anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en de complete achterwielophanging incl dat stangetje is qua rubbers weer identiek aan volvo 66.
via dafhobby heb ik dat gevonden, en ze gaan de 2 kleine rubbertjes nog bestellen voor me. duur pakketje....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je die monteert is er van body-roll gegarandeerd geen sprake meer

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
a maak je dan je achterkant veel te springerig, en das levusgevaarlich!
b vooral de voorste bladveerophangpunten krijgen dan superzwaar op hun donder, en dat is redelijk lastig om te verstevigen.
liever wat kleinere extra bladveren dus, stukkie wegslijpen van een setje originele veren en klaar. dat, een stabilisatorstang achter, stijvere schokbrekers zonder hulpveren, en een schokbrekerpootbrug, zou in principe al heel erg helpen. waar ik nog voor aan het kijken ben is om die schokbrekerpootbrug in een driehoek te laten lopen, om midden boven de achteras de vloer te verstevigen, en daar van onderaf een tweetal extra schokdempertjes (zo breed mogelijk en schuin naar buiten) te plaatsen. dat neemt ook al gigaveel bodyroll op.
op de eerste plaats is dit een daily driver, en op de tweede plaats pas een drifter. modificaties gaan er zeker komen, maar voor normala weggebruik moet het nog gewoon legaal zijn. daarom liever 4 concepten en 1 correcte uitvoering, als 1x beunknalermaarvanallestegenaan en je eige vervolgens om een boom heen vouwen doordat je achterwielen van de grond af komen, dan duurt het maar wat langer..
- V300 register
- Verbannen
-
Je kunt natuurlijk ook voor een andere oplossing gaan en 2 nieuwe veren naar wens laten maken.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hoe zat het ook alweer met airride? dergelijke systemen waren al illigaal verklaard in nl toch?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;77693 schreef : dergelijke systemen waren al illigaal verklaard in nl toch?
Als jij er interesse in hebt waarschijnlijk wel ja:humor:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kijk, ik verander gerust dingen aan m'n waggi, ook dit model auto barst van de fouten, maar veranderingen (ook qua motorvermogen/wegligging etc.) gaan bij mij niet ten koste van de veiligheid, daarom duurt het uitdenken wat langer anders was ik allang klaar:yeah:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;77772 schreef : gaan bij mij niet ten koste van de veiligheid,
Nee, daar heb je je rijstijl al voor:halo::humor:
Maargoed, dat was 't rijtje standaard complimenten alweer. Prachtig dat jij die 340 op en top maakt terwijl je in de Golfjes-met-oliewalm-doelgroep hoort. Iedere jonge 340-rijder valt daarin trouwens.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Gelukkig zijn er mensen die zelf opletten en het asociaal rijgedrag van een ander op tijd inschatten. Anders had mijn 360 een iets andere vorm gekregen vanavond.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Kevin;77777 schreef : Gelukkig zijn er mensen die zelf opletten en het asociaal rijgedrag van een ander op tijd inschatten. Anders had mijn 360 een iets andere vorm gekregen vanavond.
Man, waarom dacht je dat ik een tweede claxon en mistlampen op de 343 gezet heb?
Gekken, die opgeleukte-dinky-toys-rijders:woei: