Volvo 360 GLE '86
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Die verlagingsblokken komen me bekend voor

Je zegt dat de achterkant te slap is naar jouw mening.
In principe moet je dit in de vering gaan zoeken. De schokbrekers dempen alleen de veerbeweging (het woord zegt het al: schokdemping).
De bladveer; daarvoor zou je dus een stuggere moeten zoeken. Bijvoorbeeld een dubbele bladveer plaatsen. Dit is misschien goed voor de racerij, maar een "beetje" overkill voor dagelijks gebruik.
Een goede optie zou dus zijn: Koni's met hulpveren. Maar ja, die moeten maar net voor handen zijn.
Misschien kun je zelf wel op 1 of andere manier hulpveren maken?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
www.niveauplus.nl/producten/1302_hd_2_bl...erballen_hulpstukken
Deze waren ook te zien op de VKB. Stond een race 360 met een spiegel achter het achterwiel, zo kon je ze zien zitten (zonder onder de auto te kruipen)
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;45824 schreef : Ik bedoel deze dingen:
www.niveauplus.nl/producten/1302_hd_2_bl...erballen_hulpstukken
Deze waren ook te zien op de VKB. Stond een race 360 met een spiegel achter het achterwiel, zo kon je ze zien zitten (zonder onder de auto te kruipen)
Jammergenoeg zijn die krengen vrij duur. Als ik met niet vergis: 135 euro per paar?
Aan de andere kant: als ze hun werk goed doen, dan is het vaak al een stuk goedkoper dan een set goede verlagingsveren oid.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb geen ervaring met effectiviteit en duurzaamheid, maar de verhalen die ik heb gehoord lijken toch behoorlijk positief te zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Afgelopen herfst bracht ik mijn Pollux velgen met winterbanden daar ook naar toe. Dat koste me toen 30 euro. Aangezien op de open GLT velgen plaklood moet, had ik wel verwacht dat het ietsje duurder zou zijn. Kom ik ze ophalen... 60 euro. Jeetje, da's nogal veel geld. Voor dat geld had ik hem liever naar de Profile gebracht, in plaats van naar een onbekend achteraf zaakje. Toen ik vroeg waarom het het dubbele koste ten opzichte van de vorige keer keek ie me schouderophalend aan: Tja, de baas heeft dit bonnetje geschreven...
Nou flikker maar lekker op, volgende keer ga ik wel ergens anders heen.
Behalve dat... ben ik bang dat ik ze helemaal niet mooi vindt. Veel te klein. 14 velg met een badn met dikke wang... staat helemaal niet zo sportief, vrees ik. Er liggen trouwens 185/65/14 om.
Ik ga ze mooi spuiten, en vind ik het niks, dan verpats ik ze wel. Maar niet voor een grijpsstuiver, ik heb er inmiddels aardig in geinvesteerd.
Zelf ga ik dan op zoek naar een setje 16" ofzo. Waarom worden de R-velgen zoals de 850 en V70 hebben niet met steek 4x100 gemaakt?

- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;50749 schreef : Er liggen trouwens 185/65/14 om.
Origineel hoort er 185/60/14 op. :snif: