show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2008 19:53 #703671 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Scheelt toch bijna een centimeter Doeke! Volgens mij kunnen die dichte GLT'ers die dikke banden (optisch) veel beter hebben. Ik heb overigens 185/60 op deze pannekoeken liggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 19:54 #703672 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Oh dat is wel k*t, ik heb dus eigenlijk de verkeerde maat gekozen. De wang is dus 1cm hoger dan het origineel. Ik heb de maat bepaald aan de hand van mijn huidige winterbanden, die 175/70/14 zijn. Ze zijn even groot als de winterbanden. Heb nooit in het boekje gekeken, stom. Ach, betere wielkastvulling zo. En zo wijkt de teller ook minder af;) Maar dan nog, ik blijf ze te klein vinden.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 22:27 #704405 door Doeke Dobma (GAST)
De open GLT velgen liggen nog steeds ongespoten in het hok. Heb er nog geen tijd voor gehad. Misschien over een week wat meer tijd. Ondertussen blijf ik mij schuldig maken aan het kijken op marktplaats wat voor mooie 15 en 16 inch velgen er zijn... ik weet het echt nog niet.

Afgelopen week zijn er nieuwe voorremmen onder de GLE gekomen. Zowel schijven als blokken. De oude schijven, daarvan was 1 te dun, met minder dan 9 mm (min = 11,2mm) en beide waren ze verschillend qua ouderdom. De blokken waren ook verschillend qua dikte maar nog wel dik genoeg. Omdat de boel steeds heviger begon te trillen bij het remmen, heb ik besloten alles maar te vervangen.

Om een enigzins sportief karakter hierbij de nadruk te geven ben ik op zoek gegaan naar sportremmen, in de zin van geboorde of gegroefde remschijven en sportremblokken. Ik kwam verschillende soorten tegen, maar wat betreft de remblokken bleef er steeds dat ene merk en type in mijn hoofd hangen: de Ferodo DS2500. Remblokken voor straat en licht circuitgebruik. Schijnen erg goed te zijn. Op het forum zijn ze getipt, maar op het web verder nergens te vinden. Maarja, een ouwe Volvo is voor de meeste bedrijven ook niet zo interessant. Wat betreft de schijven, daar was ook wel wat te vinden. Uiteraard normale, solid schijven, maar ook geboorde. Gegroefde heb ik eigenlijk niet gevonden. De geboorde schijven waren van uiteenlopende merken en prijzen. ??n bedrijf bood 'A-merk' geboorde schijven aan voor 130 euro de set. Het merk werd echter niet gegeven. Op een bepaald moment mailde ik maar weer een remmen adverteerder, om te zien of die ook wat had. En warempel, kreeg een keurige mail terug: Brembo ?f Zimmerman geboorde schijven en Ferodo DS2500 remblokken! Precies wat ik zocht en de prijs was ook goed, voor deze kwaliteit spullen. Voor 200 euro had ik alles in huis. Uitstekend verpakt, snel en keurig afgehandeld. Ik mag vast geen reclame maken maar dit was bij www.remschijf.nl . ;)

Toen ermee naar de garage. Eerst deed ik een rondje, wie wil ze voor me monteren? De meesten wilden geen spul van buitenaf monteren. Sommigen vanwege garantie(begrijpelijk), anderen omdat 'je toch ook niet je eigen eten meeneemt naar een restaurant'. Sukkels. Op de vraag of zij mij dan misschien geboorde Zimmermann schijven en Ferodo DS2500 blokken konden leveren, werd dan echter wel ontkennend geantwoord. Maargoed, uiteindelijk uitgekomen bij de garage/autoshop waar ik al regelmatig zaken mee heb gedaan. Ik was bang dat het wel een behoorlijke rekening kon worden; ze gaven aan dat het bij een oude auto vaak meer werk was, vanwege het vastzitten(door ouderdom) van onderdelen en het weer opnieuw gangbaar moeten maken. Het viel echter mee. Na anderhalf uur was het gefixt. 85 euro lichter vertrok ik weer als tevreden klant. Vandaag ff een rondje gemaakt, over de rijksweg naar groningen en over de snelweg terug, om ze in te remmen. Ze werken uitstekend, trilling is ook weg. Zondag bij de Elandrun zijn ze dus helemaal 'ready for action'.

Hier nog wat foto's:

.

.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2008 21:47 #704812 door Doeke Dobma (GAST)
De remmen voldoen uitstekend. Echt een groot verschil met eerst, enorme remkracht. En het blijft geweldig om te zien, die geperforeerde schijven:f

Vanavond ook een begin gemaakt met de open GLT's. Ze lagen geschuurd en met zgan banden in het hok. Even ontvet en voorzien van een paar lagen primer. Morgen gaat de eerste laklaag erover.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2008 23:07 #704819 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLE '86
Grappig die foto. Ik dacht eerst dat ze onder de vloer aan de muur hingen. Die deur zag ik voor een vloerluik aan. Wel mooi geworden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 00:05 #704825 door V300 register
Dit zijn toch wel DE velgen voor onder een 300-serie. Zelfs onder en sedan vind ik ze nu mooi.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 16:58 #704860 door Doeke Dobma (GAST)
De velgen staan nu in de blanke lak. Over een klein uurtje zet ik ze onder de auto. Helaas is de kleur wel wat donkerder dan ik had gedacht/gehoopt. Ik wilde eigenlijk een kleur die een tint donkerder was dan de pollux velgen die er nu onder zitten. Dit leek in de winkel een tint donkerder, maar blijkt wel meerdere tinten donkerder te zijn. Ondanks dat ze er goed uitzien vind ik ze nog steeds niet echt mooi. Maargoed, ik zal wel zien of ik eraan kan wennen;)

Morgen wil ik bezig met een beetje roest. Ik de kofferbak, in het laagste punt onder het reservewiel, zit een beetje roest. Dit is echter nog easy en klusje is zo geklaard. Meer zorgen maak ik mij om de roest aan de onderkant van de voorzijde van de motorkap. Check de foto:

Hoe zal ik dit aanpakken? Normaal gesproken zou ik zeggen; kaalschuren met staalborstel, primer, en dan een lak en afwerklak. Maar, dit zit natuurlijk wel op een plaats warr veel vocht en vuil komt. Ook wordt het natuurlijk regelmatig warm door de motor. Wat kan ik er dan het beste opsmeren? Ik dacht misschien eerst kaalschuren en dan een bitumen laag eroverheen, wat normaal aan de onderkant van de auto wordt gebruikt. En daar dan misschien weer een lak over. Moet het ook echt hittebestendig zijn?

Verder viel mij op dat de stalen houder voor de luchtmassameter aangetast lijkt te zijn ofzo. Heb er een jaar geleden wel mee geknutseld, maar weet niet waardoor het komt. Het ziet er enigzins gevaarlijk uit(voor de gezondheid). Wat is dit? Zie de foto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 17:49 #704865 door V300 register
Als het een aluminium beugel zou zijn zou ik zeggen: aluminiumoxyde.

Aangezien het een stalen beugel is en hij dicht bij de accu zit zeg ik: Accuzuur wat zijn best aan het doen is om de beugel opte freten. Gewoon opschuren, primer d'rop en laklaagje.

Ik denk niet dat het krukaskevers zijn gezien de aanslag. Deze kunnen namelijk niet zo goed tegen accuzuur.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 18:58 #704872 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '86
Wat betreft de motorkap zou ik haast zeggen; schuur het kaal en smeer er een flinke laag Hammerite op. Het is niet mooi (van dat hobbelige zwart) maar het werkt echt kei- en keigoed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 19:50 #704881 door V300 register
die motorkap moet je snel bij zijn, anders krijg je een roestgat vanaf de buitenkant.

alleen een beetje opschuren helpt denk ik niet meer, je moet echt de verdikking weghalen en de binnenkant van de buitenste plaat zuiver maken.
alle werk wat niet zover reikt is zinloos.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC