show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 20:13 #737237 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
de stapel onderdelen word steeds groter, moet toch echt binnenkort al wat gaan doen, voor de kerst de deuren volledig elektrisch hebben is iig de eerste doelstelling. heb deze week al 38 werkuren op 3 dagen staan dus dat schiet ook aardig op, ben wel bekaf maarja je moet er wat voor over hebben..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 20:28 #737243 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Let wel op jezelf. Jij gaat toch echt v??r. Die auto kan wachten. Als je straks met een burn-out op de bank ligt, ga je alleen maar nadenken over hoe de zaken waren gelopen als je wat rustiger aan had gedaan.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 20:36 #737248 door Anjo van den Akker
een burnout is wel het laatste waar ik me druk om maak en met deze weeromstandigheden vind ik het alleen maar leuker om lange dagen te maken, anders zit ik toch maar binnen, en daar verdien ik niets.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 21:19 #737424 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
ik werk als vrachtwagenchauffeur(nee,ik rij mijn eigen auto niet total los)zo'n 60 a 70 uur per week...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 22:20 #737441 door Anjo van den Akker
als ik bij een matrassenfabriek werk als beddentester wil ik ook gerust 168 uur in een week werken hoor, totaal geen probleem. als ik thuiskom ben ik fysiek vrijwel uitgeput, fitniss extra heb ik totaal niet nodig. daar het bij chauffeur zijn vooral gaat om mentale conditie en volhouden, moet ik de hele dag met m'n hoofd erbij zijn, en met pure spierkracht m'n werk doen, ter indicatie, wel eens een band van je vrachtwagen gewisseld? ik monteer er minstens 60 per week a *100kg per stuk (*verschilt per band) en van een multitorquesleutel word geen gebruik gemaakt, puur een overheadkraan om je chassis op te hijsen en spierkracht om de banden tegen de as aan te drukken over de wielbouten heen! dan hebben we nog de hydrauliek (tot sleutel 65 voor de nippels) wat kracht uit je hele bovenlichaam eist. het leidingen leggen, de elektra, storingzoeken etc etc etc. 't is een behoorlijk uitdagende baan, zeker op het niveau waarop ik wil presteren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 12:46 #737838 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;75744 schreef : als ik bij een matrassenfabriek werk als beddentester wil ik ook gerust 168 uur in een week werken hoor, totaal geen probleem. als ik thuiskom ben ik fysiek vrijwel uitgeput, fitniss extra heb ik totaal niet nodig. daar het bij chauffeur zijn vooral gaat om mentale conditie en volhouden, moet ik de hele dag met m'n hoofd erbij zijn, en met pure spierkracht m'n werk doen, ter indicatie, wel eens een band van je vrachtwagen gewisseld? ik monteer er minstens 60 per week a *100kg per stuk (*verschilt per band) en van een multitorquesleutel word geen gebruik gemaakt, puur een overheadkraan om je chassis op te hijsen en spierkracht om de banden tegen de as aan te drukken over de wielbouten heen! dan hebben we nog de hydrauliek (tot sleutel 65 voor de nippels) wat kracht uit je hele bovenlichaam eist. het leidingen leggen, de elektra, storingzoeken etc etc etc. 't is een behoorlijk uitdagende baan, zeker op het niveau waarop ik wil presteren.

Je bent vrachtwagenmonteur dus?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2008 13:24 #737851 door V300 register
@ terberg!

Dat vooruit plannen ken ik wel ja. Ik hoop nu voor het eind van het jaar mn 343 lopend te hebben met de 16v (nog niet klaar ofzo, enkel lopend), de 340 voorzien van een dieselblokkie en Electrische spiegels/ramen in mn 360...

Toch n verschil trouwens...een 1.4 turbo ipv een V8 smallblock. Maar zeker zo leuk:+. n V8 maakt het ook meteen zo'n vrachtwagen:+

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 20:57 #737930 door Anjo van den Akker
jep erik, maar dan moet ik wel nadrukkelijk zeggen dat het bouwen van vrachtwagens heel wat anders is dan vrachtwagenmonteur.

de vrachtwagenmonteurs die bij terberg in de garage bezig zijn houden zich vooral bezig met apk beurtjes, koppellingen uitwisselen, versnellingsbakken uitwisselen en aandrijfassen/klokken/ratio kasten vervangen.

@ paul idd is het heeel wat anders, maar makkelijker als die 1.4T kun je het niet krijgen. frits heeft heeeel veel werk verricht. ik ga het in 1e instantie 1 op 1 inbouwen, waarna ik later ga bekijken of ik nog dingen anders wil of dingen wil toevoegen/aanpassen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 21:52 #738386 door Anjo van den Akker
vanavond nog aan het stoeien geweest met de 2e set bladveren, heb de rubbers eruit gedrukt (viel me behoorlijk mee trouwens!) en de maten opgenomen. verder wilde ik gaan beginnen met het lichtjes afdraaien van de remtrommels achter, totdat ik me bedacht dat ik dat beter kan staalstralen bij terberg:) daarna zwart verven met hittebestendige verf.

ik heb er even over door zitten denken en ik merkte bij het eruit persen van de kleinere rubbers van het losse spoorstangetje wat rechtsachter zit dat ik toch maar niet voor delrin bussen ga bij de achteras. er MOET een tordeer mogelijkheid zijn bij deze verbinding ivm inveren van de as, anders druk je je bladveerophanging van het chassis naar de kl*te. delrin kan niet torderen en is daarom onbruikbaar. al maak ik de boel met delrin dan heb ik zelfs het risico dat bij een heftige kuil in de weg de achterophanging op ingeveerd blijft hangen, waardoor de auto tijdelijk verlaagd is zeg maar. ik ga van de week zoeken naar een leverancier voor de rubbers, eerst bij volvo/*dafhobby e.d. proberen voor de rubbers (*bladveerrubbers achter hadden een daf logo + nummer erin staan) en anders bij een universele rubbertjes boer.

qua stijfheid blijft dus over dubbelle bladveren & gele koni's, ik heb nog ff zitten ouwehoeren met m'n pa en die zei dat ik de bladveren niet t? lang moest gaan houden, om het "spring" effect tegen te gaan (levusgevaarlich). maar een stukje van 15 cm buiten de ophangplaat (totale lengte 2e bladveer ca 50 cm) moet kunnen.

dan is er nog de bodyroll achter, ik ga een stabilisatorstang zelf fabriceren of een bestaande ombouwen om dat ook grotendeels te verhelpen.

het langverwachte pakketje uit deutschland is ook binnen, nu dus snel de rubbers regelen en dan trek ik de rest van de achteras uit elkaar. alle verdere onderdelen heb ik hier al liggen dus de kosten zijn al gemaakt.

brandstoftank wacht ik ff mee, ivm de ombouw naar r5gtt heeft frits daar wat aanpassingen aan gemaakt, en dat wil ik eerst even afkijken. de nieuwe brandstoftank blijft dus nog even lekker stof happen in de schuur.

van de week dus aan het stralen en een beginnetje maken met het (of gelijk afmaken) reviseren van de homokineten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 11:52 #739223 door V300 register
h?.. nog een onderdeel waar nog DAF logo's op staan.

van de EMVK's wist ik het, hiervan nog niet :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC