show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2007 22:39 #686862 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Ik moet dat ook nog doen, maar ik heb gehoord dat de veerpoot er dan wel onderuit moet. En je moet ze niet tweedehands gebruiken, maar gewoon ff nieuw halen voor een paar euro.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2007 05:30 #686878 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
je moet inderdaad weer de hele veerpoot eronderuit halen.

ik weet niet of je ook de veer moet ontspannen... zou kunnen dat dat niet hoeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2007 18:54 #686914 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Vandaag weer even met de auto kunnen spelen. Open luchtfilter er weer in, en de Koni's vor de achterkant eronder. Vooral het verwijderen van de oude schokbrekers koste nogal wat tijd. De moeren aan de onderzijde van de oude schokdempers zaten nogal vast. Eentje kon ik met veel kracht nog loskrijgen, maar de andere (de linker) moest ik eraf slijpen, geen beweging in te krijgen. De rubbers waarin de schokdempers vast zaten heb ik er af moeten snijden. Ik kreeg ze niet los en ze bestonden uit 1 deel. De Koni's zaten er zomaar onder. Wel even gokken hoe hard je de moeren moet aandraaien, maar op gevoel wel goed gedaan, denk ik. Het viel mij trouwens op dat de Koni's qua lengte veel korter waren dan de originele schokdempers, kan dat?
Ik heb ze nog niet echt goed kunnen uitproberen. Hij likt wat sneller en stakker te dempen, wat minder comfortabel maar het voelt wel sportiever. Hoop binnenkort de Koni's voor de voorzijde te krijgen. Ik neem aan dat je het effect van de Koni's aan de voorzijde meer merkt dan aan de achterzijde?

Verder nog geprobeerd om de middendemper van de uitlaat te vervangen voor een enkele buis. Ik had een mooie RVS buis gekocht, precies op maat gemaakt en met zo'n driehoek-montageplaat erop, voor aan de motorzijde. Bij die buis zat ook de S-bocht, dus helemaal compleet.
Toen ik echter onder de auto lag, werd ik er weer pijnlijk aan herrinnerd dat de vorige eigenaar de uitlaat bij de KwikFit heeft laten vervangen: ze hebben lekker geknoeid. Ze hebben de driehoekige montageplaat van het voorste deel van de uitlaat afgeslepen en er een buis over geschoven die de koppeling vormt tussen het voorste en het middelste stuk van de uitlaat. Onbegrijpelijk. Als ze bij de kwikfit niets passends hebben liggen, knoeien ze net zo lang met de auto totdat het wel past. Ik snap het echt niet. Dit betekend dus dat ik op zoek moet gaan naar het voorste deel(?) van de uitlaat.
Wie heeft er wat?:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2007 20:21 #686917 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86

antiekeradio;38210 schreef : achterremmen horen niet te blokkeren. daar zit als het goed is een speciale drukbegrenzer voor ingebouwd.

die zit dus nu waarschijnlijk vast.


En hoe heet die speciale drukbegrenzer? Ik kan dat woord niet vinden in de vraagbaak. Wel 'drukstang', is dat het? En kun je zoiets verhelpen, of moet er iets nieuws in. Of is een beetje WD40 genoeg?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2007 20:30 #686919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
remkrachtverdeler, die zit een cm of 30 onder je hoofdremcilinder. Gewoon vervangen dat ding. Blokkerende achterremmen is levensgevaarlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2007 21:18 #686922 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Taatslagers kosten iets van 8 euro het setje dus niet slim om die van je oude veerpoot over te nemen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2007 23:23 #686926 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86

variomagic;38376 schreef : Taatslagers kosten iets van 8 euro het setje dus niet slim om die van je oude veerpoot over te nemen...


Tja, ik heb geen idee wat dat voor dingen zijn:S
Ik heb even gekeken in de vraagbaak, maar daar komt het woord 'taatslager' niet voor. Ik kijk in het werkplaatshandboek van na '85, daar staat alles afgebeeld op pagina 551. Is het nummertje 10, 'bal bearing', of nummertje 11, 'bushing'? Ik denk nummer 10.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2007 12:10 #686933 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLE '86

Doeke Dobma;38368 schreef : Ik heb ze nog niet echt goed kunnen uitproberen. Hij likt wat sneller en stakker te dempen, wat minder comfortabel maar het voelt wel sportiever. Hoop binnenkort de Koni's voor de voorzijde te krijgen. Ik neem aan dat je het effect van de Koni's aan de voorzijde meer merkt dan aan de achterzijde?

Heb je de Koni's wel goed ingesteld?
Op de slapste stand zijn ze niet veel stugger dan originele dempers.
Als je ze op de strakste stand zet ga je echt stuiteren... Scheelt nogal dus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2007 16:41 #686947 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86

Doeke Dobma;38381 schreef : Tja, ik heb geen idee wat dat voor dingen zijn:S
Ik heb even gekeken in de vraagbaak, maar daar komt het woord 'taatslager' niet voor. Ik kijk in het werkplaatshandboek van na '85, daar staat alles afgebeeld op pagina 551. Is het nummertje 10, 'bal bearing', of nummertje 11, 'bushing'? Ik denk nummer 10.


Dutchie;38309 schreef : Taatslagers zijn die dingen bovenop de veerpoot, het scharnierpunt tussen veerpoot en carosserie. Toch?


:no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2007 19:42 #686956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
het zal in het onderdelenboek dan wel ball bearing heten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD