show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 17:44 #848917
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2010 21:47 #848929
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
daar krijg je nooit van zn leven de vulpluggen mee open; veel te weinig zijlingse ruimte.
vooral de secundair is een bitch wat dit betreft; de vulplug zit recht naar achter en je hebt maar een aantal centimeter en dan zit daar de achteras in de weg.... je moet dus iets hebben wat meer haaks is en het korte stukje nog korter.
vooral de secundair is een bitch wat dit betreft; de vulplug zit recht naar achter en je hebt maar een aantal centimeter en dan zit daar de achteras in de weg.... je moet dus iets hebben wat meer haaks is en het korte stukje nog korter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 23:03 #848937
door Wouter Borsje
Nah, lekker is dat.....
Verder heb ik hier niets voor, dus eerst maar eens kijken of de vulpluggen open willen alvorens ik aan het er uit laten lopen van de olie begin...
Wel raar hoor, heb specifiek lopen zoeken op internet naar een tool voor de CVT pluggen.
Hopelijk heeft iemand op de sleuteldag een geschikte tool hiervoor, anders word het alleen schijf afstand controleren/afstellen (neem hiervoor dan wel weer mijn voelermaatjes mee
)

Verder heb ik hier niets voor, dus eerst maar eens kijken of de vulpluggen open willen alvorens ik aan het er uit laten lopen van de olie begin...
Wel raar hoor, heb specifiek lopen zoeken op internet naar een tool voor de CVT pluggen.
Hopelijk heeft iemand op de sleuteldag een geschikte tool hiervoor, anders word het alleen schijf afstand controleren/afstellen (neem hiervoor dan wel weer mijn voelermaatjes mee

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2010 23:32 #848940
door V300 register
Is het niet zo dat je de secundair in zo'n geval eerst los moet maken en wat moet laten zakken? Zo heeft Erik het in ieder geval bij mijn auto gedaan om beter bij de vulplug te kunnen komen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2010 10:06 #848948
door V300 register
Met een ratel lukt het toch ook?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2010 11:44 #848956
door V300 register
een 3/8ste ratel past normaal ook, maar enkel op voorwaarde dat zijn kop niet te dik is. Ik bebruik normaal altijd mijn 1/2de ratel met een 3/8ste verloop, maar dat paste er toch echt niet tussen... Dus toen maar bij de buurman sleutel gaan lenen!
Niels;156437 schreef : Met een ratel lukt het toch ook?
een 3/8ste ratel past normaal ook, maar enkel op voorwaarde dat zijn kop niet te dik is. Ik bebruik normaal altijd mijn 1/2de ratel met een 3/8ste verloop, maar dat paste er toch echt niet tussen... Dus toen maar bij de buurman sleutel gaan lenen!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 12:22 #848959
door Wouter Borsje
Ah ok, dat het met een ratel ook ging wist ik niet, de ratel die ik heb is voor zover ik weet een 3/8 met een verloopdopje naar 1/4 in de set, met een beetje mazzel moet dat daarmee gaan lukken.
Wacht eens ff, volgens mij heb ik al eens een plaatje van de ratelset hier laten zien, momentje...
Heb hem:
Wacht eens ff, volgens mij heb ik al eens een plaatje van de ratelset hier laten zien, momentje...
Heb hem:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2010 12:51 #848961
door V300 register
is niet de goede maat, maar het verschil is blijkbaar klein genoeg om het te kunnen laten werken.
ik heb daarentegen meer ervaring met aftap pluggen die zo vast zitten dat je er ook het speciale gereedschap bijna mee sloopt, laat staan zo'n mooi afgerond achtig vierkantje van verchroomde 'drop forged' kwaliteit
ik heb daarentegen meer ervaring met aftap pluggen die zo vast zitten dat je er ook het speciale gereedschap bijna mee sloopt, laat staan zo'n mooi afgerond achtig vierkantje van verchroomde 'drop forged' kwaliteit
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 13:26 #848966
door Wouter Borsje
Deze ratel set is inderdaad nogal behoorlijk "goedkopie-goedkopie".
De special tool die ik gisteren heb binnen gekregen is aan ??n zijde 10mm, de 3/8 verloop dop is volgens de windhoos rekenmachine 0,95mm, dus ja zoals je al zegt Wouter geloof ik niet dat het erg verstandig is deze erop te zetten, zeker niet als inderdaad blijkt dat de doppen nogal vast zitten.
De vuldoppen zijn in de tijd dat ik de 340 heb al wel twee keer losgedraaid door de garage om het oliepeil te controleren, dat scheelt wellicht weer wat.
Gebruikt de (Volvo) garage hier een speciaal voor de CVT gemaakte tool hiervoor?

De special tool die ik gisteren heb binnen gekregen is aan ??n zijde 10mm, de 3/8 verloop dop is volgens de windhoos rekenmachine 0,95mm, dus ja zoals je al zegt Wouter geloof ik niet dat het erg verstandig is deze erop te zetten, zeker niet als inderdaad blijkt dat de doppen nogal vast zitten.
De vuldoppen zijn in de tijd dat ik de 340 heb al wel twee keer losgedraaid door de garage om het oliepeil te controleren, dat scheelt wellicht weer wat.
Gebruikt de (Volvo) garage hier een speciaal voor de CVT gemaakte tool hiervoor?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2010 11:21 #849102
door V300 register
Nee hoor, volgens mij niet, want mijn eigen garage zette gewoon een standaardmaat carterpluggensleutel erop en hoppa los en ik kon gelijk alles lekker verversen, en ik kan me eigenlijk ook niet herinneren dat ik er bij de achterste zo moeilijk bij kon??
Moderators: Mark Smeets