show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2009 22:11 #752686 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
D?t begreep ik al wel hoor. Ik bedoelde dat het best cool is als je een dergelijk klein spelingsverschil al voelt en dat je dus kunt zeggen "dat het voelt als 0,1 mm". Veel mensen zouden het nog niet eens merken als het 4 cm was...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2009 22:18 #752688 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
nou, als je 4cm speling op je variokoppeling heb, vraag ik me af hoe je koppelingshuis er dan uit ziet:D, tsjah jeroen. vakidioot zal ik dan maar zeggen?

de auto is me aan de onderkant ook serieus echt meegevallen, echt niets kunnen vinden, enkel dat ene plekkie.. ik ga hem naast nog een keer wassen ook nog een keer van onderen goed reinigen. even op 4 assteunen zetten, wielen eraf en de hele teringzooi goed schoonspuiten. aan het inmiddels bekende roestplekje naast de brandstoftank doe ik even niets, kan beter naar buiten rotten als afgeseald worden met een of andere rustbust troep en vervolgens naar binnen rotten.. maar het is wel een streven om dat zsm heerlijk profi aan te pakken, en daarna kan ik inmiddels zeggen dat het hele chassis r?stfrei is!

vandaag al vele complimentjes gehad, voelt echt goed. en dan ben ik er nog nieteens mee begonnen kun je nagaan:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2009 22:56 #752697 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Was dat niet omdat de wagen zo al zo goed is en zonde om aan te vallen? :humor:

Geintje, grandioze basis voor je plannen. Alle lekke en slechte zooi flikker je er toch uit, al had je het grote werk voor hergebruik liever niet gehad, dus gaan met die banaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2009 23:08 #752700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
2 lekke krukaskeerringen? Niks mis mee toch? Zo blijft je motorruimte lekker ingevet ----> en overal waar vet zit, roest 't niet :nono:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 09:42 #752715 door Anjo van den Akker
als dit al mooi is, wacht dan maar tot ik ermee klaar ben:)

een niet vette motorruimte heeft ook wel z'n voordelen, na het sleutelen minder vette klauwen, geen olieplekken op je parkeerplaats etc etc etc..
een motorblok hoort gewoon niet te zweten, ookal valt het volgens garages binnen de marges. gewoon overal nieuwe pakkingen en de zooi correct monteren (tussen monteren en correct monteren is een heul groot verschil!) is voldoende.

m'n pa heeft hem mee vandaag, en hij belde net op of ik niet de rode wilde gaan verbouwen omdat hij deze zo lekker vind rijden:humor:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 21:13 #752799 door Anjo van den Akker
zo, vanavond maar even het een en ander verbouwd aan de blauwe!

complete interieur eruit, achterbankleuning en zitting omgebouwd van sedan naar hatchback en de vloermatjes even gelicht. heb nog 5 gulden gevonden en een boodschappenlijstje van eerste paasdag 1994:humor:

het oude interieur heb ik gelijk maar weggedonderd, de stoelen kraakten heerlijk in de pers:)

pics:

een toch wel gave sticker, nog niet zo vaak gezien

ik dank erik voor een setje gasveren en een achterlichtunit! (allebei gelijk ff gefixt)

en doe maar heerlijk verwend! 2 auto's met een leren interieur!!!

aah he's a beauty!

en ja, hier is nog NIETS aan gedaan sinds 2004!

ik wilde nog beginnen aan het spoilertje, maar die ging ik er niet in een half uurtje op krijgen. wordt dus wat voor vrijdagmiddag:)

hij doet trouwens wat moeilijk met schakelen, op een of andere manier komt de bergrem/kickdown ook maar heel traag in. ik vermoed dat het een en ander tacho/emvk gerelateerd is, maar luie ik die ik ben. ik heb nog geen zin gehad om er naar te kijken.. denk dat ik het setje maar even wissel en in de rode pleur, dan kan ik direct zien wat er rijtechnisch mee mis is (handig joh zo'n toerenteller:D)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 21:15 #752800 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;86724 schreef : maar luie ik die ik ben. ik heb nog geen zin gehad om er naar te kijken..

Inderdaad, luie z*k die je bent! Er komt ook echt nooit iets van de grond bij je! Doe eens iets! :lol:

Goed bezig hoor, zulke klusjes zijn bij mij al een meerdagen of meerweken plan...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 21:19 #752802 door Anjo van den Akker
ik moet toegeven dat ik dit keer wat langer bezig ben geweest met de achterbankombouw als de vorige, kreeg het leer er niet lekker in. armsteun achter zit bij deze wel gelijk in 1x goed vast (in de rode nog steeds halflos, geen zin in gehad om het af te maken)

nu ik het interieur eruit gehad heb verbaas ik me wel over het optieverschil,

deze heeft al andere zijpanelen bij de achterbank, geen gordels achterin. gordels voor niet weggewerkt in de b-stijl maar volledig los, geen kunststof luchtkanalen voor de kachel onder de stoelen door en nog wel tig dingetjes..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 21:20 #752803 door Anjo van den Akker

AvdAkker;86727 schreef : geen zin in gehad om het af te maken

en dat wordt wel het grote verschil tussen de rode en deze, er zijn nogal wat dingetjes wat ik nog wel eens af zou maken aan de rode... ik weet nu hoe het moet en hoef niet te kutten of uit te vogelen hoe of wat, dus no shortcuts en ik ga voor een volledig chique, goed en afgemaakt resultaat!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 21:23 #752804 door Anjo van den Akker
ohja, heb bij terberg vorige week nog een tipje gekregen om die rare deuken enzo uit het leer te krijgen, door hier met beleid een warme fohn overheen te laten blazen, en zoals ge ziet, het werkt! het leek wel magie:) ik durfde echter niet langer te fohnen om het weer perfect strak te krijgen, je zag dat het leer direct uitdroogde. dit weekend nog gaat de hele zooi in de leather conditioner en een week later nog een keer de fohn eroverheen en dan nog maar een keer in de leather conditioner:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC