show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2007 15:39 #686299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Jelle Venema, Jouke de Jong wonen beide in Friesland, en zijn uitstekende onderdelenverzamelaars. Wellicht kan je daar wat vandaan krijgen?
Er zitten daar nog wel meer leden hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2007 16:12 #686301 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Ik heb al contact met Jelle Venema!:)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2007 22:45 #686469 door Doeke Dobma (GAST)
Van Jelle Venema een veerpoot over kunnen nemen. Gelukkig kon dat vrij snel worden geregeld. Gisteren opgehaald en naar de garage gebracht. De monteur tikte er wat op met een hamer en keurde de poot goed:)
Nu moet ie er nog onder. Ik mocht het zelf doen, maar ik durf daar nog niet aan te beginnen, heb dat nog niet eerder gedaan/geen ervaring mee. Dus ik moet nog ff geduld hebben. Heb de auto wel even bekeken, dat laswerk is echt heel erg goed gedaan. De plek die ik op de foto had gezet, is dus gelast en je ziet er echt niet van, superstrak! Het tweede plekje op de rechterdorpel is ook vlekkeloos gerepareerd. Twee plekken op de linker dorpel hadden wel wat lasnaadjes, maar ach, het is maar een dorpel. Juiste kleur overspuiten en je ziet er niets van.
Hij had er trouwens al 'anti-dreun' opgespoten. Soort grondverf ofzo met tectyl erin. Kan ik zo overheen spuiten. Wel goed dat ie dat gedan heeft (misschien is dat normaal?).
Ik hoop dat ik hem morgen kan halen!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2007 19:11 #686739 door Doeke Dobma (GAST)
Ik heb de auto gister weer opgehaald, gelukkig! Begon hem nu toch echt te missen.
Hij is dus gekeurd, met herkeuring! Veerpoot is voor de apk dus vervangen door het exemplaar wat ik hier in de buurt gevonden heb. Die zit er nu dus 'nieuw' onder. Bij langzaam rijden en grote slagen met het stuur wil er nog wel eens wat gekraak uitkomen, maar ik neem aan dat dit wel verdwijnt. De veerpoot heeft immers ook een tijd stil gelegen.
Ook vermoed ik dat de achterremmen zijn her/versteld. Voorheen kon ik behoorlijk hard remmen zonder dat de achterwielen blokkeerden, nu blokkeren ze vrij snel. Is dat normaal? Of is dit ook even nieuwigheid ofzo, dat het in een paar weken wel weer beter wordt.

Verder, het laswerk is keurig gedaan. De totale prijs van 300 euro viel me mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2007 10:49 #686767 door V300 register
achterremmen horen niet te blokkeren. daar zit als het goed is een speciale drukbegrenzer voor ingebouwd.

die zit dus nu waarschijnlijk vast.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2007 12:11 #686771 door V300 register
Als je toch al een veerpoot eraf had, had je beter meteen de koni's erin kunnen (laten) zetten...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2007 12:22 #686772 door V300 register
en de taatslagers vervangen.. want daarom kraakt die bij het sturen... (en dat gaat hws NIET vanzelf over..)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 20:43 #686853 door Doeke Dobma (GAST)

variomagic;38214 schreef : Als je toch al een veerpoot eraf had, had je beter meteen de koni's erin kunnen (laten) zetten...

Klopt. Maar dan betaal ik duur voor montage en leer ik er niets van. Dat is nou juist de sport, vind ik zelf. Ik vervang ze liever samen met een ervaren iemand, zodat ik er zelf nog van leer.

antiekeradio;38215 schreef : en de taatslagers vervangen.. want daarom kraakt die bij het sturen... (en dat gaat hws NIET vanzelf over..)

Twee vragen dan. Ten eerste, wat zijn de taatslagers, waar zitten ze en hoe zien ze eruit? Is vervangen makkelijk? Kan ik die van mijn oude veerpoot gebruiken? Dat gekraak vind ik maar niks.
Dat de achterremmen blokkeren, komt dus omdat de druk begrenzer vast zit? Het is niet bij een beetje of rutig remmen, maar als je ff stevig moet remmen blokkeert er sowieso ??n. Kan ik dit zelf verhelpen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2007 22:21 #686858 door V300 register
Taatslagers zijn die dingen bovenop de veerpoot, het scharnierpunt tussen veerpoot en carosserie. Toch?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 22:25 #686860 door Doeke Dobma (GAST)
Had al zo'n vermoeden. Kun je dat loshalen? Dan kan ik die van de oude veerpoot halen en omwisselen... Zondag eens naar kijken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC