show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2008 21:50 #735538 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
zoals wellicht al bekend is gebruikt m'n pa de auto doordeweeks met woon/werk verkeer, 5 km verderop. vandaag stapte hij smiddags de auto in en werd opgewacht door een buurtbewoner, die toch wel benieuwd was naar van wie de wagen was, de man bekende zelfs dat hij vroeger een 340 gehad heeft "maar zo'n mooie, zit zelfs een leren interieur in!" waren de woorden van die man:D achteraf bleek dat de man zijn 340 vario wegdeed omdat de vario herrie begon te maken en het verbruik toenam, aiaiai als ze eens wisten hoe relatief makkelijk dat allemaal te repareren is!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2008 15:36 #735816 door Anjo van den Akker
vanmiddag begonnen met een tripje naar de automaterialenzaak voor een rotor en verdelerkap. naar de locale garage gescheurd, boel omgebouwd en de co snorkel erin.

hij begon gelijk al een stukje zuiniger, van 5% naar 3.5%. maar dit keer viel het mengsel wel armer te zetten. ik kwam zelfs op 0,003% co! dat is natuurlijk een beetje t? dus ik heb hem strak op 0,8 stationair afgesteld en bij 2500 toeren nagesteld. hij loopt nou perfect en het blok ligt stabiel op z'n rubbers! schudden is er volledig uit en hij trekt nu nog beter!

heb toen de boel volgetankt en ben daarna 120km gaan rijden opoe stijl, ik heb de 2e trap geenenkele keer open gehad! traject bestond uit 20 km 60 en 50 wegen, 35 km snelweg en 45 km 80 wegen. daarna ben ik weer gaan tanken. er ging 7,8 liter in, wat een gemiddelde opbrengt van 1 op 15!!!

hele verhaal verrot gelopen motor is nu de wereld uit, dit blok is in dezelfde staat als de vorige:) er ligt hier nog een spruitstukkensetje en een carburateurtje, daar ga ik me deze winter nog maar op uitleven.

volgende projectjes zijn de elektrische en verwarmde spiegels, centrale portiervergrendeling, elektrische ramen en het volledig uitgebreide middenconsole paneeltje.

maar tussendoor ook nog een nieuwe tv...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2008 15:54 #735819 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;74048 schreef : ...1 op 15!!!

Zie je wel: een gezonde vario is best zuinig. Credits dat je voor perfectie gaat!:y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2008 18:50 #735833 door V300 register

AvdAkker;74048 schreef : vanmiddag begonnen met een tripje naar de automaterialenzaak voor een rotor en verdelerkap. naar de locale garage gescheurd, boel omgebouwd en de co snorkel erin.

hij begon gelijk al een stukje zuiniger, van 5% naar 3.5%. maar dit keer viel het mengsel wel armer te zetten. ik kwam zelfs op 0,003% co! dat is natuurlijk een beetje t? dus ik heb hem strak op 0,8 stationair afgesteld en bij 2500 toeren nagesteld. hij loopt nou perfect en het blok ligt stabiel op z'n rubbers! schudden is er volledig uit en hij trekt nu nog beter!

heb toen de boel volgetankt en ben daarna 120km gaan rijden opoe stijl, ik heb de 2e trap geenenkele keer open gehad! traject bestond uit 20 km 60 en 50 wegen, 35 km snelweg en 45 km 80 wegen. daarna ben ik weer gaan tanken. er ging 7,8 liter in, wat een gemiddelde opbrengt van 1 op 15!!!

hele verhaal verrot gelopen motor is nu de wereld uit, dit blok is in dezelfde staat als de vorige:) er ligt hier nog een spruitstukkensetje en een carburateurtje, daar ga ik me deze winter nog maar op uitleven.

volgende projectjes zijn de elektrische en verwarmde spiegels, centrale portiervergrendeling, elektrische ramen en het volledig uitgebreide middenconsole paneeltje.

maar tussendoor ook nog een nieuwe tv...

Goede zaak dat dit blokje zo netjes loopt dan! Heb je die spiegels en dat paneeltje al dan? Ik heb mijn middenconsole van de week lekker volgebouwd met originele metertjes. De spiegels heb ik inmiddels ook thuis, maar omdat het engelse zijn is het best een prulwerk.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2008 19:18 #735838 door Anjo van den Akker
paneeltje heb ik ja! 2 paneeltjes zelfs, moet het een en ander even verbouwen:) ook ga ik std spiegels ombouwen icm 440 spiegels, het elektrische spiegel gedeelte is identiek. spiegelverwarming is universeel en word er ook gelijk in gemaakt. moet nu nog uitvogelen hoe ik het motortje ga bevestigen in het spiegelhuis en dat soort toestanden. bedrading is een makkie, 3 draadjes per spiegel (en ik weet precies wat er gebeurd als je dat verwisseld:+) en 2 voor de spiegelverwarming.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2008 21:28 #735850 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
ik reed niet zo hard..lekker op mijn gemakkie

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 22:24 #736451 door Anjo van den Akker
en gelijk heb je, waarschijnlijk heb jij dan ook toen niet gevlogen! wonder boven worden heeft geenenkel wielophanging of chassis deel schade overgehouden aan die ongemarkeerde drempel (focking schans!!!) net de auto weer volledig van onderaf geinspecteerd op de brug bij terberg..
viel niets aan op te merken enkel een molycote spugende homokineetkoppeling (boeiend, zit bij de te reviseren onderdelen:+)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2008 10:23 #736883 door V300 register
ja dat was een drempeltje vlak voor die pilaren (oude poort van landgoed sion) toch??

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2008 21:47 #736946 door Anjo van den Akker
dat heuveltje was bij mij ook n?t alle 4 de wielen los..

je had een stukje 30 zone met om de 50 meter een drempel, toen kreeg je een mooi bord einde 30 zone waarop ik plankgas gaf en toen kreeg ik ineens uit het niets die schans voor m'n kiezen, volgens niels (die dat ding ook niet zag) was het een uitrit van een huis oid.. daarna kreeg je nog een keer een bocht naar links

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2008 22:50 #737114 door V300 register
Nu het licht is zie ik het pas: het was een kruising. (Zie de link, de mr. Tuningstraat en de Tiendweg in Naaldwijk) maps.google.nl/maps/mm?ie=UTF8&t=h&hl=nl...000804,0.001727&z=19

Alle drempels in die straat waren keurig gemarkeerd, behalve deze lullige uitritconstructie. Au.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC