show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2010 20:05 #850222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;157568 schreef : Zat vanmiddag bij mijn ouders te praten over de sleuteldag, zegt mijn pa: "dan vraag je die ratel toch voor je verjaardag" , goed idee!

LOL, ik ken iemand die altijd z'n vader op diens verjaardag gereedschap cadeau gaf wat hij zelf nodig had. Dan vond hij het niet jammer van z'n geld :humor:

Ik heb Wouters auto in het echt mogen aanschouwen, en een juweeltje is het! Prachtig wit (voor zover wit wit kan blijven natuurlijk) en keurig net interieur en velgen. Respect! :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2010 20:33 #850227 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
vorig jaar op de vkb heb ik ook deze beauty mogen aanschouwen..echt een plaatje inderdaad..

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-10-2010 12:43 #850271 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

volvo freak;157598 schreef : mooie foto voor de volvoice!!

Gekke Gerritje;157628 schreef : Haha, zat ik ook al aan te denken!! Die Wouter kan wel poetsen zeg.

volvofiel;157642 schreef : Die derde foto mag wat mij betreft op de hoofdpagina van de site! Schitterend :)

Dutchie;157759 schreef : Ik heb Wouters auto in het echt mogen aanschouwen, en een juweeltje is het! Prachtig wit (voor zover wit wit kan blijven natuurlijk) en keurig net interieur en velgen. Respect! :worship:

Bedankt voor alle complimenten mannen!!! (ik zou er bijna verlegen van worden :o )

Dutchie;157759 schreef : LOL, ik ken iemand die altijd z'n vader op diens verjaardag gereedschap cadeau gaf wat hij zelf nodig had. Dan vond hij het niet jammer van z'n geld :humor:

Hahaha ja zo kan het natuurlijk ook als je iets nodig hebt, je brengt me nog op een idee Harry, mijn pa is jarig in December, ik kan me ergens vaag herinneren dat hij graag een goede doppenset wil hebben.....:D

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2010 12:49 #850273 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ik heb ooit de rode glt eens goed gepoetst..wat een verschil inderdaad als je de auto wil schoonhouden..gaat vele malen makkkelijker..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2010 14:13 #850290 door V300 register

Wouter76;157811 schreef : Hahaha ja zo kan het natuurlijk ook als je iets nodig hebt, je brengt me nog op een idee Harry, mijn pa is jarig in December, ik kan me ergens vaag herinneren dat hij graag een goede doppenset wil hebben.....:D

LOL! Zo moet je 't inderdaad spelen :yesyes::D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2010 20:06 #850454 door V300 register
Goede, bij onze vriendenkring wordt ook gereedschap gegeven waar een ander ook nog wat aan kan hebben.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-10-2010 14:17 #851518 door Wouter Borsje
Afgelopen zaterdag mijn verjaardag gevierd en de ratel in ontvangst mogen nemen, een klein verlengstuk met zwenk mogelijkheid (12?) en een aantal doppen heb ik mijzelf er bij cadeau gedaan:

Komende zaterdag heb ik het plan om de olie en oliefilter te gaan vervangen.

Ook wil ik dan de choke goed af gaan stellen, de mechanische choke opening is nu veel te ruim en de choke pull-off (automatische choke) trekt de choke klep te ver open waardoor na het starten van de motor het toerental heel even stijgt tot boven de 1000 t.p.m, om vervolgens weer in te zakken naar ca 500 t.p.m en lager waarbij wat gas bij gegeven moet worden om de motor draaiende te houden.

Het afstellen van de choke had ik beter kunnen doen toen ik hem nog op de tafel had liggen voor revisie, mjah een kleinigheidje houd je zeg ik dan maar.

Nog even een vraag voor de techneuten/sleutelaars onder ons; is de verzegeling van de schroef om de choke pull-off af te stellen makkelijk te verwijderen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2010 20:49 #851557 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
zozo, Hazet; mooi spul:)

ja dat is vrij makkelijk te verwijderen, even pielen met een klein schroevendraaiertje oid

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-10-2010 21:45 #851570 door Wouter Borsje
Ik ben u wederom dankbaar voor uw antwoord op mijn vraag :yeah:

Ja het verlengstuk is alleen het enige van Hazet hoor, de doppen zijn van een relatief onbekend merk (Toolcraft) maar ziet er ondanks mijn niet al te deskundige blik hierop wel als kwaliteits spul uit...denk ergens bij de laatste 10 van de eerste divisie...:)

De ratel en het langere verlengstuk zijn van Beta, nu nog door sparen voor een fatsoenlijk wringijzer.

Kan ik straks eindelijk met goed fatsoen de schijfafstand van de CVT afstellen.:yesyes:

@Anjo, jij had al gezien dat ??n van de moeren die de secundaire bak tegen het subframe vasthoud 14mm is i.p.v 13, is het ook mogelijk om bij het werken aan de CVT (afstellen schijfafstand) ??n voor ??n de bouten en moeren te vervangen, en weet je hiervan ook de maten van de bouten en hun spoed?

Dan is het misschien ook wel handig om meteen de moeren te vervangen voor nylock exemplaren, of is dat nu juist weer beter van niet?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2010 22:24 #851576 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
grappig, hazet heeft ook die kleine streepjes (het wordt wel gripvlak genoemd) op de doppen staan
ik geef persoonlijk de voorkeur aan 100% gladde doppen, omdat mocht je ergens in een krap hoekje sleutelen je niet/nauwelijks het materiaal eromheen beschadigd

secundaire bouten, is uit het hoofd M8x80 maar pin me daar niet op vast; zal er als ik er aan denk van de week eens naar kijken, heb er een paar los liggen. ze zijn iig standaard 8.8 sterkte. moeren zijn origineel speciale vervormende flensborgmoeren waarbij je door de moer aan te draaien de bout borgt.

daar liggen er inmiddels aardig wat van in de TC gereedschapskist:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC