Volvo 360 GLE '86
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hoe zit dat nu met jouw koni's, heb je die wel ingesteld voordat je ze monteerde of heb je ze gewoon vanuit de doos er onder geknald?bodejodel;38388 schreef : Heb je de Koni's wel goed ingesteld?
Op de slapste stand zijn ze niet veel stugger dan originele dempers.
Als je ze op de strakste stand zet ga je echt stuiteren... Scheelt nogal dus...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Heb inmiddels ook de Koni's voor de voorzijde binnen, deze gaan er binnenkort onder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Wat betreft de Koni voordempers; da's minder mooi. ??n van de beide dempers is niet goed. Blijft maar doordraaien en maakt een soort schrapend geluid. Zojuist een mailtje naar Efka, de importeur van Koni, gestuurd. Hopen dat zij iets voor mij kunnen betekenen. I'll keep you informed.
Als laatste goed nieuws: Elk moment kunnen de verlagingsblokken bezorgd worden. Erik Buijs heeft blokken met verschillende diktes gemaakt en hij was bereid om de 3cm blokken aan mij af te staan, waarvoor mijn grote dank:worship:
Zodra de Koni's weer goed zijn, ga ik ermee bezig.
Frustrerend, als je alle onderdelen binnen hebt maar nog niet van start kunt:(
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Ten eerste heb ik vorige week de verlagingsblokken voor de achterkant ontvangen van Erik. Hier en ik heel content mee, daar ik echt niet wist hoe ik ze zelf zo mooi zou kunnen krijgen, met centreerpennetje en lasserij enzo... Zo zien ze eruit:
Eigenlijk zoals ik me al had voorgesteld. Kan ik ze nu al tectyleren, of kan ik dit ook doen vlak voordat ik ze onder de auto friemel?
Ook nieuws wat betreft de Koni's. Efka gemaild. Zij konden mij niet helpen, omdat de levenslange garantie enkel geldt voor de eerste eigenaar en v??r de eerste montage. M.a.w. daar heb je dus helemaal niks aan, dan kun je op elk product wel levenslange garantie geven. Ze verwezen me door naar het Suspension Centre, wat Koni's reviseert. Best interessant bedrijf, volgens hun website. SC heb ik gemaild met de vraag aan welke kosten ik ongeveer moet denken bij het reviseren van mijn Koni's, maar helaas geen antwoord op gehad.
Toch zat het me dwars dat ik er eerst wel in geslaagd was ze te verstellen en nu niet meer. Daarom ben ik er vanavond in alle rust nog eens voor gaan zitten. Eerst ff de boel vetvrij gemaakt omdat mn klauwen anders geen grip hebben. Daarna voorzichtig en met weinig kracht gaan draaien. Op een bepaald moment voelde ik wel dat ie in dat gaatje voor het verstellen viel, goed teken dus. Echter was het voorheen zo, dat als ik hem naar beneden drukte om hem in het gaatje te houden, en dan links of rechtsom draaien, het ding schurende geluiden begon te maken en de hardheid niet te veranderen was. Het klonk alsof er een onderdeel binnenin los zat.
Nu viel het binnenste deel dus weer in het verstel-palletje, maar ben ik niet hard gaan drukken. Nadat ik voelde dat ie in het palletje viel, heel voorzichtig gaan draaien, zonder de demper naar beneden te drukken. ?t voil
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Anyhow, wat ik nog had geschreven:
De Koni's zijn inmiddels dus ingesteld en verlaging zal z.s.m. plaatsvinden, wanneer ik tijd heb;)
Dit is overigens een foto van de Koni's:
Verder heb ik ook nog winterbanden op stalen velgen gekocht, van Hooftman. Niels was zo aardig ze voor mij op te pikken en mee te nemen naar de beurs:)
Zeer goede banden met 7-8mm profiel en geen beschadigingen. Erg blij mee. Waar ik minder blij mee was, was de verf die ik gebruikte om de velgen weer mooi zwart te maken. Rommel, dus het zag er niet uit. Mijn vriendin was boos omdat ze ze afgrijselijk vindt. Daarom maar besloten de Pollux LMV erop te leggen. Morgen klaar.
Ik houd jullie op de hoogte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Nouja fortuin, in v300 termen dan :]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
(buitenkant van zo'n ding kun je het beste een laagje zinkspray en daarna zwarte autolak geven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;40636 schreef : mooi blokje! hoezo tectyleren, dat hoeft alleen aan de binnenkant...
(buitenkant van zo'n ding kun je het beste een laagje zinkspray en daarna zwarte autolak geven
In principe is tectyleren nooit weg.
Overigenskrijg je de binnenkant niet meer getectyleerd: hij is helemaal rondom afgelast. Dus ook water en luchtdicht. Die roest dus sowieso niet meer van binnenuit.
Ik heb ze al opgespoten met twee verschillende lagen zinkspray.
Gooi er nog een laagjetectyl over en je hebt 2 voordelen:
- 't roest zomaar niet meer
- het metaal glijd veel moeilijker over elkaar = veiliger.
Ik zou de tectyl dan wel eerst laten drogen voordat je de boel monteerd anders zitten je handen onder en heb je kans dat een gedeelte van de tectyl er weer af ligt voordat je ze hebt gemonteerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.