Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Sinds ik weet dat de originele sensor nog leverbaar is (zit ook op een V400 serie heb ik begrepen), wil ik die later ook nog bestellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Hulde aan de eigenaar

- V300 register
- Verbannen
-
Zat er bij jou geen roest in de trompetten, niet in het voorste gedeelte maar na een cm of 30??
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
punkazz;162374 schreef : Binnenkort rijd ik in het broertje van deze auto rond. Kom je die dan ook zo mooi poetsen?
Hee kijk eens aan, misschien heb ik iets niet gelezen of alweer vergeten want ik wist nog niet dat jij weer een 340 ging kopen. :woops:
Als jij van het voorjaar weer eens bij je ouders bent, kom ik zo een keer langs met de poets krat hoor, graag zelfs.
Marcel480;162377 schreef : mooie auto zeg!
Hulde aan de eigenaar
Bedankt voor het compliment Marcel!, de uitdaging zit hem er nu in hoelang ik het vol kan houden de auto er mooi uit te laten blijven zien.
Gekke Gerritje;162403 schreef : Heb mijn sensor netjes in de trompet zitten, klikte perfect en ze werkt super, mooie gadget met dit weer. Heb nu een oud setje gele Hella mistlampen binnen!!!!
Zat er bij jou geen roest in de trompetten, niet in het voorste gedeelte maar na een cm of 30??
Een paar gele mistlampen zullen jouw 340 niet misstaan, past wel goed vind ik bij die kleur.
De laatste keer dat ik in die trompetten keek kon ik er geen/erg weinig roest waarnemen maar dat is al weer even geleden hoor, kan nu ook wel eens anders zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Nou, dat is idd alweer een tijd geleden dat ik dat hier vermeld heb. Maar zonder auto is het niet plezant kan ik melden. En ik was sowieso van plan iets anders aan te schaffen, maar ik wist nog niet precies hoe of wat en ik moest en wilde eerst van beide auto's af. Erik kwam in augustus al met een witte 340 met CVT, B14.4S, paar maandjes ouder dan die van jou (april), 70000 km op de teller! Wel helemaal groen van de mos, dus dat wassen en poetsen wordt nog wat, vandaar de suggestieWouter76;162433 schreef : Hee kijk eens aan, misschien heb ik iets niet gelezen of alweer vergeten want ik wist nog niet dat jij weer een 340 ging kopen. :woops:

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Helemaal leuk zeg, ja dan is ie inderdaad een maand ouder, zo een detail uitdaging (het betere poetswerk noemt men ook wel detailen) daar gaan mijn poets handen behoorlijk van jeuken, kom maar op!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Eerst goed afgespoeld (zoutzooi) en daarna met de hoge druk de wielkasten, dorpels en onderzijde gedaan, vervolgens lekker ingesopt en een regenbuitje deed na het wassen de rest.
Daarna de motorkap opengezet en na een blik op het koelvloeistof reservoir de conclusie getrokken dat mijn vemoeden inzake een lekkage van de radiateur toch dichter bij de waarheid zit dan ik had gehoopt, dat word dus vervangen van het voorjaar/zomer, en in de tussentijd regelmatig controleren.
Dan de V-snaar, die piepte nogal met het ijskoude weer van afgelopen week, heel even een korte gil bij het starten.
Met de snaar tussen duim en wijsvinger kon ik hem vrij gemakkelijk meer dan een kwart slag draaien, toch even de rolmaat erbij, duim op het midden van de snaar en induwen maar...hmm dat is toch al snel 1,5 cm.
Twee maal ringsleutel 17 en voor de afstelmoer een sleutel 13, gelukkig zat het allemaal niet al te vast, even de dynamo aantrekken en vastzetten maar weer, nog een keer kijken en 1,5 cm is nu 1 cm, prima zo.
Beter later nog iets aan moeten spannen dan een snaar die TE strak staat!
(iets met dynamo/waterpomp lagers die dan op hun donder krijgen)
Hierna het luchtfilterhuis verwijderd om het verhoogd stationair draaien bij een koude motor met gebruik van de choke af te stellen.
Alles gedemonteerd, ringsleuteltje acht en een platte schroevendraaier erbij, choke uittrekken en starten maar.
Ehhh huh 3000 t.p.m....:wtf2:das nie goed zeg, choke een stukje terug drukken dan maar, en toen sloeg ie af...
Nog een keer starten, hmmm wat is toch dat zuigende geluid als ik gas geef?
Even een blik in de motor ruimte ,...foutje...vacu?m leiding naar de EMVK per ongeluk los getrokken, ja dan werkt het allemaal niet echt he. :woops:
Weer erop gezet, maar inmiddeels was de motor al aardig warm, dus van afstellen kwam verder niet veel meer.
Volgende keer als ik met de auto bezig ga dan laat ik hem eerst wel nachtje staan alvorens ik een nieuwe poging onderneem om de 'fast-idle' af te stellen.
(en let dan natuurlijk goed op of ik niet per ongeluk een vacu?m leiding/slang los trek)
Ook nog de rechter dorpel flink volgespoten met Tectyl ML, gekochte doppies erop, fijn zo!
Vaatje anti-vries ruitensproeier vloiestof er in en olie peil controleren, toen was het wel weer mooi voor vandaag, de zon ging weer langzaam onder.
- V300 register
- Verbannen
-

persoonlijk vind ik niks lekkerder dan zo'n zaterdagje lekker beunen aan de auto. Ook al maak je dan wel es foutjes, waardoor het niet meer lukt.. Dat komt inderdaad de volgende keer wel..
Goed bezig trowuens:y:
- V300 register
- Verbannen
-
Heel thuis gekomen met je, herfst witte nieuwe 340 Steven ??