Volvo 360 GLE '86
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ik weet niet of je ook de veer moet ontspannen... zou kunnen dat dat niet hoeft.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb ze nog niet echt goed kunnen uitproberen. Hij likt wat sneller en stakker te dempen, wat minder comfortabel maar het voelt wel sportiever. Hoop binnenkort de Koni's voor de voorzijde te krijgen. Ik neem aan dat je het effect van de Koni's aan de voorzijde meer merkt dan aan de achterzijde?
Verder nog geprobeerd om de middendemper van de uitlaat te vervangen voor een enkele buis. Ik had een mooie RVS buis gekocht, precies op maat gemaakt en met zo'n driehoek-montageplaat erop, voor aan de motorzijde. Bij die buis zat ook de S-bocht, dus helemaal compleet.
Toen ik echter onder de auto lag, werd ik er weer pijnlijk aan herrinnerd dat de vorige eigenaar de uitlaat bij de KwikFit heeft laten vervangen: ze hebben lekker geknoeid. Ze hebben de driehoekige montageplaat van het voorste deel van de uitlaat afgeslepen en er een buis over geschoven die de koppeling vormt tussen het voorste en het middelste stuk van de uitlaat. Onbegrijpelijk. Als ze bij de kwikfit niets passends hebben liggen, knoeien ze net zo lang met de auto totdat het wel past. Ik snap het echt niet. Dit betekend dus dat ik op zoek moet gaan naar het voorste deel(?) van de uitlaat.
Wie heeft er wat?

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
antiekeradio;38210 schreef : achterremmen horen niet te blokkeren. daar zit als het goed is een speciale drukbegrenzer voor ingebouwd.
die zit dus nu waarschijnlijk vast.
En hoe heet die speciale drukbegrenzer? Ik kan dat woord niet vinden in de vraagbaak. Wel 'drukstang', is dat het? En kun je zoiets verhelpen, of moet er iets nieuws in. Of is een beetje WD40 genoeg?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
variomagic;38376 schreef : Taatslagers kosten iets van 8 euro het setje dus niet slim om die van je oude veerpoot over te nemen...
Tja, ik heb geen idee wat dat voor dingen zijn:S
Ik heb even gekeken in de vraagbaak, maar daar komt het woord 'taatslager' niet voor. Ik kijk in het werkplaatshandboek van na '85, daar staat alles afgebeeld op pagina 551. Is het nummertje 10, 'bal bearing', of nummertje 11, 'bushing'? Ik denk nummer 10.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Heb je de Koni's wel goed ingesteld?Doeke Dobma;38368 schreef : Ik heb ze nog niet echt goed kunnen uitproberen. Hij likt wat sneller en stakker te dempen, wat minder comfortabel maar het voelt wel sportiever. Hoop binnenkort de Koni's voor de voorzijde te krijgen. Ik neem aan dat je het effect van de Koni's aan de voorzijde meer merkt dan aan de achterzijde?
Op de slapste stand zijn ze niet veel stugger dan originele dempers.
Als je ze op de strakste stand zet ga je echt stuiteren... Scheelt nogal dus...
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;38381 schreef : Tja, ik heb geen idee wat dat voor dingen zijn:S
Ik heb even gekeken in de vraagbaak, maar daar komt het woord 'taatslager' niet voor. Ik kijk in het werkplaatshandboek van na '85, daar staat alles afgebeeld op pagina 551. Is het nummertje 10, 'bal bearing', of nummertje 11, 'bushing'? Ik denk nummer 10.
Dutchie;38309 schreef : Taatslagers zijn die dingen bovenop de veerpoot, het scharnierpunt tussen veerpoot en carosserie. Toch?
:no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-