show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2010 18:52 #852406 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, nog even terug in je item over de achterlichten. Horen ze in principe makkelijk los te gaan, of terwijl zitten er alleen rubbers tussen??? En heb je ze weer vastgezet met nieuwe rubbers of anders??? Moet bij mij ook eens flink de lichtjes onderhanden nemen en contacten in orde maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2010 18:56 #852408 door V300 register

Wouter76;68409 schreef : Gisteren weer even lekker bezig geweest:

Auto wassen, "koektrommel" eraf gehaald en de schroeven van de carburateur iets aangedraaid tot ze weer goed "strak" zaten, alleen even vergeten dat er onder de pakking ook nog twee schroeven zitten.......:hmmz2:
Nog maar een keertje over doen dan, er moet toch nog een nieuw stuk voorverwarmingsslang aan het luchtfilter.

Meteen ook even het brandstoffilter schoongemaakt en het deksel van de "koektrommel" met commandant schoongemaakt en in de was gezet.

Verder het gekochte klokje en verlengde middenconsole gemonteerd:

Draaiknopje is voor het regelen van het subwoofer volume :groovy:

En ook heb ik een extra massa kabel getrokken vanaf het centrale audio massapunt (wat ik met het installeren van de radio/sub/versterker gemonteerd heb) naar de radio.

Ik gebruik de originele massa van de radio connector nu dus niet meer vanwege een vermoedelijke aardlus (zoem van de dynamo over het signaal )

Volgende week zaterdag op naar garage Mastenbroek in Ermelo!

Gr; Wouter.

Wouter, moest je voor het klokje een kebel trekken en hoe gaat dat plaatje eraf waar het klokje komt??? Gr. Gerrit

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-11-2010 21:46 #852416 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Gekke Gerritje;160002 schreef : Wouter, nog even terug in je item over de achterlichten. Horen ze in principe makkelijk los te gaan, of terwijl zitten er alleen rubbers tussen??? En heb je ze weer vastgezet met nieuwe rubbers of anders??? Moet bij mij ook eens flink de lichtjes onderhanden nemen en contacten in orde maken.

Er zit wel een soort afdichtrand langs de achterlichten die ik ongemoeid heb gelaten bij het verwijderen en her-monteren.

De achterlichten zitten in ieder geval met een beugeltje vast tegen de carosserie, de preciese constructie kan ik even niet zo uit mijn hoofd terug halen, is in ieder geval erg makkelijk, als je even kijkt hoe het zit dan is het verder appeltje-eitje.

Gekke Gerritje;160004 schreef : Wouter, moest je voor het klokje een kebel trekken en hoe gaat dat plaatje eraf waar het klokje komt??? Gr. Gerrit

Het plaatje maakt je los door er een dunne schroevendraaier of oud mesje tussen te steken en dan los te wippen (plaatje zit vast met kunststof clips op het plaatje zelf)

De voeding voor het klokje en sigaretten aansteker lagen er bij mij al ondanks dat ik de kale 340 heb, bij jou zullen ze dus waarschijnlijk ook al aanwezig zijn, de stekker voor het klokje kan ook nog in de kabelboom zitten achter het dashboard kastje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2010 11:10 #852427 door V300 register
Da's mooi want ik heb nog het dashboard met toerentellert uit de sloop 360 en het overzetten van de toerentellert op de plek van de klok is volgens mij weinig problematisch, toch???
En voor de vragers; Waarom niet gewoon het dashboard overzetten?? Ietsie verschil in de km stand, ruim een tonnetje ofzo, de verkeerde kant op!!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 11:56 #852429 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Je kan ook de km-klok overzetten :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2010 15:56 #852439 door V300 register
Wat is makkelijker/beter???

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 16:03 #852441 door Kevin Kloosterman
Geen idee hoe de toerenteller vast zit. Maar de KM-klok heb je met 3 of 4 boutjes zo uit de klokkenset. Dat heb ik wel eens gedaan, heb nog nooit een toerenteller gedemonteerd. Maar verwacht dat dat ongeveer hetzelfde gaat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2010 18:01 #852452 door V300 register
Maakt allemaal weinig uit. Wat je er ook inzet of uithaalt, je moet toch die achterplaat met die kleine pokkeschroefjes losmaken. Belangrijk is overigens dat je eindigt met een tellerbak waarop het gaatje van het (voormalige) klokverstelpalletje dicht is.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 18:43 #852457 door Kevin Kloosterman
Wat dus inhoudt dat hij z'n km teller over moet zetten :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2010 21:10 #852476 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Of de toerenteller ?n het plastic ruitje... :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC