Volvo 360 GLE '86
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Het zou goed kunnen. In de kabelhuls zie je ook de 'vorm' van de clipjes in de bumper. Het rechterknipperlicht doet het wel gewoon. Ik begin hoelanger hoe meer te vermoeden dat mijn 360 in het verleden ooit eens iets heeft gehad. Als ik het boekje bekijk, heeft ie in 2004 nog geen 1000km gereden, ook zijn er in 2004 heel veel onderdeeltjes aangeschaft. Ik denk dat ie schade heeft gehad en dat de toenmalige eigenaar dit rustig heeft opgeknapt. Er is echter niets van te zien, althans, er zijn twijfelpuntjes, maar geen duidelijke 'nieuwe' delen. Het zou kunnen dat bij het herstellen van de wagen deze draad tussen de koplamp en de bumper is blijven liggen.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
De wagen moet voor 18 oktober apk gekeurd zijn. Dus ik afgelopen weken al bezig, nieuwe koplampen, nieuwe lampjes, en dat was dacht ik alles wat ik zelf voor de apk kon vervangen. En moest vervangen, want in mijn beleving was er verder niets mis mee. Fout. Vanavond een poging gedaan de achterschokdempers te vervangen. Ik krikte de wagen aan de achterkant omhoog en hoorde wat gekraak. Kon nooit goed zijn. Ik kijken, jahoor, kriksteun naar binnen gebogen. Klein gaatje zichtbaar, op de naad, (hoe heet die naad ook al weer). Dus krik eronderuit, en ff liggen peuteren met een schroevendraaier. Komt me daar ineens een gat tevoorschijn! Precies op de naad, wel iets van 20cm lang.

Er moet dus gelast worden. Lastig, want ik heb hier zelf helemaal geen ervaring mee en heb ook niemand in mijn vrienden/kennissenkring die dat wel heeft. Is er iemand binnen de club zo vriendelijk om dit voor mij te lassen? Het hoeft natuurlijk niet voor niets, maar ik vrees dat de garage nogal een aanslag op mijn huidge budget is. Ik beloof dat ik zal helpen waar dat kan:yeah: Ik zal morgen even foto's maken.
Vraag over de apk. RDW stuurde mij een brief dat ie v??r de 18e oktober gekeurd moest zijn. Maar ik heb ook ergens gelezen dat je daarna nog een maand hebt om hem daadwerkelijk te laten keuren? Dat zou me wel goed uitkomen...
Lastig, zo vlak voor de apk!
- V300 register
- Verbannen
-
Je mag hem wel 2 maanden van te voren laten keuren, en dan blijft de oorspronkelijke datum.
Als je binnen die 2 maanden wel gaat rijden krijg je alleen als de politie het ziet 75 euro boete, of als je geflitst word.
Je kunt hem ook schorsen en binnen zetten dan ben je van alle verplichtingen ondaan maar mag je er ook niet in rijden, wel op een autoambulance.
Grote pech is dat Erik volgens mij op vakantie is... Die last als de beste dat meen ik serieus! Je moet er ook rekening mee houden dat de roest niet alleen op die naad zit maar ook iets er om heen natuurlijk. Maar das dus achter de kriksteun toch he? Dat gat, das niet een heel erg moeilijke plek volgens mij...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;37174 schreef : Op wikipedia zeker? Das fout! Wat wel zo is dat je hem 2 maanden nadat de keuring geweest is (dus de 18e) op de openbare weg mag laten staan. Na die 2 maanden krijg je automatisch een boete van 75 euro.
Je mag hem wel 2 maanden van te voren laten keuren, en dan blijft de oorspronkelijke datum.
Als je binnen die 2 maanden wel gaat rijden krijg je alleen als de politie het ziet 75 euro boete, of als je geflitst word.
Je kunt hem ook schorsen en binnen zetten dan ben je van alle verplichtingen ondaan maar mag je er ook niet in rijden, wel op een autoambulance.
Grote pech is dat Erik volgens mij op vakantie is... Die last als de beste dat meen ik serieus! Je moet er ook rekening mee houden dat de roest niet alleen op die naad zit maar ook iets er om heen natuurlijk. Maar das dus achter de kriksteun toch he? Dat gat, das niet een heel erg moeilijke plek volgens mij...
je kunt hem dan beter laten schorsen als je hem niet als dagelijks vervoer nodig hebt. want als je daar al een groot gat hebt, wil je zeker wel de andere lasnaden en dergelijke even naprikken met een schroevendraaier op roest.
maar wat op de apk niet zichtbaar is, is ook geen afkeur.
als jij je bodem netjes in de tectiel hebt zitten dan kunnen ze zo snel geen roest puntjes vinden hoor.
en niemand last als de beste

ik durf zelfs te zeggen dat ik het ook redelijk goed kan, heb laats aan een nsu ro80 een heel stuk op de neus ingelast.
alleen heb ik zelf niet zo'n apparaat helaas, maar die staat wel op de verlanglijst!
maar zit er niemand in jouw buurt met een lasapparaat en die een beetje handig is en het voor een vriendenprijsje wil doen?
het is tenslotte de bodemplaat, die moet goed zijn, niet mooi

en wat qua lassen niet mooi is kun je altijd een beetje bijslijpen met een slijptolletje om het wat gladder te maken.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Alleen zat er bij mij geen gat in, dus heeft de keurmeester er helemaal niks van gezien en goedgekeurd.
Een gat in de dorpel is niet zomaar afkeur. Maar een ondeugdelijk krikpunt is wel afkeur volgens mij.
Je kunt hem iig recht onder de baldveer nog opkrikken.
- V300 register
- Verbannen
-