anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;75744 schreef : als ik bij een matrassenfabriek werk als beddentester wil ik ook gerust 168 uur in een week werken hoor, totaal geen probleem. als ik thuiskom ben ik fysiek vrijwel uitgeput, fitniss extra heb ik totaal niet nodig. daar het bij chauffeur zijn vooral gaat om mentale conditie en volhouden, moet ik de hele dag met m'n hoofd erbij zijn, en met pure spierkracht m'n werk doen, ter indicatie, wel eens een band van je vrachtwagen gewisseld? ik monteer er minstens 60 per week a *100kg per stuk (*verschilt per band) en van een multitorquesleutel word geen gebruik gemaakt, puur een overheadkraan om je chassis op te hijsen en spierkracht om de banden tegen de as aan te drukken over de wielbouten heen! dan hebben we nog de hydrauliek (tot sleutel 65 voor de nippels) wat kracht uit je hele bovenlichaam eist. het leidingen leggen, de elektra, storingzoeken etc etc etc. 't is een behoorlijk uitdagende baan, zeker op het niveau waarop ik wil presteren.
Je bent vrachtwagenmonteur dus?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat vooruit plannen ken ik wel ja. Ik hoop nu voor het eind van het jaar mn 343 lopend te hebben met de 16v (nog niet klaar ofzo, enkel lopend), de 340 voorzien van een dieselblokkie en Electrische spiegels/ramen in mn 360...
Toch n verschil trouwens...een 1.4 turbo ipv een V8 smallblock. Maar zeker zo leuk:+. n V8 maakt het ook meteen zo'n vrachtwagen:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de vrachtwagenmonteurs die bij terberg in de garage bezig zijn houden zich vooral bezig met apk beurtjes, koppellingen uitwisselen, versnellingsbakken uitwisselen en aandrijfassen/klokken/ratio kasten vervangen.
@ paul idd is het heeel wat anders, maar makkelijker als die 1.4T kun je het niet krijgen. frits heeft heeeel veel werk verricht. ik ga het in 1e instantie 1 op 1 inbouwen, waarna ik later ga bekijken of ik nog dingen anders wil of dingen wil toevoegen/aanpassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb er even over door zitten denken en ik merkte bij het eruit persen van de kleinere rubbers van het losse spoorstangetje wat rechtsachter zit dat ik toch maar niet voor delrin bussen ga bij de achteras. er MOET een tordeer mogelijkheid zijn bij deze verbinding ivm inveren van de as, anders druk je je bladveerophanging van het chassis naar de kl*te. delrin kan niet torderen en is daarom onbruikbaar. al maak ik de boel met delrin dan heb ik zelfs het risico dat bij een heftige kuil in de weg de achterophanging op ingeveerd blijft hangen, waardoor de auto tijdelijk verlaagd is zeg maar. ik ga van de week zoeken naar een leverancier voor de rubbers, eerst bij volvo/*dafhobby e.d. proberen voor de rubbers (*bladveerrubbers achter hadden een daf logo + nummer erin staan) en anders bij een universele rubbertjes boer.
qua stijfheid blijft dus over dubbelle bladveren & gele koni's, ik heb nog ff zitten ouwehoeren met m'n pa en die zei dat ik de bladveren niet t? lang moest gaan houden, om het "spring" effect tegen te gaan (levusgevaarlich). maar een stukje van 15 cm buiten de ophangplaat (totale lengte 2e bladveer ca 50 cm) moet kunnen.
dan is er nog de bodyroll achter, ik ga een stabilisatorstang zelf fabriceren of een bestaande ombouwen om dat ook grotendeels te verhelpen.
het langverwachte pakketje uit deutschland is ook binnen, nu dus snel de rubbers regelen en dan trek ik de rest van de achteras uit elkaar. alle verdere onderdelen heb ik hier al liggen dus de kosten zijn al gemaakt.
brandstoftank wacht ik ff mee, ivm de ombouw naar r5gtt heeft frits daar wat aanpassingen aan gemaakt, en dat wil ik eerst even afkijken. de nieuwe brandstoftank blijft dus nog even lekker stof happen in de schuur.
van de week dus aan het stralen en een beginnetje maken met het (of gelijk afmaken) reviseren van de homokineten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
van de EMVK's wist ik het, hiervan nog niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.