Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Oja, helemaal vergeten, rond 5 december ben ik weer in Deventer, dan neem ik hem wel mee terug.Wouter76;159436 schreef : Ow nog ff wat anders Jeroen, ik heb jouw velgen+banden in de schuur staan (had ik je al even een PB over gestuurd), wou je er nog 1 terug hebben om te gebruiken als reserve wiel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dat is vast ook de reden dat jij in het Deventerse bent die dag!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
elpee;159472 schreef : inpakken en aan de sint meegeven wouter, misschien komt hij nog langs jeroen.
Hahaha ja dat zou wel een heel originele manier zijn, is dan alleen een beetje een soort van sigaar uit eigen doos voor Jeroen

@Jeroen v B; PM me maar even tegen die tijd als je wil. (mooi berichten aantal heb je net bereikt trouwens: 8.888

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Op deze foto zie je het verzegelingsdopje van de choke pull-off, deze kun je zoals al in dit topic door Anjo aangegeven er met een kleine schroevendraaier uit pulken:
Het dopje:
De ruimte (tussen choke klep en carb inlaat wand) die er na de in de Olving staande procedure te hebben gevolgd was ca 7mm, door de schroef naar rechts te draaien heb ik deze terug gebracht tot 5mm.
Op onderstaande foto's kun je zien dat ik hiervoor een 5mm boortje heb gebruikt:
De mechanische choke klep openings ruimte word bepaald door in hoeverre de veer ingedrukt kan worden zoals te zien op de foto hieronder.
De bovenste metalen vulring bepaald hoever de veer ingedrukt kan worden en
hoever ten gevolge daarvan de choke klep maximaal zal openen:
Bij mijn carburateur is de mechanische choke klep opening iets te groot ( ca 5mm)
De opening mag volgens Olving tussen de 3,5 en 4,5 mm zijn.
Aangezien ik geen passende ringetjes heb (en ook geen 4mm boortje :f)
zal dit dus nog even moeten wachten.
Bij het starten met gebruik van de choke viel me op dat het toerental direct na het starten nog steeds te laag is en de motor dreigt zelfs af te slaan als ik niet een beetje gas bij geef, nu heb ik er nog wat documentatie op nageslagen, kan het zijn dat ik het koudloop toerental met de schroef op onderstaande foto kan bijstellen?
Alles hierna weer terug gemonteerd, en ook nog even de inlaatbuis van het luchtfilter afgehaald omdat hier wat opgedroogde bladeren in zaten.
Vervolgens het stuurkapje/claxon er af gehaald en de nylock moer er afgedraaid (dop 24), een tip voor iedereen die het stuur er ook eens af haalt; draai de moer een paar slagen los (benen onder het stuur ter ondersteuning) en trek vervolgens eerst met een flinke ruk het stuur naar je toe zodat het los kom te zitten, op die manier krijg je het stuur niet in je gezicht.
Het heeft even geduurd maar nu staat het stuur toch eindelijk recht (bij rechtdoor rijden dan he...:yeah:):
Het gebruikte gereedschap en de oude nylock moer:
Als laatste nog even snel zorgen dat de economy meter weer het opschakel vacu?m aangeeft ( had ik in verband met het 140 km/h probleem even aan de terugschakel kant gehangen)
En rijden maar weer, ehh...flinke toerenverhoging boven de 1800 toeren, scheisse nogmal!! :crazy1:, met m'n stomme kop de slangen verwisseld...
Dan maar de caravan schakelaar aan (word er ieder geval niet meer terug geschakeld), en met de bergrem knop opschakelen, rijd ook wel apart zeg; 1500 toeren bij 30 km/h

En natuurlijk bij afremmen tot stilstand weer vlug uitzetten om te voorkomen dat de CVT in zijn hoogste stand blijft staan.
Thuisgekomen meteen maar even de kap open en alsnog de zaak goed aangesloten, was wel grappig zo'n ritje met het volle vacu?m op de opschakel kant

- V300 register
- Verbannen
-
Ziet er allemaal weer prachtig uit. Ben wel jaloers op je GLT tellersetje. Weet iemand waar ik die kan halen? Ben al 3 sloperijen afgeweest

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Plaatsen van een advertentie op de V3C site kan je wellicht helpen aan een GLT instrumentarium, en verder de onderdelen aangeboden advertentie's in de gaten houden, evenals marktplaats.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-