoegen aan het koelsysteem en een tijdje laten meedraaien), en daarna het systeem grondig doorgespoeld met de tuinslang (kwam me toen toch ook een hoop ellende uit het koelsysteem zeg..)
Tot op heden is de kvs nog mooi helder.
- V300 register
- Verbannen
-
Gekke Gerritje;168104 schreef : Kijk eens Wouter, ook zo'n mooi schoon tankje. Nou bij mij begint het blauw helaas alweer wat bruin te worden, er komt steeds meer rotzooi uit het blokje, ze hebben er vast een keer van die pillen ofzo ingemikt, maar ja het kan er maar uit zijn.
Heb je de thermostaat bij het doorspoelen uit je blok gehaald bij het spoelen? Heb mijn allereerste poging ook opnieuw moeten doen omdat ik het niet had gedaan en dus niet alles schoon was geworden! Radiateur zit meestal vol troep, maar zoals wouter zegt, eventueel zo'n reiniger erin mikken en opnieuw proberen!