show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2007 23:10 #685300 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86

KonradW;36656 schreef : waarschijnlijk nog niet zo hard? en zodra dat rvs er allemaal onder zit is ie nog zwaarder.

Minus het gewicht van de demper en uiteindelijk maakt het geen barst uit denk ik...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2007 23:35 #685414 door Doeke Dobma (GAST)
Vandaag de koplampen en knipperlichten vervangen, samen met mijn vader. De bumper eraf halen was nog even tricky. De vorige eigenaar heeft er iets mee gehad waardoor het schuifsysteem aan de zijkant was afgebroken, aan de bumperzijde. Hij had de zijkanten met een schroef vastgezet, maar aan ??n zijde was de schroef zo roestig dat de schroevendraaier er geen grip meer op had. Die moest dus uitgeboord worden.

Uiteraard eerst nog het wissersysteem verwijderd, dat ging zonder problemen.

Bumper eraf, bekabeling enzo los. Er viel ook nog een kabel uit. Geen idee waar die voor diende of dient. Zwart van kleur, 2 aders, met aan de ene zijde een behoorlijke stekker en aan de andere zijde 2 lossen draadeinden. Centimeter of 50 lang. Zat ongeveer onder de rechter koplamp van de auto. Iemand die een idee heeft?

Goed, lampen losgehaald, geen problemen. De vervangers had ik al schoongemaakt, helaas bij 1 reflector met afwasmiddel geprobeert, tip: NOOIT DOEN! De reflectie verdwijnt als sneeuw voor de zon, wordt bruin. Gelukkig was het maar een klein hoekje in de bovenkant van de reflector. Met water ging het probleemloos.
Behalve de koplamp ook de knipperlichten vervangen daar het glaasje daarvan helemaal 'versplinterd' was. ??n schroefje en de vervangers zaten erop.

De boel terugbouwen was ook vrij simpel, lampen erin, bumper erop, met nieuwe schroeven vastgezet;) De plastic hoekjes aan de koplamp bijgevijld zodat de grill beter staat (anders staat ie gauw wat te hoog) en de rest teruggezet en aangesloten.

Als laatste nog lampjes getest, de rechter koplamp deed alleen grootlicht. M'n vader had nog wat setjes H4 liggen dus die erin. Iets met een blauw puntje erop, gelukkig geen blauw licht (lelijk!) maar wel, als je in het licht kijkt, een leuk klein blauw puntje in de koplamp. Grappig.
Van de week nog wat lampjes vervangen, de boel achter beter aansluiten want nu valt er wel eens wat uit, en dan is ie klaar voor de apk.

Daarna schokdempers, verlagen etc... I'll keep you informed:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2007 23:40 #685415 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Wellicht is die losse draad voor je buitentemperatuur meter?

Achterlampen heb ik bij twee auto's op verschillende manieren gedaan. Een met van diezelfde sluitstrips als bij boterhamzakjes: de fittingen sluiten dan net iets strakker aan. En bij de andere heb ik schuimrubber in de gaten geduwd, zodat de fittingen op hun plaats worden gehouden door de achterplaat. Als iemand een beter manier weet, dan hoor ik dat graag!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 08:23 #685434 door V300 register
IDD, klinkt als buitentemp. meter. Maar dan is de meter er wel af gelazerd. Helaas...

Koplampen: Reflectoren zo veel mogelijk van af blijven! Alles wat je doet maakt het slechter (bijna alles dan). Waarom het bruin wordt: je poetst het chroom er af en de (koperen) hechtlaag wordt dan zichtbaar.

Koplampglazen kan je prima even in een sopje of in de afwasmachine doen (wordt moeder de vrouw heeeel gelukkig van ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2007 08:55 #685435 door V300 register

setsunakaede;36800 schreef : IDD, klinkt als buitentemp. meter. Maar dan is de meter er wel af gelazerd. Helaas...

Koplampen: Reflectoren zo veel mogelijk van af blijven! Alles wat je doet maakt het slechter (bijna alles dan). Waarom het bruin wordt: je poetst het chroom er af en de (koperen) hechtlaag wordt dan zichtbaar.

Koplampglazen kan je prima even in een sopje of in de afwasmachine doen (wordt moeder de vrouw heeeel gelukkig van ;) )

idd sensor, en die heb ik nog eentje liggen :)

glaswerk in de vaatwasser maakt niet uit diede :p je krijgt alleen van die lelijke kalkringen op je lamp als je het te vaak doet :p

das netzoals je bekleding van de auto in de wasmachine doen :x waren ze echt niet blij mee!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2007 09:53 #685439 door Doeke Dobma (GAST)

KonradW;36801 schreef : idd sensor, en die heb ik nog eentje liggen :)

glaswerk in de vaatwasser maakt niet uit diede :p je krijgt alleen van die lelijke kalkringen op je lamp als je het te vaak doet :p

Hoevaak was jij je koplampglazen?:S

Als de draad voor de buitentemperatuur is, dan zou dat betekenen dat het temperatuurmetertje in de klokkenset het niet zou moeten doen. En die doet het wel. Toch? En waar moet die kabel dan aan vast?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2007 08:06 #685518 door V300 register
een keer per week met een spons ;)
al die insecten eraf.
maar sinds gister hoeft het niet meer te gebeuren :(

maak eens foto's van waar je de draad tegen kwam, en hoe is erin zat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2007 17:06 #685534 door V300 register
Volgens mij kun je de reflectoren met alcohol schoonmaken als je er met blote vingers aan gezeten hebt. Anders gewoon met een pluk droge watten ofzo schoonmaken.

De reden dat je H4-lampen ook nooit met je blote vingers mag vastpakken is dat het vet/zuur van je vingers verdampt, en dat tast de reflector aan. Bovendien is het - naar horen zeggen - ook niet best voor de levensduur van de lamp

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2007 21:19 #685661 door V300 register
zeepsop met citroen spul is ook zuur. vandaar dat dat ook de laag wegvreet.

ik heb zelf met succes demiwater en sticker verwijderaar gebruikt. vooral dit laatste werkt goed tegen ingebrand vuil boven de lamp.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2007 23:03 #685716 door Doeke Dobma (GAST)
Bedankt voor de adviezen. Ik zal er in het vervolg rekening mee houden. Al hoop ik niet dat ie nu afgekeurd wordt!:hmmz2:

Anyway, hier twee foto's van de bewuste kabel. Zwarte connector met twee pennen, 50cm kabel en dan 2 draadeinden. Er zit een soort kabelhuls om de kabel heen, je kunt de uiteinden nog net zien. Misschien is het voor de buitentemperatuurmeter, maar die doet het wel. Misschien hebben ze er later een andere kabel aangezet. Ik weet het niet, jullie?

.

.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC