- Berichten: 111
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Mocht je de exacte maat van de bouten weten dan hoor..ehh lees ik het nog wel even, dus als ik het goed begrijp heb jij nog nieuwe exemplaren liggen in de TC gereedschapskist van die vervormende moeren.
Zijn die ook gewoon verkrijgbaar bij de automaterialen zaak of ijzerwaren handel?
Wat een hoop vragen weer :woops:, had misschien toch wel handig geweest als dit soort dingen als maten van bouten en moeren ook in een Haynes of Olving hadden gestaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Hop, de 340 met de neus de lucht in (doet me ineens denken aan Rowen Heze..

Lekbak en emmer eronder, ratel op de aftapplug (3/8e), hmmm die zit behoorlijk vast, na wat gemopper...:grr:... er een lading WD40 op gespoten en met een hamer de ratel wat lichte aanmoedigingen gegeven waarna de plug toch maar toegaf.
Nou dat werd ook wel tijd geloof ik, de olie zag er nogal donker uit, misschien is het toch beter om de interval voor verversen op 5000 km aan te houden i.p.v 10.000 km.
Het filter kwam gelukkig wel makkelijk los, ik heb de auto zo even laten staan om zo veel mogelijk oude olie kwijt te raken, en daarna weer gevuld met net iets minder dan 4 liter 10W40.
Vuldoppie er weer op, ow wacht even, het truukje wat ik Anjo met de vorige sleuteldag zag doen even toepassen; voedings stekker van de Renix eraf (stekker A), en daarna even doorstarten om de olie rond te pompen zonder dat de motor aanslaat.
HUH??? :wtf:......:wtf2:...de motor slaat gewoon rustig aan om vervolgens verder te doen alsof zijn neus bloed en netjes ca 800 t.p.m te gaan draaien....:crazy2:
Nah, schiet mij maar lek hoor, daar snap ik zogezegd even de ballen niet van.
Ook toen ik bij draaiende motor de stekker er weer op drukte gaf de motor geen krimp, draaide gewoon lekker door.
Beste technische crew en andere technisch onderlegde V300 adepten, WTF gebeurt hier?, onverklaarbare buitenaardse krachten, kaboutertjes?...deze auto is nieuw verkocht door een garage in Tiel...misschien ooit ingestraald???? :S
Verder nog een paar plaatjes geschoten van de wielophanging links en rechts, startmotor/massakabel en de onderzijde, handig om achteraf rustig te kunnen bekijken wat de staat hiervan is en wie weet hebben diegene die dit lezen er ook nog wat aan (reparatie's ed)
Voor zover weer even , volgende week verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Wouter76;159369 schreef : Beste technische crew en andere technisch onderlegde V300 adepten, WTF gebeurt hier?, onverklaarbare buitenaardse krachten, kaboutertjes?...deze auto is nieuw verkocht door een garage in Tiel...misschien ooit ingestraald???? :S
nee, je hebt de C-stekker losgetrokken ipv de A-stekker:)
je moet bij jouw auto de 3polige stekker hebben die het dichts bij de neus zit, met een grijze, oranje en blauwe draad.
wedde dat ie dan niet start:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111

Dit ga ik dus ook nooit meer vergeten, wat dom zeg..., ik heb de Renix dus altijd verkeerd om bekeken :woops:
Dank je Anjo, ik begon me al ernstig zorgen te maken over de betrouwbaarheid van de natuurwetten, volgende keer zal ik me dan toch maar eerst zorgen maken over het correct functioneren van mijn grijze massa..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je olie al na een paar keer ronddraaien een stuk donkerder is van het mixen met de restjes oude olie en na een paar honderd kilometer alweer bijna zwart is. Daar is niks aan te doen (behalve op LPG rijden :+) en dat kan ook helemaal geen kwaad hoor.Wouter76;159369 schreef : Nou dat werd ook wel tijd geloof ik, de olie zag er nogal donker uit, misschien is het toch beter om de interval voor verversen op 5000 km aan te houden i.p.v 10.000 km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Bodejodel;159414 schreef : Ik denk dat je olie al na een paar keer ronddraaien een stuk donkerder is van het mixen met de restjes oude olie en na een paar honderd kilometer alweer bijna zwart is. Daar is niks aan te doen (behalve op LPG rijden :+) en dat kan ook helemaal geen kwaad hoor.
Ja dat is ook zo, die keer dat ik het blikje oil system cleaner had gehaald bleef de olie wel behoorlijk lang helder/doorzichtig, doe ik dat met de volgende olie ververs ronde wel weer.
Hmm, je brengt me nog op een idee, maar nee..voor LPG rijd ik veel te weinig.
Dus bij jou blijft de olie na verversen nog heel lang licht van kleur.
Ow nog ff wat anders Jeroen, ik heb jouw velgen+banden in de schuur staan (had ik je al even een PB over gestuurd), wou je er nog 1 terug hebben om te gebruiken als reserve wiel?
Alex;159416 schreef : ...waar kub je zon batje kopen/.
Ehh, wat bedoel je precies Alex?
Niels;159425 schreef : Of je moet je blok ook vanbinnen gaan poetsen Wouter!
Bedankt voor de tip Niels, ga ik meteen even op mijn to-do lijstje zetten

(eind Januari een retourtje Winterberg, misschien helpt een beetje doorrijden op die afstand ook nog wel een beetje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.