show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-10-2010 10:01 #851588 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ah juist vandaar, ja op krappe plekjes is een helemaal gladde dop nog beter, nou ja, dit is in ieder geval al een stuk beter dan die Hema/Halfords el cheapo set. :D

Mocht je de exacte maat van de bouten weten dan hoor..ehh lees ik het nog wel even, dus als ik het goed begrijp heb jij nog nieuwe exemplaren liggen in de TC gereedschapskist van die vervormende moeren.

Zijn die ook gewoon verkrijgbaar bij de automaterialen zaak of ijzerwaren handel?

Wat een hoop vragen weer :woops:, had misschien toch wel handig geweest als dit soort dingen als maten van bouten en moeren ook in een Haynes of Olving hadden gestaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-10-2010 18:40 #851733 door Wouter Borsje
Zo, alle spulletjes verzameld voor de klus dag morgen:

Handleiding voor het afstellen van de choke:

Het fototoestel ligt ondertussen ook al in de krat met een set volle batterijen, morgen dus weer lekker wat plaatjes schieten van de werkzaamheden!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-10-2010 17:41 #851792 door Wouter Borsje
Nou, het weer werkte niet echt lekker mee vandaag :uh-uhh:, dus besloten om nu alleen even de olie te verversen en volgende week weer verder te gaan met de andere klussen.

Hop, de 340 met de neus de lucht in (doet me ineens denken aan Rowen Heze..:))

Lekbak en emmer eronder, ratel op de aftapplug (3/8e), hmmm die zit behoorlijk vast, na wat gemopper...:grr:... er een lading WD40 op gespoten en met een hamer de ratel wat lichte aanmoedigingen gegeven waarna de plug toch maar toegaf.

Nou dat werd ook wel tijd geloof ik, de olie zag er nogal donker uit, misschien is het toch beter om de interval voor verversen op 5000 km aan te houden i.p.v 10.000 km.

Het filter kwam gelukkig wel makkelijk los, ik heb de auto zo even laten staan om zo veel mogelijk oude olie kwijt te raken, en daarna weer gevuld met net iets minder dan 4 liter 10W40.

Vuldoppie er weer op, ow wacht even, het truukje wat ik Anjo met de vorige sleuteldag zag doen even toepassen; voedings stekker van de Renix eraf (stekker A), en daarna even doorstarten om de olie rond te pompen zonder dat de motor aanslaat.

HUH??? :wtf:......:wtf2:...de motor slaat gewoon rustig aan om vervolgens verder te doen alsof zijn neus bloed en netjes ca 800 t.p.m te gaan draaien....:crazy2:

Nah, schiet mij maar lek hoor, daar snap ik zogezegd even de ballen niet van.

Ook toen ik bij draaiende motor de stekker er weer op drukte gaf de motor geen krimp, draaide gewoon lekker door.

Beste technische crew en andere technisch onderlegde V300 adepten, WTF gebeurt hier?, onverklaarbare buitenaardse krachten, kaboutertjes?...deze auto is nieuw verkocht door een garage in Tiel...misschien ooit ingestraald???? :S

Verder nog een paar plaatjes geschoten van de wielophanging links en rechts, startmotor/massakabel en de onderzijde, handig om achteraf rustig te kunnen bekijken wat de staat hiervan is en wie weet hebben diegene die dit lezen er ook nog wat aan (reparatie's ed)

Voor zover weer even , volgende week verder!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2010 18:17 #851794 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
In voel een grondige poetsbeurt van de onderkant opkomen. Daarna afmaken met een paar busjes ML.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 19:11 #851799 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;159369 schreef : Beste technische crew en andere technisch onderlegde V300 adepten, WTF gebeurt hier?, onverklaarbare buitenaardse krachten, kaboutertjes?...deze auto is nieuw verkocht door een garage in Tiel...misschien ooit ingestraald???? :S

nee, je hebt de C-stekker losgetrokken ipv de A-stekker:)
je moet bij jouw auto de 3polige stekker hebben die het dichts bij de neus zit, met een grijze, oranje en blauwe draad.

wedde dat ie dan niet start:)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-10-2010 19:19 #851800 door Wouter Borsje
Euhhhhhh, ehhhhhh iets met foutje en bedankt enzo..... :o

Dit ga ik dus ook nooit meer vergeten, wat dom zeg..., ik heb de Renix dus altijd verkeerd om bekeken :woops:

Dank je Anjo, ik begon me al ernstig zorgen te maken over de betrouwbaarheid van de natuurwetten, volgende keer zal ik me dan toch maar eerst zorgen maken over het correct functioneren van mijn grijze massa..:)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 23:55 #851836 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;159369 schreef : Nou dat werd ook wel tijd geloof ik, de olie zag er nogal donker uit, misschien is het toch beter om de interval voor verversen op 5000 km aan te houden i.p.v 10.000 km.

Ik denk dat je olie al na een paar keer ronddraaien een stuk donkerder is van het mixen met de restjes oude olie en na een paar honderd kilometer alweer bijna zwart is. Daar is niks aan te doen (behalve op LPG rijden :+) en dat kan ook helemaal geen kwaad hoor.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2010 00:56 #851838 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
...waar kub je zon batje kopen/.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2010 08:17 #851847 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Of je moet je blok ook vanbinnen gaan poetsen Wouter!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-10-2010 13:37 #851858 door Wouter Borsje

Bodejodel;159414 schreef : Ik denk dat je olie al na een paar keer ronddraaien een stuk donkerder is van het mixen met de restjes oude olie en na een paar honderd kilometer alweer bijna zwart is. Daar is niks aan te doen (behalve op LPG rijden :+) en dat kan ook helemaal geen kwaad hoor.

Ja dat is ook zo, die keer dat ik het blikje oil system cleaner had gehaald bleef de olie wel behoorlijk lang helder/doorzichtig, doe ik dat met de volgende olie ververs ronde wel weer.
Hmm, je brengt me nog op een idee, maar nee..voor LPG rijd ik veel te weinig.
Dus bij jou blijft de olie na verversen nog heel lang licht van kleur.
Ow nog ff wat anders Jeroen, ik heb jouw velgen+banden in de schuur staan (had ik je al even een PB over gestuurd), wou je er nog 1 terug hebben om te gebruiken als reserve wiel?

Alex;159416 schreef : ...waar kub je zon batje kopen/.

Ehh, wat bedoel je precies Alex?

Niels;159425 schreef : Of je moet je blok ook vanbinnen gaan poetsen Wouter!

Bedankt voor de tip Niels, ga ik meteen even op mijn to-do lijstje zetten :D
(eind Januari een retourtje Winterberg, misschien helpt een beetje doorrijden op die afstand ook nog wel een beetje :))

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC