show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 17:21 #739301 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
inmiddels ben ik erachter dat de veerbladrubbers identiek zijn aan die van de daf 66,

en de complete achterwielophanging incl dat stangetje is qua rubbers weer identiek aan volvo 66.

via dafhobby heb ik dat gevonden, en ze gaan de 2 kleine rubbertjes nog bestellen voor me. duur pakketje....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 17:57 #739309 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Ik heb hier nog wel een setje Rancho Ad-a-Leave veren voor een Jeep Wrangler liggen.

Als je die monteert is er van body-roll gegarandeerd geen sprake meer :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 18:03 #739310 door Anjo van den Akker
ik heb eens wat meer constructietechnisch naar de achterwielophanging gekeken, ik wilde eerst over de volle lengte een tweetal bladveertjes tegen elkaar aan schroeven,

a maak je dan je achterkant veel te springerig, en das levusgevaarlich!
b vooral de voorste bladveerophangpunten krijgen dan superzwaar op hun donder, en dat is redelijk lastig om te verstevigen.

liever wat kleinere extra bladveren dus, stukkie wegslijpen van een setje originele veren en klaar. dat, een stabilisatorstang achter, stijvere schokbrekers zonder hulpveren, en een schokbrekerpootbrug, zou in principe al heel erg helpen. waar ik nog voor aan het kijken ben is om die schokbrekerpootbrug in een driehoek te laten lopen, om midden boven de achteras de vloer te verstevigen, en daar van onderaf een tweetal extra schokdempertjes (zo breed mogelijk en schuin naar buiten) te plaatsen. dat neemt ook al gigaveel bodyroll op.

op de eerste plaats is dit een daily driver, en op de tweede plaats pas een drifter. modificaties gaan er zeker komen, maar voor normala weggebruik moet het nog gewoon legaal zijn. daarom liever 4 concepten en 1 correcte uitvoering, als 1x beunknalermaarvanallestegenaan en je eige vervolgens om een boom heen vouwen doordat je achterwielen van de grond af komen, dan duurt het maar wat langer..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 18:34 #739313 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Zijn tijgerballen/balansballen van nieveau plus dan niet iets voor je? Als je dagelijk rijdt maar half opgepompt en als je wilt gaan driften met een druk op de knop (als je een kleine compressor aansluit) veel harder. Kunt er 1 of 2 per bladveer/kant monteren.

Je kunt natuurlijk ook voor een andere oplossing gaan en 2 nieuwe veren naar wens laten maken.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 18:42 #739314 door Anjo van den Akker
ja zo kunnen ja, maar ik ga niet met 2 van die foeilelijke oranje ballen op m'n veren rijden:D

hoe zat het ook alweer met airride? dergelijke systemen waren al illigaal verklaard in nl toch?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 21:55 #739389 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;77693 schreef : dergelijke systemen waren al illigaal verklaard in nl toch?

Als jij er interesse in hebt waarschijnlijk wel ja:humor:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 22:01 #739392 door Anjo van den Akker
nounounou:lol:

kijk, ik verander gerust dingen aan m'n waggi, ook dit model auto barst van de fouten, maar veranderingen (ook qua motorvermogen/wegligging etc.) gaan bij mij niet ten koste van de veiligheid, daarom duurt het uitdenken wat langer anders was ik allang klaar:yeah:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 22:06 #739395 door 16673-dummy

AvdAkker;77772 schreef : gaan bij mij niet ten koste van de veiligheid,

Nee, daar heb je je rijstijl al voor:halo::humor:

Maargoed, dat was 't rijtje standaard complimenten alweer. Prachtig dat jij die 340 op en top maakt terwijl je in de Golfjes-met-oliewalm-doelgroep hoort. Iedere jonge 340-rijder valt daarin trouwens.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 22:10 #739397 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Pardon? Ik zou toch liever dergelijke uitspraken bannen uit een Volvo-forum! GOLF? Dat is een scheldwoord! Vooral in combinatie met jongeren. En dan zeker als hetgeen wat achter het stuur zit een petje draagt! En dan al helemaal is diegene een poging doet om de zijkant uit je 360 te rijden! :@

Gelukkig zijn er mensen die zelf opletten en het asociaal rijgedrag van een ander op tijd inschatten. Anders had mijn 360 een iets andere vorm gekregen vanavond.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2008 22:12 #739399 door 16673-dummy

Kevin;77777 schreef : Gelukkig zijn er mensen die zelf opletten en het asociaal rijgedrag van een ander op tijd inschatten. Anders had mijn 360 een iets andere vorm gekregen vanavond.

Man, waarom dacht je dat ik een tweede claxon en mistlampen op de 343 gezet heb?

Gekken, die opgeleukte-dinky-toys-rijders:woei:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC