show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '86

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 19:31 #681049 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Even weer een update. Vandaag even rondgekeken voor een mooi sierstuk. Er zijn er vele, in vele soorten en maten. Uiteindelijk kwam ik uit bij een sierstuk van T-Rex, wat ik gekocht heb bij Ype Kramer hier in Leeuwarden. Was universeel, maar de maat kwam precies overeen met m'n uitlaat, dus er hoeft niets vermoerd te worden;)
Dit is 'em:

Morgen probeer ik hem eronder te zetten. Als ik het sierstuk zo op de pijp monteer wordt ie wel erg lang, en het staat een beetje zielig;)
Waarschijnlijk zaag ik een stuk van de pijp af, net zoveel totdat ie mooi staat.

Afgelopen zondag ben ik met m'n vader naar een Volvo 240-260 Register dag geweest, vanwege hun 10-jarige bestaan. We gingen met mijn 360. Samen hebben we hem zaterdagavond flink opgepoetst. Domper was zondag dat ik niet in het rijtje van 200's mocht staan; ze wilden een foto maken en ik moest hem maar bij het bedrijf er tegenover parkeren:( Ik begreep de argumentatie wel, dus deed ik dat maar. Even later stond er een hoerige Hyundai in het rijtje:(

Maargoed, na deze flinke poetsbeurt natuurlijk even een paar foto'tjes, ik denk haast de mooiste die ik tot nu toe heb. Althans, de auto was op deze foto's het meest schoon:)
De foto's zijn van zondagochtend, het sierstukje zit er nog niet op. Wel een voor- en achterspoilertje. Over 2 weken hoop ik hem op de sleuteldag te verlagen, daarna zal ik een foto genomen vanuit dezelfde positie plaatsen, mooi vergelijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-09-2007 19:36 #681050 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Van het 240-260 register-forum mag je niet eens gebruik maken als je geen lid bent. Stomme bende! Wat is de V3C dan een leuke open club!

Edit: Doeke, wat een super mooie auto heb je toch. Persoonlijk vind ik dat je hem moet laten zoals hij is.... maar dat is weer de eeuwige discussie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-09-2007 20:21 #681052 door V300 register

lucluc;34841 schreef : Edit: Doeke, wat een super mooie auto heb je toch. Persoonlijk vind ik dat je hem moet laten zoals hij is.... maar dat is weer de eeuwige discussie.

Helemaal mee eens :)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2007 23:02 #681752 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 360 GLE '86
koele bak,heb zelf ook nog een 1.7 gle millionaire uitvoering,zijn er 125 van gemaakt en heb zelf nummer 94..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2007 23:06 #681756 door V300 register
Wow doeke, dat ziet er strak uit

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2007 23:13 #681761 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 360 GLE '86

rwdstudent;35611 schreef : Wow doeke, dat ziet er strak uit

helemaal mee eens..

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2007 22:46 #685282 door Doeke Dobma (GAST)
weer wat nieuwe onderdelen

Weer een korte update. Vanavond heb ik uit Staphorst weer enkele onderdelen gehaald. Waaronder twee koplampen, omdat mijn reflectoren helemaal gaar zijn. Helaas is ??n van beide nieuwe ook al redelijk aangetast, maar even zien hoe we dat oplossen. Had ze nu gekocht omdat ie binnenkort gekeurd moet worden. Tevens nog twee knipperlichtjes meegenomen en, waar ik het eigenlijk voor deed, een RVS uitlaatbuis die de middendemper vervangt. Echt gewoon een nieuwe buis, helemaal kant en klaar. S-stuk zat er ook bij. Voor de lekkere grom;)

Zoals sommigen misschien wel weten heb er nu al aardig wat onderdelen liggen maar telkens geen tijd om ze eronder te zetten. Dit is wat er nog moet gebeuren:

- Koni's voor plaatsen (krijg ik binnenkort)
- Verlagingsveren voor plaatsen (reeds in bezit)
- Koni's achter plaatsen (reeds in bezit)
- RVS uitlaatbuis ipv demper plaatsen (in bezit)
- betere koplampen plaatsen (in bezit)
- open GLT velgen opknappen (krijg ik -als het goed is- op de VKB
- nieuwe knipperlichtjes plaatsen (in bezit)

Het sierstukje zit inmiddels op de uitlaat. Er was een bruut grote bevestigingsbeugel bijgeleverd, deze ga ik nog even vervangen voor een zelftapper, iets subtieler;)
Zo staat het er nu voor, ik hoop echt binnenkort spijkers met koppen te kunnen slaan en de boel eronder te rammen!

Maar eerst maar eens door de apk:(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2007 22:49 #685284 door V300 register
Doeke, hoe hard loopt jouw GLE?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2007 23:08 #685298 door V300 register
waarschijnlijk nog niet zo hard? en zodra dat rvs er allemaal onder zit is ie nog zwaarder.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2007 23:09 #685299 door Doeke Dobma (GAST)
Euh, nou toen ik em kreeg kwam ie met moeite op 170. Hij had toen de laatste tijd niet zoveel gereden. Ik heb hem al eens een aantal keer op z'n donder gegeven(heerlijk dat open lucht filter) en nu op de terugweg even planken. Reed 120, stoof een Seat voorbij, ik er achteraan;)
Hij bleef maar trekken en brullen en toen makkelijk tegen de 180 aanzat vond ik het welletjes. Maar gezien het gemak waarmee ie naar de 180 ging, verwacht ik dat er nog wel een beetje bij komt. Ik weet het niet precies, moet het nog maar eens proberen. Ik vind het moeilijk om in deze auto 120 te rijden. Comfortabel maar het jeukt... :p

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC