show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2007 22:26 #685819 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Mooie 360:), ik hoop ooit nog eens in zo'n auto te mogen sturen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2007 22:37 #685821 door V300 register
Is de kriksteun aan de buitenkant gebogen, of echt de kant onder de auto? Dus is alleen de dorpel een beetje rot, of echt een plaat onder de auto?

Bij mijn groene 360 waren beide kriksteunen aan de voorkant slecht. Eenmaal aan het 'prikken' werd de rotte plek steeds groter. Een beetje Flinstones zeg maar. Dat is altijd wel even schrikken, maar Erik heeft het allemaal keurig hersteld. Hij heeft de bekleding binnen weggehaald en zowel van boven als van onder gelast. Ook goed behandeld en de kriksteunen zitten weer erg stevig. Ik heb al twee keer wielen vervangen, dus de kriksteunen gebruikt, en dat zit weer als nieuw. En qua kosten is het heel erg meegevallen.

Er zit vast wel iemand in het noorden die het voor je wilt doen. Erik woont wel erg ver bij jou vandaan. Het voordeel van Erik is dat hij al veel 300's gerepareerd heeft, dus weet waar hij mee bezig is.

Succes!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 23:37 #685828 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Het is dat Erik op vakantie is, anders had ik hem allang gecontacteerd. Het is wel een eind rijden, maar ik weet geen 'friese' Erik;)
Een eind rijden heb ik er best voor over, behalve noodzaak is het allemaal natuurlijk ook erg leerzaam. Dus, wie voelt zich aangesproken?:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2007 23:41 #685830 door V300 register
Kan je niet bij Jouke terecht?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2007 23:52 #685833 door V300 register
Erik is een Fries!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 13:03 #685838 door V300 register
Mijn brug (groot uitgevallen garagekrik die 2 meter hoog kan) maakt gebruik van de kriksteunen om de auto omhoog te houden. Afgezien van de vraag of de andere kriksteunen het nog wel aankunnen is het ook nog eens lastig lassen.

Voor mijn eigen auto's zou ik die nog op mijn (zelfgemaakte) kantelbrug kunnen plaatsen om de onderkant te lassen. Voor auto's van anderen begin ik daar niet aan...

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 19:56 #685862 door Doeke Dobma (GAST)
Vandaag naar Franeker geweest, na een tip van Jouke. Zag er allemaal keurig uit. Modern gebouw, lekker opgeruimd, veel moderne apparatuur. Hij had zelf een aantal oude audi's en opels en keurde ook veel 'oude' auto's. Klinkt dus wel vertrouwd, ij heeft wel hart voor de zaak.
De beste man kan het wel lassen, hij zag dat wel zitten. Ik moet rekenen op ongeveer 150 euro voor het laswerk. Dus daar ging ik maar op in. Komende dinsdag breng ik hem erheen. Gelijk een apk erbij. Ik hoop voor 200 euro klaar te zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 20:02 #685867 door V300 register
Ow das ff goedkoop.
Op Jouke zijn kantelbrug loop je meer risisco voor meer schade :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 21:16 #685884 door V300 register

variomagic;37225 schreef : Mijn brug (groot uitgevallen garagekrik die 2 meter hoog kan) maakt gebruik van de kriksteunen om de auto omhoog te houden.

Je kan toch ook die balken achter de kriksteunen gebruiken om de auto omhoog te heffen? Voelt altijd beter aan dan die gammele kriksteunen.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2007 15:17 #686297 door Doeke Dobma (GAST)
Oke, problemen. Heb de auto vanmorgen weggebracht voor het lassen en de apk, en de garage belde me zojuist.

Behalve het krokante stukje bij de rechter achterste kriksteun waren er nog een aantal krokante stukken, die voor de apk worden vervangen. Dat is jammer maar verder geen probleem.
Wat w?l een probleem is dat de linker veerschotel is doorgeroest. Daarom ben ik met spoed op zoek naar een goede linker veerpoot. Wie kan me helpen? Ik baal nu dat ik zo hoog in het noorden zit: weinig 300's. Ik heb ook een gezocht advertentie geplaatst, als ik tijd heb ga ik morgen naar sloperij Staal in Nord Horn. Maar liever via de club;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC