Winterbanden

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 21:44 #753699 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Winterbanden
dan is het al helemaal onverantwoord om daar met 80 langs te gaan karren..

en dan roepen ze dat driften per definitie onder artikel 5 valt:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-02-2009 22:09 #753701 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Winterbanden
Heb ik gezegd dat hij 80 reed? ;)

hij is er eerst achter blijven hangen.. anders kun je ook moeilijk zeggen dat de naald amper omhoog kwam :P

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 22:13 #753702 door Anjo van den Akker
ohja, idd eff overheen gelezen:D

v0lv0freak;87645 schreef : en moest op 80 kilometer wegen

whoepsie:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 09:27 #753714 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterbanden

Bodejodel;87643 schreef : Zulke mensen verdienen het eigenlijk om vol in het gezicht uitgelachen te worden... :D

... ik zou ze zelfs nog helemaal stijf schelden! Niks binnenpretje, die rotonde had jij ook kunnen zijn.
En als zo'n sneu gti sindroompje dit niet snapt is hij duidelijk niet in staat om met dergelijk vermogen om te gaan op de openbare weg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 13:43 #753732 door V300 register

Kunotanke;74650 schreef : Mijn tip is, of winterbanden of goede A-merk all-season banden te monteren.
Goede all-season banden zijn voor Nederlandse omstandigheden ruim voldoende.

Dat is mijn idee ook, in nederland absoluut niet nodig, goede all seasons zijn goed genoeg. Nu is het even koud en men miept al over winterbanden... ga je scandinavie in, de bergen of een ander gebied waar het echt sneeuwt, ja, dan is het logisch, maar hier, in ons vlakke, warme, kikkerlandje... niet nodig. Als je het echt niet vertrouwd, gewoon rustiger aan doen. (die 2-3 dagen dat het glad is per jaar)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 15:29 #753752 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Winterbanden

huysmans;87696 schreef : (die 2-3 dagen dat het glad is per jaar)

Als het vriest zijn de binnenwegen hier ALTIJD glad. Die winterbanden hebben we hier echt nodig en het verschil tussen zomer- en winterband is goed te merken.

Dat ze in en rond de grote steden strooien en weet ik wat allemaal doen is niet representatief voor het hele land, al helemaal niet de uithoek waar ik woon.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 15:52 #753763 door V300 register
Precies, als je dagelijks door de Achterhoek moet rijden, dan zijn winterbanden echt een must. En daarbij: ik rij veel in Duitsland en daar strooien ze helemaal niet. Goed voor het staal, maar het rijdt griezelig. Zeker in de spits en hele vroege ochtend is het vaker dan enkele dagen glad.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 17:18 #753776 door V300 register

volvofiel;87717 schreef : het verschil tussen zomer- en winterband is goed te merken

Ik had het dan ook over een goede all-season en een winterband. Al moet ik toegeven dat een goede zomerband ook kan helpen, maar daar zijn er maar 1 of 2 van die in de winter ook redelijk presteren, dus niet gokken.

Geloof me, ik weet hoe het rijdt zonder strooien, voor de deur is het altijd een ijsbaan. (geen zon) Dat wil je inderdaad niet op de snelwegen, dus in duitsland kan ik het me goed voorstellen, maar ik blijf er bij, in nederland niet nodig als je goede all seasons hebt. (en niet zoals veel mensen zomerbanden...)

Ik heb zelfs met "Dunlop SP SPORT 2000E 205/55 R16 91V" gereden en dat reed, ondanks dat het een zomerband is, prima in de sneeuw, of voor zover je van sneeuw kon spreken. Ze worden nu wel vervangen voor een M+S band.

Als ik de recenties mag geloven zijn de volgende goede opties... voor de 740:
  • Nokian All Weather Plus 205/55 R16 94V XL
  • Dunlop SP All Season M2 205/55 R16 91V
  • Vredestein QUATRAC 3 205/55 R16 91V
Maar ik ben nog aan het inlezen in de materie. (dit rubber wat ik nu heb... juck)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 17:22 #753778 door Anjo van den Akker
en die mening kan ik delen, een goede allseason band op de voorwielen kan prima, dan kun je in ieder geval normaal een noodstop maken mocht het nodig zijn. achter maakt het mij zelfs in de winter geen fuck uit wat er onder zit. behoorlijk fel uit laten breken en vasthouden vind ik leuk, maar als je geen gas geeft breekt hij ook niet of nauwelijks uit dus dan blijft het veilig. en ook hier hebben we diverse ijzel wegen waar de strooiwagens niet komen :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 17:39 #753785 door V300 register

AvdAkker;87744 schreef : en die mening kan ik delen, een goede allseason band op de voorwielen kan prima, dan kun je in ieder geval normaal een noodstop maken mocht het nodig zijn. achter maakt het mij zelfs in de winter geen fuck uit wat er onder zit. behoorlijk fel uit laten breken en vasthouden vind ik leuk, maar als je geen gas geeft breekt hij ook niet of nauwelijks uit dus dan blijft het veilig. en ook hier hebben we diverse ijzel wegen waar de strooiwagens niet komen :yesyes:

Als je er op berekend bent, is overstuur leuk. Ik heb ook el-cheapo's achter. En het heeft mij wel 1 of 2x goed verrast. (Ondanks behoorlijk wat dwarse-ervaring). Kheb danwel geen spin of wat dan ook meegemaakt, maar die 'bijna' momentjes zeggen al genoeg.

Zeker voor de niet ervaren dwarsligger: Goede banden achterop! Want onderstuur is 100x makkelijker op te vangen voor de leek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC