show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLE '86
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 08:39 #704913
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '86
Ik kan me trouwens herinneren dat wij de roestige aanhangerbodem zonder enige voorbereiding op een flinke laag Hammerite hebben getrakteerd.
Maar dat zou ik bij die motorkap niet doen...
Maar dat zou ik bij die motorkap niet doen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 10:29 #704915
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '86
Inderdaad, wanneer je roest weg wilt werken moet je ook echt ALLE roest weghalen. Anders roest hij gewoon vrolijk door.
Mijn advies: pak de slijptol en ga eens voorzichtig slijpen totdat je alle roest weg kunt halen. Hopenlijk ben je dan niet de stevigheid van je motorkap kwijt.
Mijn advies: pak de slijptol en ga eens voorzichtig slijpen totdat je alle roest weg kunt halen. Hopenlijk ben je dan niet de stevigheid van je motorkap kwijt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 12:27 #704920
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLE '86
idd. goed en ruim uitslijpen. Motorkap is wel APK punt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 14:00 #704932
door V300 register
Stel je voor dat het motorkapslot uit zou scheuren. Klap de motorkap op de snelweg open en zie je ineens niets meer :+
Ooownee, we hebben hier met degelijke auto's te maken, waarvan de motorkap de andere kant op slaat :yesyes:
Erik;52107 schreef : idd. goed en ruim uitslijpen. Motorkap is wel APK punt.
Stel je voor dat het motorkapslot uit zou scheuren. Klap de motorkap op de snelweg open en zie je ineens niets meer :+
Ooownee, we hebben hier met degelijke auto's te maken, waarvan de motorkap de andere kant op slaat :yesyes:
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 22:56 #705015
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
Vandaag een redelijk productieve dag gehad. De open GLT's onder de auto gezet. Ik weet het nog niet. Aan de ene kant vind ik ze gewoonweg lelijk en klein, maar dit kan komen door de donkere kleur die mij niet echt aanstaat, maar toch ook wel weer sportief staat. Ze hebben ongeveer de kleur van de GLT's van Pauline. Eerdaags een foto maken, als de banden mooi in de was staan.
Ook heb ik de remtangen rood geverfd, met zo'n speciaal verfsetje daarvoor. K*tklus! Het is moeilijk om de dingen eromheen af te plakken en je kunt het niet precies verven. Op afstand zie je dat natuurlijk niet, maar van dicht bij zie je wel wat gemors etc. Maarja, het staat wel stoer, racing red. De remtrommels zijn ook roestig, maar die worden zwart. Rood zou wat teveel van het goede zijn;)
Ook bezig geweest met de roest onder de motorkap. Dit is inderdaad een verloren zaak. Heb het kaalgekrabt, maar de roest zit echt tussen de twee plaatdelen in. Het plaatwerk aan de kant van de motor wordt echt naar buiten gedrukt. Ik kon er niet goed bij, dus heb tussen de plaatdelen veel tectiel gespoten, evenals over het kaalgekrabde. Binnenkort wil ik de motorkap eraf halen en dan beetje bij beetje de roest weg slijpen, maar dat kan niet hier voor op straat;). Doe ik wel op mijn vader zijn werk, in de loods. Vraagje: Hoe krijg je de motorkap er makkelijk af?
Als laatste de houder van de LMM aangepakt. Kaalgeschuurd, primer, zilveren velgenlak;) en blanke lak. Toen bevestigingsdeel in motorruimte even schoongekrabt met staalborstel en ook daar dik tectiel over gespoten. Houder er weer op en op de boutjes ook weer tectiel. Staat wel hip, zo'n zilver kleurtje. Hopelijk blijft dit een paar jaar goed. Het viel me trouwens op dat ook dat rondje op de Renix/bobine (waar een slangetje aan zit naar het inlaatspruitstuk) dezelfde aanslag heeft. Hoe kan dat toch opeens tevoorschijn komen? Zou de accu lekken ofzo?
Ook heb ik de remtangen rood geverfd, met zo'n speciaal verfsetje daarvoor. K*tklus! Het is moeilijk om de dingen eromheen af te plakken en je kunt het niet precies verven. Op afstand zie je dat natuurlijk niet, maar van dicht bij zie je wel wat gemors etc. Maarja, het staat wel stoer, racing red. De remtrommels zijn ook roestig, maar die worden zwart. Rood zou wat teveel van het goede zijn;)
Ook bezig geweest met de roest onder de motorkap. Dit is inderdaad een verloren zaak. Heb het kaalgekrabt, maar de roest zit echt tussen de twee plaatdelen in. Het plaatwerk aan de kant van de motor wordt echt naar buiten gedrukt. Ik kon er niet goed bij, dus heb tussen de plaatdelen veel tectiel gespoten, evenals over het kaalgekrabde. Binnenkort wil ik de motorkap eraf halen en dan beetje bij beetje de roest weg slijpen, maar dat kan niet hier voor op straat;). Doe ik wel op mijn vader zijn werk, in de loods. Vraagje: Hoe krijg je de motorkap er makkelijk af?
Als laatste de houder van de LMM aangepakt. Kaalgeschuurd, primer, zilveren velgenlak;) en blanke lak. Toen bevestigingsdeel in motorruimte even schoongekrabt met staalborstel en ook daar dik tectiel over gespoten. Houder er weer op en op de boutjes ook weer tectiel. Staat wel hip, zo'n zilver kleurtje. Hopelijk blijft dit een paar jaar goed. Het viel me trouwens op dat ook dat rondje op de Renix/bobine (waar een slangetje aan zit naar het inlaatspruitstuk) dezelfde aanslag heeft. Hoe kan dat toch opeens tevoorschijn komen? Zou de accu lekken ofzo?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2008 02:17 #705030
door V300 register
yep waarschijnlijk ooit een lekke accu geweest. dat spul kruipt als de ziekte!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 12:26 #705048
door E. van Oostveen
Ik laat meestal de steun tot het laatste zitten, maar verwijder alvast wel het klipje. Dan leg ik meestal een deken tussen motorkap en grille/bumper/etc/.
Dan maak ik de inbusbouten los; eerst aan de steunkant en dan aan de andere kant. Bij de laatste inbusbout houd ik de motorkap in bedwang met mijn andere hand. Tip: Draai eerst alle inbusbouten een stukje los. Tijdens het losdraaien heeft ie de neiging om naar beneden toe te klappen op de bumper of verder; Wees daar alert op: Montage in omgekeerde volgorde.
Tip: met zijn 2en gaat het makkelijker.
Dan maak ik de inbusbouten los; eerst aan de steunkant en dan aan de andere kant. Bij de laatste inbusbout houd ik de motorkap in bedwang met mijn andere hand. Tip: Draai eerst alle inbusbouten een stukje los. Tijdens het losdraaien heeft ie de neiging om naar beneden toe te klappen op de bumper of verder; Wees daar alert op: Montage in omgekeerde volgorde.
Tip: met zijn 2en gaat het makkelijker.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 12:26 #705049
door E. van Oostveen
Vergeet het ruitensproeierslangetje niet....
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2008 11:03 #705176
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360 GLE '86
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2008 13:30 #705180
door V300 register
Ziet er goed uit!
185/65-14 is inderdaad niet de "juiste" maat, maar ze rijden prima, dat weet ik uit ervaring.
Goede keuze ook, deze michelin's
185/65-14 is inderdaad niet de "juiste" maat, maar ze rijden prima, dat weet ik uit ervaring.
Goede keuze ook, deze michelin's
Moderators: Mark Smeets