show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2007 13:18 #686989 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Ok, ik zal eerdaags die taatslagers/toplagers eens proberen te halen.
Wat betreft de remmerij. De remkrachtverdeler zou dus niet goed zijn, omdat met name het rechter achterwiel vrij snel blokkeert bij het remmen. Ik vind het alleen wel heel erg toevallig dat dit precies gebeurt is in de tijd dat de auto bij de garage stond. Hij heeft de linker veerpoot vervangen, dus hij is wel met de remmerij bezig geweest. Kan hij iets fout gedaan hebben? Kan het ook zijn dat er gewoon teveel remvloeistof in het reservoir zit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2007 14:07 #686990 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
De remklauw kun je, zonder dat je de remslang loshaalt, overzetten op de andere veerpoot. Heel waarschijnlijk wel, want anders moet je het systeem naderhand ontluchten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2007 15:32 #686992 door V300 register
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen was de hoofdremcilinder de oorzaak. Hij was inwendig in het voorste deel lek. Waardoor de druk in de voorzijde afnam tijdens remmen, zodoende gaat de achterzijde blokkeren.

Een nieuwe hoofdremcilinder en hij remde als nooit tevoren.

Dat kan ook nog dus... Lijkt me trouwens iets waarschijnlijker dan die remdrukverdeler. Zo'n hoofdremcilinder is echt een typisch kwaaltje :]

Teveel vloeistof kan niet. Het kan dus ook mogelijk zijn dat je voorste deel niet fatsoenlijk werkt, waardoor de achterzijde gaat blokkeren. Eerst maar eens ontluchten die hap!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2007 17:12 #686999 door Doeke Dobma (GAST)
Hij zei dat ie de andere remklauw er dus ook op had gezet. Hij moest ook ontluchten, zei hij. Misschien is dat niet goed gebeurd. Hoe kan ik hem zelf veilig ontluchten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2007 19:54 #687014 door V300 register
Als ie dus de remklauw niet overzette, heeft ie dan wel de remschijf en de remblokjes overgezet? Zo niet, heb je ook kans dat je 360 nu v??r ongelijkmatig remt.
Zo heb ik bij onze 360 ook de veerpoten incl. schijven overgezet, die nogal geroest waren. Deze heb ik eerst met de bijbehorende, halfversleten blokjes "schoongeremd" Daarna (??n middag) nieuwe blokjes erop en na verloop van tijd remde hij steeds beter. De klauwen heb ik dus wel overgezet.

(Bij mij lag de auto aan de voorzijde zo laag dan de banden de wielkasten aan de voorzijde-bovenin raakten, d'r zaten 340 veren in!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-10-2007 19:54 #687015 door V300 register
Eh, ontluchten, is dat hier al niet eens besproken?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2007 20:52 #687019 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLE '86
Ik heb nog een nieuwe (!) hoofdremcilinder/verdeler en een nieuwe bekrachtiger liggen mocht je deze nodig hebben. Die kunnen we eventueel via-via op de VKB wel van eigenaar laten verwisselen. Ik ben er zaterdag, jij zondag...

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2007 21:07 #687023 door Doeke Dobma (GAST)
Ik snap iets niet helemaal. Ik hoor rechtsachter blokkeren. Hoor duidelijk dat het geluid van rechts komt. Dat kan dan toch niet aan de remkrachtverdeler liggen, want die heeft slechts ??n leiding naar achteren. Dan zou links ook moeten blokkeren, toch?

Vandaag heb ik het op droog wegdek nog eens goed kunnen testen. Ik moest echt flink hard remmen om het rechterachterwiel te doen blokkeren. In dit geval had ik dus bijna geen last van, zo lijkt het me vrij normaal. Ben allang blij dat de voorzijde niet blokkeert:)
Maar komende winter wil ik naar Roemenie rijden, en de kans is groot dat daar winterse temperaturen heersen. Wil daar geen ellende van de remmen.

Ik moet er nog bij zeggen dat mijn rechterachterwiel wel het minste profiel heeft van de 4, beduidend minder dan links. Maar er komen nog winterbanden op.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2007 21:14 #687027 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLE '86
Hoe zijn de remvoeringen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2007 09:13 #687063 door V300 register
En hoe zit het met de handremhevel in de remtrommel, zit de rechterzijde vastgeroest, waardoor ie het wiel al een beetje afremt? m.a.w. draaien beide zijden soepeltjes rond?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC