show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLE '86
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-04-2008 23:33 #705800
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
nee die bedoel ik niet.
de betreffende klem is volgens mij gewoon universeel materiaal net zoals die PK 48 en PK 54 klemmen.
de betreffende klem is volgens mij gewoon universeel materiaal net zoals die PK 48 en PK 54 klemmen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 10:02 #705818
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLE '86
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 21:55 #705899
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Bedankt voor de tip jeroen. Heb op andere fora ook al gelezen dat de klemmen zoals op mijn afbeelding(die ik nu ook heb_ niet ideaal zijn. Ik zal morgen eens op zoek gaan naar de klemmen die jij aangeeft.
Vandaag 2 stalen ronde ringen gekocht met een m8 schroefdraad eraan. Die kan ik op de m8 bout van de klem draaien. Hopen dat ze die betere klemmen ook in m8 hebben. Ook 2 rubberen ringen gehaald, zo moet het allemaal goed gaan hangen. Morgen meer.
Vandaag 2 stalen ronde ringen gekocht met een m8 schroefdraad eraan. Die kan ik op de m8 bout van de klem draaien. Hopen dat ze die betere klemmen ook in m8 hebben. Ook 2 rubberen ringen gehaald, zo moet het allemaal goed gaan hangen. Morgen meer.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 23:32 #705916
door Doeke Dobma (GAST)
Wat betreft de accu; ik heb even in het boekje gekeken.
340: 36 Ah
360 2liter: 45 Ah
360 GLE/GLT: 55 Ah
Waarom hebben GLE/GLT's een zwaardere accu nodig? Een 55 Ah kost nieuw minimaal 70 euro. Ik kan via marktplaats een nieuwe Coldax accu krijgen, met garantie, bij mij in de woonplaats, voor vraagprijs 50 euro. Staat al anderhalve maand op MP, dus er kan vast nog wel wat af. Maar... het is een 50 Ah accu. Zou dat problemen kunnen geven?
340: 36 Ah
360 2liter: 45 Ah
360 GLE/GLT: 55 Ah
Waarom hebben GLE/GLT's een zwaardere accu nodig? Een 55 Ah kost nieuw minimaal 70 euro. Ik kan via marktplaats een nieuwe Coldax accu krijgen, met garantie, bij mij in de woonplaats, voor vraagprijs 50 euro. Staat al anderhalve maand op MP, dus er kan vast nog wel wat af. Maar... het is een 50 Ah accu. Zou dat problemen kunnen geven?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2008 00:23 #705919
door V300 register
nee, is gewoon goed.
ik snap ook niet zo goed waar het verschil tussen de 2 liters vandaan komt, mogelijk wordt er onderscheid gemaakt tussen de carburateur en injectie modellen. (GLT en GLE zijn vanaf begin injectie geweest)
ik snap ook niet zo goed waar het verschil tussen de 2 liters vandaan komt, mogelijk wordt er onderscheid gemaakt tussen de carburateur en injectie modellen. (GLT en GLE zijn vanaf begin injectie geweest)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2008 01:37 #705924
door V300 register
Voor de mistlampen is en extra zekeringkast, dus potentieel meer stroom, zou ik zeggen.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2008 09:01 #705937
door Doeke Dobma (GAST)
Maar een gewone GL kan toch ook mistlampen hebben? Gewone GL's kunnen toch ook injectie zijn? Ik zie het verschil eigenlijk niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2008 09:15 #705938
door V300 register
Ik snap wel meer niet van Volvo. Vertel je mensen dat je een 360 hebt en dan is het: 'gaaf, een 6-cilinder'. Nee, da's allen bij de 200 en 700/900-serie. Dan de vraag: 'o, dus een 360 is een sedan, net als het verschil tussen 440 en 460?' Tja, dus ook niet. Ik begrijp zelf dus niets van deze type-aanduiding. Of wat dacht je van de B19 motor? Is wel 2-liter, maar hij zit tussen de B20 en B200 in. Logisch toch?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2008 13:58 #705960
door Doeke Dobma (GAST)
Nou ik beschouw dit project als 'geslaagd'! Na gisteren wat rubbers en ringen te hebben gehaald, vandaag weer verder gegaan. Het heeft me 2,5 uur gekost om de boel mooi passend en afgewerkt te krijgen!
Ik hoef eigenlijk niet uit te leggen wat ik heb gedaan, op de middelste foto is goed te zien hoe de ophanging nu is. Ondanks dat ik de originele ophanghaken heb gebruikt, hoop ik dat deze ophanging voor de apk geen probleem is.
Op de eerste foto is goed te zien dat de uitlaat niet meer laag hangt. Volgens mij is deze stand normaal. Op de laatste foto zie je wel dat die ringen waar de rubbers aan zitten enigzins laag hangen, misschien moet ik daar nog maar wat op bedenken.
Ik weet het, de dorpel moet nog ff een likje verf hebben.
Ik hoef eigenlijk niet uit te leggen wat ik heb gedaan, op de middelste foto is goed te zien hoe de ophanging nu is. Ondanks dat ik de originele ophanghaken heb gebruikt, hoop ik dat deze ophanging voor de apk geen probleem is.
Op de eerste foto is goed te zien dat de uitlaat niet meer laag hangt. Volgens mij is deze stand normaal. Op de laatste foto zie je wel dat die ringen waar de rubbers aan zitten enigzins laag hangen, misschien moet ik daar nog maar wat op bedenken.
Ik weet het, de dorpel moet nog ff een likje verf hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2008 14:09 #705965
door V300 register
Wat staan die velgen cool! Kan je meer foto's van joe waggie plaatsen?
Moderators: Mark Smeets